Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 394 ggr
Evelina!
0

Shadowscapes vs. Legacy of the Divine?

Ja, om ni fick välja mellan dessa två lekar, vilken skulle ni välja? http://www.aeclectic.net/tarot/cards/shadowscapes/ samt http://www.aeclectic.net/tarot/cards/legacy-divine/

Någon som har båda? Hurdan är kvaliteten på de olika lekarna? Symboliken? Ja, säg vad ni tycker och tänker om de båda!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Skogshumblan
0

Beror på. Om du ska välja ny lek så välj den du känner pratar bäst med dig. Shadowscapes är ljuvligt ögongodis men den säger mig inget. Legat gillar jag färgerna med men själva motiven är inte så ögonfröjdande.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Evelina!
0

Shadowscapes tilltalar mig mest, rent bildmässigt, men det känns som om Legacy är mer lättförståelig. Har tänkt att använda leken och inte bara ha den för att den är fin.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Skogshumblan
0

Ja,men där har du svaret. ;) lycka till med din lek, vilken det än blir.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
1

Jag har Legacy och Shadowscape skall jag köpa så snart jag kan.
Båda två är ju så otroligt vackra att se på. Utseende mässigt är de ju väldigt olika,  Legacy lätt att se vad bilden föreställer och Shadowscape får man verkligen leta i bilden för att kunna se vad den föreställer.
Legacyn är väldigt tunn och flimmsig som de brukar skriva, jag känner det som om att det skulle vara väldigt lätt att böja dessa kort när man blandar så man får vara försiktig.
Jag har för mig att Shadowscape har stadigare kort, liksom den vanliga Ridern om jag inte minns fel.

Om du funderar på att köpa någon av dem är det bara din egen känsla som kan avgöra vad som känns rätt för dig. Annars är det ju bara att du får köpa båda och se vilken som känns bäst för dig.
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
1

Har Shadowscapes och den har jag bara lagt några enstaka gånger. Den var ändå lättare att läsa än jag trott, men nja, mer ögongodis! Bra kvalitet på korten. 

Legacy har jag inte, och kommer inte att köpa, den är liksom inte min grej alls.

Håller med dem ovan, om leken talar till dig är det den du ska ha och vill du använda den att lägga med har du ju svaret själv här ovan! 😃