Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 881 ggr
silversessan
0

Lilla arkanan

Hejsan! 

Jag är Nybörjare med tarotkort och har precis lärt mig den stora arkanan ungefärligt. Tycker att det är svårare att tolka korten i den lilla arkanan när man frågar frågor om livet och det inte är personrelaterat.

Någon som har lite tips på hur man tolkar och använder dessa kort? 🙂

Amandla
1

Hej och välkommen till oss! Mitt bästa tips är att du kollar igenom sajten, det finns massor med intressanta inlägg om detta och använd gärna sökfunktionen. Det finns även artiklar som är bra att läsa.

fridelfina
2

Mitt tips, jag finner mest stöd i att veta vilka element sviterna står för. Sen kollar jag ledtrådar på bilden. Så de lekar som tex bara har tre stavar, fyra stavar etc kan jag inte läsa.

svartaugglan
1

Såhär har jag tänkt om lilla arcana…

Jag har lärt mig vad 1-10 betyder rent numerologiskt och sedan plussar ihop det med elementet. Det blir även lättare för mig att anpassa kortens betydelse när jag lägger stjärnor.

Ett exempel: 2or står för dualitet och svärd för tankar = 2 svärd kan då betyda meningsskiljaktigheter, svårt att bestämma sig, valsituation, att väga två idéer mot varandra.

Hovkorten har jag bundit samman med människor som har liknande egenskaper i verkliga livet. Vet inte om detta kan vara till någon hjälp för dig, men det funkar för mig.

silversessan
0

Tack för tipsen, ska öva och öva! 😃