Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotkedja
Läst 11119 ggr
Amandla
1

Tarotkedja 3

Tarotkedja:

VIKTIGT! För att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan!

Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.

Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.

Du får svar på EN fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med ett kort, Hur blir min dag på jobbet osv.

Tarotkorten svarar sällan på Ja- eller Nej-frågor så försök att formulera om frågan för ett utförligare svar vilket oftast är intressantare 😎

Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är Nybörjare.

Det går till så här:

Den som känner sig manad skriver en blänkare om det i tråden för att anta läggningen och drar sedan ett kort (eller fler om man vill, men inget måste) och skriver sin tolkning i tråden. Står där redan ett namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningen Flört

Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.

Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen! Skriv också gärna vilken lek du använt när du gjort en läggning i kedjan!

Du får vara med hur många gånger du vill, bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.

Det är findusfelix tur att ställa en fråga (eftersom den här tråden tar över efter den gamla och hennes fråga var sist). 

Gamla tråden här: http://tarot.ifokus.se/discussions/4fd5f7e9d4ebea4000002974-tarotkedja-2?discussions-1

findusfelix
0

Då skriver jag min fråga här igen.-) Hoppas det var så du menade..

Hur blir min arbetssituation? När kan mina studier ge resultat i ett arbete? Skolan slutar på fredag…börjar få lite panik:-)

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

Amandla
0

Ja precis, det blir jättebra! 🙂

findusfelix
1

puffar upp lite😉

Amandla
0

Tråden är klistrad så den ligger alltid bland inläggen högst upp 😎men tanken var god!

findusfelix
0

väntar lite på att någon ska anta utmaningen, vil ju ha svar ju😃

Amandla
0

Det kommer! Ibland går det kvickt, ibland lite långsammare. 🙂

jojjana
1

findusfelix 

Du kommer hitta ett jobb som du formligen älskar. Det kommer gå jättebra för dig. Ett riktigt kanon jobb ligger framför dig. Tidspersektiv är alltid svårt- men nu i vår eller till sommaren är det här.
Ha tålamod, jobbet kommer inte omgående som du vill, Ha tillit till att jobbet kommer. Försök släppa oron eller rädslan över att vara utan jobb, förvänta dig det bästa och du kommer få detta! :-)

När jag blandade leken så ramlade the lovers kortet ur.. Sen när jag drog kortet så var det Solen, och när jag försökte få fram tidsperspektiv så kom Djävulen fram.

Lycka till!!

(när jag drar för mig själv så kommer nästan aldrig stora arkanan fram..  men för dig var alla tre stora arkanan,)

Då jag inte har några direkta frågeställningar.. så undrar jag:

Hur kommer nästa vecka se ut för mig?

findusfelix
0

Hej och TACK för läggningen. Jag får alltid de älskande eller djävulen också så det var intressant. Ja visst har jag panik, skolan slutar på fredag och då är jag redo att starta! Vill ju omsätta mina nya kunskaper i praktiken innan man tappar dem. Har varit på flera intervjuer men det har alltid hänt något oförväntat, tex att bolaget blir uppköpt och rekryteringen uteblir.-( Får väl se det som om att det inte var meningen att jag skulle ha dessa tjänster! Inatt drömde jag om en man med ett ovanligt namn som ropade på mig, ska goggla på honom och se om det hjälper mig lite:-) 

Tack iaf!

Denna kommentar har tagits bort.
jojjana
0

Findus felix :) ja det verkar hända mycket i ditt liv nu, eller snart;-) Lite häftigt att du också brukar få dessa kort! Tålamod, allt har sin tid.. Det är så lätt att säga, men svårt just när man är mitt i det och vill att allt ska hända med en gång! Det kommer gå jättebra all som händer är meningen, och efteråt kommer du se varför.. Kram

Pagan
0

Jojjana, kanske ska du modifiera din fråga då veckan strax passerats. Men kan ju tänka mig att din vecka varit något extra ordinary. Ser på tidpunkten för ditt inlägg 2013-03-13 21:23

Vi har ju vanligtvis fler siffror än 0, 1, 2, 3 - har din vecka varit ovanligt strukturerad tro?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gevalina
0

Hej.findusfelix…hoppas det är tillåtet att testa..är NybörjareTarot och tycker inte alltid det är lätt att läsa av korten men tids nog kommer det väl..gör ingen tolkning nu i början men hoppas på att du fått jobb eller att någon arbetsgivare visar intresse för dig ..känns så i alla fall..

vill även ställa en fråga:: behöver större lägenhet men ej för dyr..blir det någon flytt i år ?

själv får jag upp 2 brickor..som för mig står för förändring inom det materiella och ekonomiska  men om det gäller bostad är jag osäker…tålamod tycks behövas l

tack för mig..AnnJ

Amandla
0

#15 gevalina, vilket kort drog du? Att du fick en känsla när du såg det betyder att du tolkade det intuitivt 😉

gevalina
1

Hej..tyvärr kommer jag inte i håg …men drog igen och fick upp ess i mynt och ..drottning i i mynt samt kejsaren..hur jag riktigt skall tolka korten vet jag  inte men kanske är det början till ett nytt jobb med en "auktoritär chef" inom ett yrke där man tar hand om andra…eller något helt annat.

som sagt är jag helt  novis på detta område men gör gärna gissningar och min intuition är jag ännu osäker på.

Hade varit kul om det stämde.

Amandla
0

#17 Ser ut som en bra tolkning av korten 🙂Om du får känslan "av sig självt" så att säga, utan att direkt tänka på den, så är det intuitionen som talar. Träna på, det kommer alla gånger att gå bra för dig 😉

jojjana
0

#17 skrivet av gevalina

Jag är osäker på om du verkligen la för mig eller för findusfelix

så därför har jag svårt att säga om det stämmer eller ej…

(det känns som ditt svar riktades till findusfelix )

:-)

Amandla
0

#19 Jo du har så rätt, gevalina svarade på findusfelix fråga, precis som du gjorde. Det är du som står i tur att fråga! 🙂

jojjana
0

Äsch det här blev ju omständigt :-)

Jag ska prova mina nyinköpta miniatyr Raider wait, så här kommer kort som är dragna för:

#15  gevalin

Din fråga var. :: behöver större lägenhet men ej för dyr..blir det någon flytt i år ?

Jag fick känslan när jag drog korten att det finns många möjligheter att skaffa lägenhet om ni verkligen vill. Det känns som om du ska lära dig något, gå någon utbildning? eller genomföra något projekt tilsammans med någon. Eller om jag helt koncentrerar mig på frågan -

För att få tag på rätt bostad måste ni gå igenom många visningar för att hitta rätt "ställe", ni kommer "lära" er allt om bostäder /visningar/ hur det funkar och när ni hittar rätt så kommer den behövas renoveras en del. Ni kommer ta hjälp av en hantverkare som kan leda er rätt. Det kommer gå bra!

Jag tror inte ni kommer få tag på bostaden i år. Men för säkerhet skull  drog jag ett kort till bara med tids aspekten.

Det handlar om att ni ska bestämma er, och ta beslutet. Det hänger på Er inte på någon annan..

Till detta vill jag säga - Jag är ingen expert.. utan bara tolkar korten utifrån hur jag ser dem.

Korten- 8 pentacles (jord) / 3 pentacles (jord) och king pentacles

Lycka till med bostadsökandet! :-)

Min fråga: Jag funderar på att göra en liten aktivitet (där flera andra kan deltaga) när vi ska iväg på en camping tur. Är detta en lyckosam idé? Kan jag genomföra den? (eller är det bara min fantasi som skenar igen..:-) )

gevalina
0

jo alldeles rätt att det var findusfelix fråga men som sagt hade det varit bra att få respons från den som ställer frågan.

missade din fråga jojjana men ska göra ett försök att lägga något/några kort för dig…för nästa vecka…så får vi se vad de visar och om jag tolkar dem rätt.

Ha de gott så länge.

gevalina
0

jojjana

Tack för tolkningen..jag och några vänner träffas en gång i veckan för att prata och lära oss om andlig verksamhet..såsom drömmar Tarot medium etc..en del har hållit på länge och en del som jag nybörjare…går även sykurs som jag är usel på men kul och lärorikt.

Är inte så jätteaktiv när det gäller bostadsökandet och vet ej ännu om jag ska vänta till  nästa år eller inte.med mitt engagemang

La 3 kort för din fråga..om en lyckosam och genomförbar aktivitet?

3svärd prins svärd prins stavar..

tolkar det som att det blir en turbulent aktivitet med konflikter men om det är på gott eller ont kan jag ej säga men det känns som om alla lär sig något av aktiviteten som du tänkt genomföra.

som sagt är min tolkningen kanske rent åt skogen

hoppas det är fler som lägger för dig .

jojjana
0

gevalina,

Det är inte säkert att findusfelix vet om att du svarat till henne.. då hon inte väntade sig detta.. så det kan ta ett tag innan hon är inne på siten.

men hon svarar säkert..

men du får gärna svara mig hurvida mitt svar till dig stämmer överens eller inte 😉

(det är ok att hoppa över din tolkning till mig så blir det rätt här i listan… annars blir det så förvirrande för näste man)

findusfelix
0

Hej det stämmer att jag inte förväntade mig en ny tolkning har därför inte följt kedjan:) Det är svårt att säga angående tjänsten dock stämmer det in på mig själv då är ganska högs chefstjänster som är aktuella för min del :) kan ju hoppas att det var mitt nya arbetet som du kände av:) tack iaf!!

jojjana
0

Tack för tolkningen gevalina, (min webbläsare var inte uppdaterad så jag såg aldrig ditt svar :-) ) Det är riktigt att om jag kör aktiviteten så får många testa en ny grej :-)   Drejning… :-)

Vilken rolig sak att träffas och prata om andlighet och Tarot och andra liknande ämnen. Jag önskar verkligen att göra lika dant men känner ingen som håller på med sånt här där jag bor.

Amandla
0

#26 Starta en ny tråd här och kolla intresset, det kan ju finnas flera medlemmar som bor i närheten!

findusfelix
1

Gevalina, kom och tänka på en sak sista tjänsten jag sökte är på ett stort sjukhus:) där tar man ju hand om andra även om jag inte arbetar inom vården själv! Chefsjobb på sjukhus så det stämmer ju utomordentligt ;) får hålla tummarna helt enkelt! :)

gevalina
0

findusfelix..

Hoppas du får det..Även chefer tar ju hand om sina Medarbetare men på ett annat sätt.

Jojjana...

Kul aktivitet..inte vad jag hade tänkt mig.. men jag hoppas att det kommer gå bra..drejning är inte det lättaste. Krävs mycket tålamod och stadig på hand.

Din tolkning stämde bra..har funderingar på att hyra hus / köpa om stor vinst anländer…men är ej säker ännu vad det  blir. inom bostadsfronten..finns så mycket annat jag behöver ordna upp i livet.

Nyligen läst Kvinnor som slår följe med vargar som har gett mig en hel att tänka på.

Ha de gott.

jojjana
0

Gevalina- Din tur att ställa en fråga som någon kan svara på.. 🙂

gevalina
0

ok..håll till godo…

Kommer KFM  godkänna mitt kostnadsförslag från tandläkaren av en helrenovering av mina tänder…?

har förvisso ej ännu begärt kostnadsförslag men ska kontakta tandläkare för tid i morgon..så det blir kanske svårt och se i fall det falller väl ut eller inte..men tacksam för alla svar..och råd.

Amandla
0

#31 Du får omformulera frågan eftersom korten mycket sällan svarar ja eller nej.

gevalina
0

javisst ja

…..tänkte inte på det..känns som ett uppdrag där jag får kämpa men kan ha fel…

Hur ska jag på bästa sätt få KFM att godkänna "kostnadsförslaget" ?

Tack åter igen.

fridelfina
1

Jag drog ett kort ur Jolandas lek för gevalina och fick Fem av bägare som karaktäriseras med ordet Besvikelse. Jag tolkar det som att du måste vara realistisk i dina förväntningar och inte begära det omöjliga. Mitt råd är att du kollar först med KFM vad som är rimligt att begära vad gäller tandvård och så be tandläkaren om ett kostnadsförslag som motsvarar denna tandvård om du inte vill bli besviken.

Min fråga (är väl snarare en utmaning): Beskriv mig med ett kort

gevalina
0

Tack för information. Har inga större förväntningar bara förhoppningar.

Har kollat med KFM som begär det billigaste och nödvändigaste alternativet av en behandling.Återstår att se vad som händer då jag ej ännu fått tid till Tandläkaren.

Drog riddare i svärd för dig.

- en person som tycker om att argumentera och diskutera.
En person som tänker efter före .i de flesta situationer.Kan vara vältalig och framåt av sig.En person som gärna är i farten..vill vara med där det händer saker och ting.

Hoppas det stämmer men gör inget om det är helt galet.

fridelfina
0

Tack gevalina! 🌺

"En person som tänker efter före i de flesta situationer. Kan vara vältalig och framåt av sig" - Klockren tolkning, det andra är nja, lite mer för det lugna än där det händer saker och ting och inte speciellt för argumentation men det ska väl övas på tänker jag. 

Är riddaren som prinsen eller kungen?

Du glömde skriva en fråga också!

Amandla
0

Riddaren är mer som knekten (knight) medans prins och kung är samma. Riddarna står för framfart och action medans prins/kung står för ansvar, makt och styrande. Väldigt generellt förstås 😉

fridelfina
1

Fniss, i "min" lek är det prinsar och kungar! 😃

Jolandas har prinsessa, prins, drottning och kung. Men då är riddaren som prinsen tänker jag om vi jämför!

Amandla
0

Hoppla! Ja då måste ju prinsen motsvara riddaren 😛

gevalina
0

Fridelina..

Kul att du tyckte om min tolkning. Tycker att det ganska svårt att läsa utifrån korten så man måste försöka anstränga hjärnkontoret för att hitta formuleringar som man tycker passar. Inte alltid intuitionen är på topp.

Ja vissa saker drömmer man om att bli bättre på här i livet.

Varje dag är en utmaning på olika vis.

Min fråga denna gång är allmän:

Händer det något särskilt för mig nästa vecka? (v14)

Finns det fler som vill ställa frågor så avstår jag gärna.

Ha en härlig kväll allihopa.

Väl mött.🙂

Thessan82
0

Solen - En tid av lycka. Antingen har du haft en lite svajig period som nu blir lättare och du kan se klart på situationen eller så känner du bara välbefinnande, välmående och lycka och allt flyter på. Mycket positivt på alla plan. Du upplever stark energi.

Är det ok?? 

Min fråga: Hur kan jag vinna tillbaka min fd pojkväns kärlek?

/Therese

gevalina
0

Låter jättetrevligt..känner att saker underlättar mer även om lite orosmoln dyker upp ibland men inte på samma sätt som förr…Har absolut mer energi och ska bli bättre på att ta tillvara den..

La Prinsessa mynt riddare stavar 7 stavar…kan tyda på att du kommer tala ut om dina kärleksbekymmer med en äldre man..kan vara din far eller nån helt annan…kanske rent av hans far??…

Jag hoppas du snart kommer till insikt..om han vill samma som du ..om inte så gå vidare.

Lycka till.🎈

Nelma
0

#41 Thessan 82

Jag har inte anmält mig hit om man skulle det? Men jag chansar och lägger in ett svar ändå. :)

När jag lade kort för dig Thessan så tittade jag på:
Er gemenskap
(6 svärd, 4 bägare, 3 mynt)
Han mot dig
(Svärd kung, Dåren, 10 stavar)
Du mot honom
(10 bägare, 2 svärd, 9 bägare)
Korsande kort
(5 stavar, Kejsarinnan)

Det jag fick till mig när jag såg korten är att ni har glidit ifrån varanda
p ga en konflikt som kan vara kopplad till era framtidsplaner.
Kanske har du velat en sak och han en annan.
Han verkar vara en väldigt bestämd och intelligent man som vet vad han vill. Problemet är bara att han vill känna sig fri. Han vet i sig själv att han inte är redo att bli allt för seriös än och kanske kan det vara med det i ryggen som den här konflikten skapats, fast den kan ha verkat handla om något annat.

Du är å andra sidan i en process där du verkligen vill stadga dig. Du känner dig lugn i dig själv och söker den där sanna och totala lyckan i en egen familj. Jag vet inte om du har barn eller om du gärna vill ha men det känns verkligen som om det kan vara såna frågor som ligger i vägen för ert förhållande.

Med tanke på vad korten visar tror jag att det du kan göra för att få tillbaka honom, om du verkligen vill det, är att släppa på kraven. Låta honom flaxa omkring och leva livet. Inte planera för mycket utan leva mer i nuet.

Ja, det var det jag fick fram. Hoppas att det var ok att jag gjorde ett försök. ♥// Nelma

Amandla
0

Nu har Thessan82 sån tur att hon fått två svar, blir spännande att se vad hon svarar. Sen är det #42 Gevalinas tur att ställa en fråga, då hon var först att svara på Thessans fråga.

Nelma
0

Aha! Sorry missade att det kommit in ett svar *virrig som vanligt* 🤦‍♂️.

God natt på er kära tarotfantaster ♥

gevalina
0

Tack men jag avstår.

kram

Amandla
0

Se där, då är det Nelma som står på tur att fråga 😎

Nelma
0

Nämen vad spännande! 🙂

Min fråga: Hur kommer min sommar att bli, något speciellt som händer? ☀️

alisvolatpropriis
0

Nelma #48

Jag drog 4 kort på din fråga om hur din sommar kommer att bli.

Riddare i bägare, 4 mynt, the lovers, ess i bägare

Det blir en kärleksladdad somar för dig om du vågar ta den chansen.

Vet inte om du har ett förhållande idag, om inte, så kommer in en man i ditt liv och fyller ditt liv med passion, ser att du har lite svårt att släppa taget om din egen trygghet. Det här handlar om den stora kärleken och ett nytt förhållande kan inledas om du vågar. Spännande, med så underbara kort.

Om du har ett förhållande idag så kan det också tyda på att ni får en nystart kanske genom en resa med familjen. Men en nybörjan i kärlek är iaf temat för din sommar. 

:)

Min fråga:

Hur kommer det att se ut för mig detta året ut i kärleken?

gevalina
0

Nelma…

drog balans..ess i stavar och  konsten…hmm..ser ut som om du får kontrakt på ett jobb som gör dig glad…kan vara helt åt skogen med min tolkning men ta den med en nypa salt..

Thessan82
0

#42 Intressant…vet inte vem den mannen skulle kunna vara. Det kanske visar sig.

#43 Tack, vad gulligt att du också lade… :) 

Han är inte så bestämd av sig, men vill väldigt mycket men är velig och vet inte vad han ska prioritera. Och ja, hans grejer gick alltid först. Allt på hans villkor. Visst har vi haft stora framtidsplaner som säkert rört till det en del. Och visst ligger det massor i att jag kanske skyndar framåt för mycket.

Amandla
0

Häpp, nu var det Nelma som fick två svar. Nästa fråga finns i #49!

Nelma
0

#49 Det låter som en härlig sommar. Jag är i ett förhållande så kanske är det den relationen som kommer att blomstra. :) Tack för läggningen!

#50 Dina kort stämmer mycket väl överens med kort som jag själv dragit för min sommar! :) Tack för läggningen!

gevalina
0

skrivet 

alisvolatpropriis

Hej du undrade hur kärleken blir detta året…utgår från att du är singel men kan ha fel..

Lade fyra kort

den hängde riddare i stavar 5stavar riddare i brickor…

spontant ser det ut som du ska möta två olika män…med olika egenskaper..kanske känner du dem redan???

Så här tror jag ditt kärleksår blir..

riddare i stavar.kan vara en man du möter som pratar om gamla ex och händelser..seden hängde..som ej släppt taget.

riddare i brickorkan vara en man som "slåss" för din uppmärksamhet 5stavar.du kanske inte ser honom på det sätt som han önskar du ska göra..eller så är det du som vill ha uppmärksamhet från honom..???

Lycka till med kärleken.

alisvolatpropriis
0

Tack Gevalina. Tror jag förstår vad du menar. Har du någon fråga? 🙂

gevalina
0

Tack för du förstår..man lär sig nya saker om Tarot varje dag..och av våra misstag lär vi oss.

händer det något intressant/roligt denna sommar..nån speciell upplevelse?…

Amandla
0

Gevalina, det är din tur att ställa en fråga 🙂

gevalina
0

hmmm..det har  jag redan gjort..se #56..sista meningen.

Amandla
0

Ah, jag hade rutan öppen lite för länge och såg inte att du uppdaterat…

tarotlasse
0

#56 Gevalina vad jag får upp i korten så får jag upp ett skrivande och på en myndighets kontakt vilket har med din utveckling att göra. 

Så jag tolkar det som att att skriva en ansökan  kan vara till en utbildning kurs eller ett nytt arbete. 

Men extra korten får mig att fundera lite för dessa råder dig att inrikta dig på en specifik  fråga i ditt skrivande att inte vara för omfattande  utan i stället ta en smalare väg och koncentrera dig på en speciell sak. Vilket kommer bli väldigt lyckat.  Att vara lugn och ha en tillit till din kunskap och din erfarenhet. 

Vilket jag mer tolkar som att skriva ett prov  en att göra en ansökan.   

Om det gäller en uppsats du ska göra framöver så skulle jag råda dig att skriva om något su själv har erfarenhet av och använda dig av en specifik händelse vilket kommer bli väldigt lyckat. 

Du ska i alla fall tänka på att lita på dig själv och använda dig av dina egna upplevlser och beskriva med dina egan ord detta. 

Vilket kommer ge ett väldigt lyckat resultat så du behöver inte  söka efter resultat för det finns närmare en vad du anar.  

Detta skrivande av något papper kommer ge en stor glädje och får även upp på ett känslomässigt uppvankande och på en personlig utveckling och vinst. 

Vinst menar jag inte pengar utan en egen personlig vinst som är värt betydligt er en pengar och är helt övertygad om att detta  har med ditt känsloliv att göra så misstänker att det är två stora händelser som kommer vetyda väldigt mycket för dig nu under sommaren.

Min fråga är  jag ska på ett möte den 4 juni vad kommer detta innebära för mig och är det något speciellt jag ska tänka på. 

Lasse

onetwotree
0

#61 Tarotlasse! 

Enligt mina kort så ska du på ett möte 4 juni! Det ser soligt ut ;) Med en ny början och med massa nya ideér fortsätter du med ny energi.. Frammåt! Det du borde tänka på, är att påminna dig själv om är att tro på dig själv och dina ideér.. Kämpa och ge inte upp trots om det känns mörkt eller om någon kanske försöker att "sätta dig på plats", Håll huvudet högt och tro på dig själv så kommer du att lyckas. :) 

Jag är väldig Nybörjare på tarotkort och att tolka dom.. Men ett gott försök! :D korten jag fick:

(1. Solen 2. Ess i svärd 3 Page i svärd)

(4. vad du bör tänka på ; 7 svärd )

(5. Resultat: Kung i stavar)

gevalina
0

Tarotlasse…drog några kort för dig..och jag hoppas att min tolkning är till belåtenhet för dig.

Innebörd. Prinsessa i bägare översteprästen prinsessa i svärd - Du ska lita på dig själv och lyssna på dina känslor samt vara öppen för nya ideer..etc.

tänka på? åtta svärd sju bägare..

Att låta dina tankar vila och låta saker och ting runtomkring ha sin tid.Att betrakta verkligheten med öppet sinne och öppna ögon.

Ha en underbar dag på mötet.

Tack för din tolkning…ska bli spännande att se vad skrivandet innebär..förvisso planer på skriva någon form av bok men har svårt att komma igång…pga tvivel som jag måste arbeta  bort…men det blir inga studier för mig då ekonomin ej förnärvarande tillåter det ,samt sökt två jobb men känsla av att jag inte är aktuell för någon av dem….och på nuvarande jobb  ska de dra ner men inget bestämt förrän till hösten.

Kram.

J-Artur-K
0

#62 onetwotree glömde stäla en fråga 🙂

Ny dag nya möjligheter

tarotlasse
2

#61 #62 

Tack för era svar och båda era svar påminner ju om ´varandra och har ju samma innebörd och råd fast ni båda har helt skilda kort. 

Så bra jobbat av er. 

Det är ju som så att jag har ju ett  par olika funktionshinder vilket gör att jag har svårt att begränsa mig oavsett vad det gäller fritid arbete relationer mm, Inte minst arbets mässigt så har ju dels ett  heltids arbete plus en egen firma med det mediala arbetet.  Så  det har blivit för tok för mycket arbete och att jag glömt alldels för mycket för har även dåligt närminne. Har glömt betala räkningar och momsredovisningar mm och glömma  deklarationer och myndighets papper är en allvarlig sak så Socialtjänsten blev inkopplade och har gjort en utredning om mina problem. 

Så de har kallat mig på ett möte den 4e men redan vid första mötet så ansåg de att jag arbetade på tok för mycket och behövde vila och borde sjukskriva mig.

Så mitt problem är att mina hjärna och mina tankar snurrar i huvudet hela tiden med nya idér oavsett natt eller dag. har ju ett kreativit yrke o ska komma med nya ideér hela tiden. Men min kropp o hjärna fungerar inte som andra och talar inte om när jag ska vara vaken eller  när jag ska sova. 

Så jag kan ibland arbeta flera dygn i ett sträck

Så mötet går ut med nya idér på hur man ska kunna  hjälpa mig  för att  få i hop vardagen  arbete och hantera  och tro på mig själv. 

Så ni har helt rätt båda två och Onetwotree visst försöker ngn sätta mig på plats för inte kan man vara så förvirrad som jag utan att ta droger så har även fått lämna drogtester men där får dom tji.

Gevalina helt klockrent  för mitt stora problem  är att låta hjärnan vila från tankar för det är det mötet  kommer handla om och att lyssna på mina känslor när det gäller mig själv har jag nog alltid haft problem med och ngt jag måste bli bättre på. 

I dag var jag hos min läkare och blev sjukskriven 50% som ett första steg att möta socialtjänsten och visst så kan jag inse att de faktiskt har rätt för man håller inte för hur mycket som helst.

Så bra läggningar av er båda.

Tack Lasse

onetwotree
0

Okej då är det jag… hmmm….

Beskriv mig med ett/flera kort :)

gevalina
1

Tack TarotLasse för att du tyckte att en del av min tolkning stämde med ditt liv.

….beskrivning av onetwothreee

sju i stavar

prinsessai bägare

stjärnan…

En kvinna som gärna vill planera men som kan känna lite osäkerhet emellanåt..

och som besitter empati  men gärna drömmer sig bort,,och som kan vara lättsårad..och känslig men omtyckt av många..samt vill kanske uppfylla någon dröm som ligger och gror sen länge.ev kan vara att du vill vara i rampljuset…???

..det är min tolkning och förhoppningsvis finns det fler som kan säga mer om dig…och jag är ev fel ute.

onetwotree
0

Gevalina, stort tack!

Kan säga att din beskrivning är i princip klockren ^^ Jag är någon som alltid försöker planera in i minsta detalj men aldrig lyckas utföra det på det sätt jag ville från början, sätter oftast för mycket press på mig själv vilket resulterar till kaos och ingenting. Att skjuta på saker är mitt förnamn.. Bryr mig alldeles för mycket om vad andra tycker om mig och är mest av allt rädd för att bli oälskad och ensam, det gör mig ofta osäker i mina handlingar. Drömmer om att börja studera mitt drömyrke utomlands, hitta en massa nya vänner och mest av allt hitta mig själv och min plats i världen. Snart är det dags att ta steget (;

Din tur att fråga!

gevalina
0

tack …har funderat och vill fråga följande.: Vilka förbättringar kan jag ev se fram emot ? (kan vara inom vad som helst och även personliga men även inga alls..)

Ju fler som sänder in frågor och svar desto mer lär alla sig fast på olika sätt förstås…och i olika takt.

Lycka till.

[Melodica]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Gevalina! #69 Eftersom din fråga hade stor bredd så tittade jag på din personliga utveckling, din andliga utveckling och den fysiska tillvaron och de förbättringar som kom upp där. Hoppas jag förstått din fråga rätt. Personliga utvecklingen: Det ser ut som om du kommer stå på en ny, stadigare grund när det gäller din personliga utveckling (prins i pentagram) men att det i och med detta ibland kan göra att du kan känna dig ensam med dina nya insikter och funderingar (nio svärd). Men du kommer kunna lysa din egen väg och följa din instikt och "sanning". Du lyser din egen väg, har tillit till dig själv och ser ljuset (6 svärd). Din andliga utveckling: Här undrar jag om du har planer på att gå nån kurs eller liknande inom något andligt fält? Eller om det finns någon stabil, trygg, pålitlig kvinna i din närhet som är viktig i din andliga utveckling? (Dam i pentagram). Det känns som hon finns där under din "resa" men att resan i grund och botten är din egen och att våga gå din egen väg och följa din "tro" även om man kan bli ifrågasatt. Det handlar om mod och att våga och att kanske lämna något bakom sig(sju svärd). Din fysiska utveckling (det som konkret berör vårt praktiska liv): Där ser det ut som en nystart antingen gällande boende eller jobb och en ny trygghet i någon form (ess i pentagram) samt meddelande om detta… (Prinsessa i pentagram).

[Melodica]
0

Just det, min fråga: Hur ser det ut jobb-mässigt för mig framöver, typ nåt år framåt?

gevalina
0

Tack för svaret. Melodica.

Jag går en kurs tillsammans med några vänninor en gång i veckan där vi koppla upp  oss mot andevärlden men där vi även utövar psykometri och andra andliga saker…har kommit en bit på vägen men har ännu mycket att lära mig….men funderar att gå en mer utvecklande tarotkurs men inget bestämt ännu.

Låter bra med att det kommer in något praktiskt …drömmen hade varit att bli skuldfri men jag är även nöjd om jag får en taklampa till mitt vardagsrum för det behover jag.

Lycka till med din fråga.

alisvolatpropriis
0

# 71 Melodica 

Hur ser det ut jobb-mässigt för mig framöver, typ nåt år framåt?

Svar på fråga: 

Situation nu ( Nio Mynt).

Du kommer att få hjälp av din omgivning. Och om du är arbetslös i dagsläget eller har det lite knapert ekonomiskt, kommer du ändå känna att pengar flödar in till dig. På ett eller annat sätt utan någon större ansträngning från din sida så kommer det ekonomiskt att vara bra för din del.

Nära framtid ( Sju Mynt ).

Det du sått kommer du att få skörda, det är bara att invänta resultatet och se om det lönar sig eller inte. Se över din ekonomiska situation, fatta inga avgörande beslut kring din jobbsituation, avvakta och se.

Hinder ( Riddare svärd ).

Du kommer att få stå upp för din sak, vissa människor verkar inte hålla med dig riktigt, därav kan det uppstå lite skvaller och osämja med andra. Undvik irritation och bråk, fokusera på dig själv och dina mål.

Framtida energier ( Ess i stavar ).

Du kommer att stå inför ett nytt jobb eller ett nytt projekt, som kommer att ge avkastning i framtiden. Det kan även röra sig om ett nytt kreativt företag.

Råd ( Kung i bägare ).

Du kommer av få det stöd du behöver av en man med karaktärsdrag av ett vattentecken, om du visar dig värdig hans stöd. Det kommer att lösa sig på ett positivt sätt för dig, vänta dig mycket hjälp och råd från denna mogna man. 

Önskar dig lycka till med jobb i framtiden Melodica! 🎈

Min fråga:

Hur ser min/ (vår) framtid / situation ut med min exmake?

[Melodica]
0

#73 Tack snälla för en jättebra läggning! Närmsta framtid: stämmer jättebra. Jag jobbar bl a som lärare så jag kommer få "lön" /semester-ersättning utan ansträngning nu under sommaren. Jag förstår allt som kom upp: framtida energier och närmsta framtid tror jag har med min mediala utveckling att göra som jag börjat så smått att jobba med och jag har övnings-klienter. Hinder: det kan jag se uppstå på min arbetsplats, bra råd där. En man med vattenkaraktär tror jag är min man som stöttar mig i det mesta jag företar mig. Tack igen!

[Melodica]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alisvolatpropriis #73 Detta kom upp på din fråga angående din framtida situation med din exman. I läggningen ligger två män: kung i svärd (på placeringen:grunden till frågan) så jag tolkar det som att det är din ex-man. Ser ut som att han är kommunikativ, verbal, att han är mer i sin logik än i sina känslor. Den röda tråden i situationen är Kung i bägare. Vilket jag tolkar som att det finns en ny man i ditt liv/på väg in i ditt liv som det finns känslor för. Eller har du känslor kvar för ditt ex och önskar att det blir ni igen? Skuggan/det som ligger i det fördolda (Döden) är att låta något dö för att ge plats för något/någon ny i ditt liv. Finns det känslor kvar för din ex-man eller något annat som hindrar dig att gå vidare på något sätt? Det som påverkar frågeställningen från det förgångna är skilsmässan och separationen (3 svärd). Dina mål/ideal är att ni ska kunna samarbeta, vara bra vänner, skapa ett nytt förhållnings-sätt till varann och att kunna få ihop era olika liv på bästa sätt. Här kan det också ligga en önskan om en nystart känslomässigt mellan er…om det är det du vill? Framtiden visar på någon slags väntan från din sida på att något ska hända i er relation, att något ska förändras. Och det är något i er relation som känns otillfredsställande för dig (4 bägare). Det ser ut som att funderingar på att lämna något gammalt sätt att tänka angående relationen och tänka på nytt sätt. Möjligheter ges då till att relationen blir mer generös och givande (6 pentagram). Det var vad jag fick fram. Är nyfiken på hur väl det stämmer med din situation. Allt gott! Min fråga: vad behövs för att skapa bättre balans för mig framöver?

alisvolatpropriis
1

#75  Tack Melodica, för en jättebra läggning stämmer precis, allt det du säger. Och min exmake är våg så mitt i prick!

Svar på din fråga: Vad behövs för att skapa bättre balans för mig framöver?

1. Problem (Rättvisan) Sanning, konsekvenser av tidigare handlingar, (ens egna eller andras) man behöver ta kontrollen över en orättvis situation som man befinner sig i ofrivilligt.

2. Rot (Solen) Klarhet, när man ser klart på sin situation kan man handla rätt. Lycka, välmående och balans på alla plan i livet.

3. Dolt (Åtta Svärd) Lösning, Att våga bryta sig ur sitt mentala fängelse och hitta ett annat sätt/väg att tänka på och skaffa nya perspektiv på saker och ting genom att koppla av och komma bort. ( Bortse från skvaller för att undvika förvirring, fokusera på en själv).

4. Släpp (Sex Svärd) Själslig resa - Utveckling på gång, Släpp på kraven och på för höga förväntningar. Allt blir bättre men vänta dig en lite senare lösning. Dina framsteg är små men säkra, ha tillit.

5. Råd (Åtta Stavar + Två Stavar) Tålamod, Något viktigt är på väg att hända. När det väl sker så sker det snabbt och till din fördel. Vägen dit kan vara lång, men ett beslut ska fattas snart och oförmåga att bestämma sig kan uppstå. Resa för att skingra tankarna och få klarhet i sin situation skulle behövas för ens mentala välmående. (se kort nr.3)

6. Sammanfattning (Tre Mynt)  Kunnande, ära och belöningar! Uppmaning, Tänka över noga på vad man gör, Ett företag i inledande faser, utbildning, planera och skaffa kompetens, skicklighet som ger möjlighet att tjäna pengar. Möjligheterna finns, och du kan om du vill!

Ljus och balans till dig Melodica! ☀️

Min fråga: Kommer jag och min exmake att ha ett förhållande där vi lever ihop och får barn i framtiden?

[Melodica]
0

Tack #75! Mycket bra råd! Och tänkvärt! Allt gott till dig!

gevalina
1

Hej  alisvolatpropriis

Har lagt 4kort för dig angående ditt ex…men skall säga att jag inte är proffessionell utan bara ännu amatör…som försöker lita till  intuitionen men även kortens grundbetydelse som känns rätt för mig.

Det som är nu 4 bägare…En tid av tristess och hopplöshet. Inte nöjd med det du har…en känsla av att ha förlorat kärleken..

Vad som hindra dig  : 7stavar ….Du arbetar mot dig själv ..kanske du skall låta tiden ha sin gång? kanske låta f d få vara sig själv och tänka över sin situation?

Dina egna Fördelar : Drottning bägare : att du är en känslosam kvinna som är lyhörd för andras mående etc…att du har förmåga att hantera dina känslor på ett bra  sätt…tex prata om dem.

Ugången av din önskan : .två mynt...Du ska  kanske försöka hitta någon balans mellan dig och fd. Ev försöka kompromissa mer och inte vara för envis. Eller så är turen med dig så att du och x:et har ingått en mer balanserad tillvaro mellan er.

Lycka till.

jojjana
0

Gevalina, har du en fråga?

vill prova mina nya kort.. :-)

[Melodica]
0

Gevalina, vilken är din fråga?

gevalina
0

Hej…hade varit roligt att få reda på om det händer något särskilt på min nuvarande arbetsplats under hösten för mig  ?

allsvolatpropis har kanske inte läst min tydning  men förhoppningsvis  kommer hon med feedback  - alltid kul att få oavsett om det stämmer eller inte.

Tack på förhand .

undrarens
1

vilken spännande iFokus sajt de här verkar va🙂

varifrån kom egentligen "ljuset"Tummen upp som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtatHjärta började slå och vi kunde  andasPustar och skratta Skrattar

jojjana
0

Gevalina,

Provar min nya lek.  Först har jag tagit alla betydelser ur boken.

efter detta kommer min fria tolkning av alla korten.. 

Centralkortet:

djävulen

Sök orsaken(roten) till problem som uppstår.

Det du ska tänka på:

Tillåt dig själv få jobba ostört, så du får jobba mer koncentrerat med dina uppgifter. Andra kanske inte förstår men du måste få utrymmer, och det får du skapa själv.

Fördelen/positva:

Du har en chef som förstår dig, förstår tiden han/hon jobbar i och kan förändra situationen till den rådande verkligheten.

okända/oväntade:

Det är ingen idée att försöka nå det som är onåbart. Välj dina fighter. 

resultatet:

Du känner en rastlöshet och ör lite "onöjd" över situationen som råder. du finner ingen riktig ro i kroppen och blir aldrig riktigt nöjd.

Det känns som om någon inte mår bra och trycker ner andra människor. Kan hända att denna person valt ut en hackkyckling. Dålig stämning skapas av detta (centralkortet). Chefen är kall och ser inte riktigt vad som händer. Sen förbryllar ett kort mig 2 glada grisar  som käkar äpplen?  Är det 2 mansgrisar tro ? :) Eller  mer troligt- du får två nya kollegor (som är gottegrisar?) goa roliga kollegor som kommer lätta upp stämningen 

drog ett kort till: råd till dig ang situationen.

Lita på dig själv dina egna kunskaper- Luta dig tillbaka och lys innifrån ta hjälp av stjärnorna. Läs  böcker  :)

jojjana
0

Attans vad svårt det var med en ny lek och nya betydelser!! Är naturligtvis nyfiken om jag överhuvud taget förstod rätt..

Har en egenfråga.

Jag har flera val till hösten ang. jobb. Ska börja jobba igen efter 2 års föräldrarledighet. Har egna affärsidéer på gång. Har ett jobb att gå tillbaka till och ev. kanske kan byta jobb inom företaget jag går tillbaka till.. Så jag har 4 val kan man säga .. Jag döper dessa härmed till:

Tåg, PJ, BK, SP

Eventuellt går de sista två att kombinera med antingen Tåg eller PJ.

(eller bara BK och SP tillsammans..)

Viktigt är för mig- Energimässigt att jag trivs, kollegor funkar, att försäljningen går bra. 

:-)

[Melodica]
0

Hej Jojjana! Skulle vara intressant att veta vilka de andra korten var som du fick upp, förutom djävulen. Och vad heter din nya kortlek?

jojjana
0

Centralkortet:djävulen

Sök orsaken(roten) till problem som uppstår.

Det du ska tänka på:6svärd

Fördelen/positva:kung wands

okända/oväntade:svärd 5

resultatet:4 bägare

råd till dig ang. situationen:The high pristess

Men dessa stämmer inte med "vanlig" Tarot beskrivning… inte bildmässigt heller..

Tarot leken heter fairy lights tarot

Hur känner du för själva läggningen? känns den helt fel?

[Melodica]
0

Jag har ingen åsikt om läggningen var bara nyfiken på vilka kort du fått upp.

jojjana
0

Ah, förlåt trodde det var personen jag la för… Helt klart omöjligt att bedöma läggningen om det inte är personen som jag la åt. ❤

gevalina
0

Hej…tack för läggningen…och din egen tolkning är nog inte helt fel….kan ibland känna mig lite osäker i arbetsrollen men har en chef att prata med om jag vill..och en del av mina arbetskamrater har starka viljor så det blir en del diskussioner..--och rastlös känner jag mig titt som tätt.

ska troligen ha medarbetarsamtal med chefen i höst som brukligt…och ev kommer det bli mer besparing…så det är lite osäkert vad som händer.

kan hålla dig uppdaterad …

[AnnaRen]
0

får man välja vem man ska lägga åt eller tar man den som frågade senast?

fridelfina
0

Den som frågade sist är det som gäller, tror det ser ut som #84

[AnnaRen]
0

Okej nu har jag lagt ett kort för dessa olika valmöjligheterna..

#84 Jojjana Detta fick jag upp:

Tåg - Knight of cups

Detta tolkar jag som att om du väljer detta alternativ kommer du i kontakt med manipulation av något slag? Någon som man troligtvis inte kan lita på.. Det känns inte hållbart på något sätt. Så tolkar jag kortet!

PJ - (9 Swords) 

Detta tolkar jag som att väljer du detta alternativ så kommer det att bli tungt. Ligga vaken på nätterna, vakna i panik? Något med att inte lämna jobbet på jobbet? Eller jaaa, jag vet inte? Detta kort är dystert enligt mig, så prioritera noga !

BK - The world

Jag tolkar detta som att väljer du det här alternativet så kommer du att lyckas! Du kommer att känna att du är på rätt ställe tror jag? Du kommer att känna dig fulländad..

SP - 2 Coins

Detta tolkar jag som att det kommer att finnas en balans, något skojfriskt! Får en känsla av att det kommer att vara mycket på gång här, lite av multitasking.

Nu vet jag inte om ja är helt ute och cyklar :)

[AnnaRen]
0

och då har jag en fråga :)

Hur har det sett ut med kärleken för mig?

Hur ser det ut med kärleken för mig nu?

Och hur kommer det att se ut i den närmaste framtiden? 

Alltså dåtid nutid och framtid! :)

[Melodica]
0

Hej AnnaRen! Detta fick jag upp. Det ser ut som att du har haft en väldigt stabil relation, äktenskap till och med, eller? ( rättvisan och översteprästen) och att du har familj/ barn med denna person (10 bägare). Nu är det någon person som du har tänkt på ett tag och som finns i dina tankar nu som är energisk, rolig, spännande och som det händer mycket runt (knekt i stavar) och det är någon som du redan känner, någon från det förflutna (6 bägare). Framtiden visar på att det kommer in en ny man som är mer stabil, trygg, någon att satsa på (knekt i pentagram) och ni är som gjorda för varann (dam i pentagram). Och det kommer vara mycket kärlek runt er och händelser som visar på kärlek, vänskap och passion (knekt i bägare).

[Melodica]
0

Min fråga: Kommer det in något nytt boende närmsta året, hur blir det i sånna fall? Tack på förhand! ❤

[AnnaRen]
0

Hej .

tack för din läggning, tänkte att jag skulle ge dig lite feedback.

Dåtid stämmer delvis, hade en ganska stabil relation med en kille i fyra år, tog slut för en månad sedan ungefär. Och det var han som dumpade mig. Vi har inga barn .. men vi bodde tillsammans.

Nutid: vet jag inte om det stämmer? Jag träffade en kille i helgen som det hände endel med, men ja känner inte honom sedan tidigare.. han stämmer in lite på personligheten som du beskriver..

Framtid: ja då vet ja inte vad som händer :)

[Melodica]
0

Tack för din feedback, AnnaRen! Personen från det förflutna som påverkar dig nu kan vara ditt ex, att du inte släppt honom riktigt. Det står ju inte att det är någon "romans" mellan er men att det är en person från det förflutna med de egenskaperna som finns i dina tankar kring kärlek. Stämmer det, tycker du?

[Sol69]
0

Om ingen redan har börjat svara melodica så kan jag kolla i korten?? 🤔

[Melodica]
0

Hej Sol69! Ingen har svarat på min fråga så du får jättegärna göra det! ❤

[Sol69]
0

Då gör jag det.. 😃

Min fråga till nästa person som har lusten..

Gärna dåtid, nutid och framtid.. eller hur ni nu får fram de bästa svaren i korten 🙂

Mitt kärleksliv låter ju intressant 🤔

[Sol69]
0

Melodica Då ska vi titta lite på din fråga om boende.

Justice

Ser att det beror på två andra personer om du flyttar till ett annat ställe eller om du stannar där du är.. Känns som om det kan vara dina föräldrar eller några som är äldre som du känner en trygghet i. Som påverkar dig lite när det gäller flytt. Att de kommer med massor med förmaningar och råd. Det är som att de påverkar dig och försöker att se till att du inte gör något överilat innan du är säker på vad du vill.. Känns som om de är en stor trygghet för dig. 

judgement

Tycker det verkar som om du i dagsläget pratar mycket med en vän om en eventuell flytt och drömmer om att flytta en ganska lång bit från ditt nuvarande hem. Bort från allt som har varit jobbigt i ditt liv och på något sätt få en nystart i livet i och med en flytt. Känns som om du vill komma ifrån alla gamla skelett som finns i din garderob och gå vidare i livet.. Lämna det gamla bakom dig.

The sun..

Det känns som om du kommer att bo där det är soligt och varmt. Har du planer på att flytta utomlands?? Eller i alla fall delvis bo i ett annat land. känns i alla fall som att en eventuell flytt betyder söder ut för din del. Till soligare och ljusare klimat. Men kan ju vara så att du bor i Norrland och du flyttar till Skåne. Men en känsla av att du kommer att ha ett mycket varmare klimat där du kommer att leva än du har idag..

8 pentacles..

Det ser ut som om du kommer att arbeta för en flytt framöver och göra vad du kan får att det ska bli verklighet och inte bara en dröm.. Det ser ut som om du är fast besluten att röra på dig och göra en förändring när det gäller din boende situation..

Så lycka till med din ev flytt..

jojjana
0

AnnaRen 

Tack för din tolkning!  :-)

Jag tycker du var jättebra på att lägga och tolka korten. Liknande som jag har lagt för mig själv och det är så härligt att få andra vinklingar.

Tåg - Knight of cups , Du har nog ganska rätt där. Min kollega som numera kommer jobba nära mig, (tidigare arbetade i ett annat team) har alltid fått mig att känna mig förminskad. Att han manupulerar skulle kunna stämma in. Att detta alternativet inte är långsiktigt är också en bekräftelse på mina egna känslor och tankar. (detta är jobbet som jag egentligen ska tillbaka till.. efter mammaledigheten)

PJ - (9 Swords)  Kan hända att jobbet innebär mycket engegemang och stress.. och inte passar in just nu för mig..

BK - The world - detta är mitt egna företag .. :-) japp, bra att satsa helhjärtat :-)

SP - 2 Coins , :-) kul, detta är en ny affärsidé som vi eventuellt kommer satsa på.

Tack för en jättebra läggning!

[AnnaRen]
0

Melodica , det stämmer, jag älskar honom fortfarande och kan inte släppa honom riktigt :( Tack för din läggning! :) Jätte bra!

Jojjana, va roligt  att det kanske stämde lite iaf :) Lycka till i framtiden!

fridelfina
0

Sol, jag vet inte riktigt vad din fråga är, men jag drar kort för dig så får vi se vad svaret blir!

fridelfina
1

Fridelfina tolkar för Sol

Kortet för dig blev Myntkungen, i Jolandas tarotbok står att i den keltiska mytologin symboliseras han av Kung Artur, fredsbäraren, den kärleksfulla och känslomässigt generösa kungen.

Min tolkning: Kortet berättar att du just nu har ett bra självförtroende och står med båda fötterna på jorden. Du är en realist och du är bra på att strategiskt planera och förverkliga dina mål. Du vet att det är dig det hänger på om det ska gå vägen.

Kortet för dåtid blev Magikern, i Jolandas tarotbok står att den mest välkände magikerna är Kung Artur och att Magikerna har förmåga att känna och manipulera den fysiska verkligheten.

Min tolkning: Kortet berättar att du med en outtröttlig ork planerat och genomfört förändringar du knappt trodde var möjliga. Du styr gärna själv och vill inte gärna bli styrd av andra. Du har med viljans kraft transformerat din omvärld till det du önskat och behövt. Du använder gärna magi och de fyra elementen till din fördel, kanske elden är det element du arbetar mest med.

Kortet för nutid blev Eremiten, i Jolandas tarotbok står att eremiten är en fredlig vägvisare med öppet sinne.

Min tolkning: Kortet berättar att du nu har behov av att vila och vara ifred eller att du kanske negligerar detta behov. Du mår bra/skulle må bra av att dra dig undan lite och upptäcka vad som rör sig i ditt inre, din inre styrka och din kloka vägvisare. Lyssna på din egen kunskap. Eremiten har en lykta i handen, jag tänker att du måste vara rädd om din egen låga, din egen eld.

Kortet för framtiden blev Kejsarinnan, i Jolandas tarotbok står att kejsarinnan representerar den heliga kvinnokroppen, livet i vardagen, nära förbunden med den bördiga svarta myllan och moderskapet.

Min tolkning: Kortet berättar att du har ett nytt projekt framför dig. Ett projekt som du kommer att vårda ömt och låta växa. Du kommer att vara kreativ och skapande och pågå under lång tid. Här tog jag ett till kort för att se vad för sorts projekt det handlar om och fick upp Kärleksparet. Jag tänker mig att projektet är en förening av något. Antingen förenar du nytta med nöje och kommer att jobba med något du älskar (trädgårdsarbete, trädgårdsterapi?) eller så är det kanske en kärleksrelation av något slag du har framför dig? Kanske du träffar någon som faktiskt heter Artur?

Jag vill höra vad korten säger om min arbetssituation?

[Sol69]
0

Tack fidelfina!

Dåtid och nutid stämmer väldigt bra. Framtiden ska bli kul att se om den stämmer. Återkommer när jag vet.. Men låter intressant.

Amandla
0

Jag lägger för Fridelfinas fråga i #111, återkommer strax! 🙂

Amandla
0

Svar på Fridelfinas fråga i #111 "Jag vill höra vad korten säger om min arbetssituation?"

Jag drog tre kort.

1 Magikern, dåtid: Du har övat upp dina förmågor, gjort sånt du inte kunde föreställa dig i förväg och du har klarat det utmärkt.

2 8 svärd, nuläget: du hakar upp dig på detaljer, ser inte vad du har framför ögonen utan fastnar i tankar om vad du inte vill. 

2 Översteprästinnan, framtid: fokusera på vad du känner, vad du vill och använd din fantasi/föreställningsförmåga. Du kan skapa allt du vill, genom att dra till dig rätt förutsättningar. Samla ihop dina tankar och släpp stressen. Det ordnar sig!

Min fråga: jag har just startat ett projekt ihop med några vänner, hur kommer det att gå för oss det närmaste året?

fridelfina
0

Tusen tack Amandla! 👍

Jag är en "detaljoman", det är det som gör mig så bra på mitt jobb, men också det som bränner ut mig…..

Samla mina tankar och släppa stressen kommer jag att få göra minst 2 gånger i veckan hela hösten då jag ska yoga på tis och tors! Tycker att du har satt huvudet på spiken i min fråga och jag tar Översteprästinnans ord till mig för framtiden. Lite LoA är kanske inte helt fel här? Pagan eller nån annan, vilket är ditt bästa boktips? Jag har bara en bok av Hicks (tror jag?) som handlar om pengar, och den är på engelska och nerpackad på vinden.

Amandla
0

Fridelfina, skapa en ny tråd om det så kan du nog få fler tips 😉Härligt med yoga 🙂

Amandla
1

#117 är borttaget då det strider mot anvisningarna i #0. Var vänlig läs sajtens Skrivregler!

sökaren84
1

Jag försöker gärna att göra en läggning Amandla, återkommer med läggningen :-)

sökaren84
0

Hej amandla här kommer tolkningen. drog först 3 kort.. Queen of pentacles, Det finns stor kunskap och erfarenheter för att projektet ska lyckas. The star, ni går efter känslan och er intuition Ten of swords, känns som att det ligger en hel del arbete bakom ett lyckat resultat, dock känns inte kortet negativt i denna situationen. La ett till för att bättre förstå det förra kortet… King of swords, Om ni har målet klart för er och fokusera på ett lyckad resultat så är det värd lite hårt arbete. Ni vet vad ni vill. La även ett ängla kort och fick isabelle, Ja tidpunkten för den här nya satsningen är rätt, ett lyckat resultat är följden av dina positiva förväntningar :) Nu till min fråga, Känner stor saknad i mitt hjärta, hur får jag tillbaka lyckan i mitt hjärta när min nuvarande situation är allt annat än positiv. Hur ska jag agera för att få tillbaka inre och yttre balans i mitt liv??

Amandla
0

Tack Sökaren! 🤗

Mephi
1

Sökaren: 

Först drog jag 5 of wands som talar om att det handlar om en konflikt mellan dig och någon annan person, där två eller fler viljor fightas om att ha rätt. Det känns som att du är i en väldigt jobbig sits där du är just nu. 

kort nr. 2 blev tornet som säger att dina planer och tankar -om både dig själv och det runt dig rasar. Du ser hur allt faller och vet inte vad du ska göra. Du är helt lost helt enkelt. 

Kort nr. 3 blev Djävulen som symboliserar att du mot din vilja kommer bli tvungen eller är tvungen att ta ett val som du varken vill eller är redo för. 

summa sumarum: jag är lika blank som dig vad gäller svaret på frågan så jag drar ett orakelkort i stället. 

Oracle of Shadows and Light: 39 - A Clockwork Pumpkin.
You are about to have an amazing moment, a brilliant idea, and a very illuminating idea! Action must be taken immediately, while the idea is fresh and new. No more procrastination- follow the aha moment with action and watch an amazing change in the form of abundance (rikedom/överflöd), creativity and satisfaction take place in your life. 

Jag tror att du bara behöver vänta en liten stund sen kommer du få svaren serverade på ett silverfat :) 

Jag undrar vad jag behöver göra eller släppa för att kunna skriva igen.  D=

-

ina3
0

Challa86: Jag har valt en 3 kortsläggning för Din fråga och du får 2 kort ur Stora Arkanan vilket ju ger ett ganska definitivt och starkt svar. Dåtid: Tornet - En händelse i ditt liv som var svår och tuff hänger nog kvar och spökar lite. Svårt att tro på dig själv ordentligt efter den. Men lägg den bakom dig och lär dig av den så går du starkare därefter, dags att släppa det. Nutid: Översteprästen - Sök inåt och lyssna på dig själv, våga utveckla den här sidan av dig. Släpp tankar på vad andra tänker eller på hur du måste vara - du duger och mer än så. Det är dags nu att starta upp skrivandet - helt rätt i tiden men skriv för dig själv och utan prestige - skriv det du känner och brinner för. Låt det ta tid. Framåt: Prinsessa i bägare: Ju mer du gör det här och ser att det funkar desto bättre kommer du att tycka om dig själv och det är det du behöver. Du kommer att se dig själv i ett bättre ljus och få mer självförtroende! Då lossnar också skrivandet. Så Challa - ta det lugnt, lyssnar inåt, tro på dig själv och släpp tankar på krav och måsten. Låt det ta sin tid, då blir det bra! :) Min fråga: Mitt jobb, stanna kvar eller söka nytt? :)

~ Medarbetare på Tarot ~

Tarotstollan
1

#123 Ina.  Jag drog Domedagen för din fråga och tolkar det som om att det har kommit till ett riktigt slut och att det är dags för dig att verkligen börja på ny kula.
Drog ett kort till och det blev Kejsarinnan, båda korten i Stora Arkanan och det pekar på att det du funderar på att göra kommer att gå bra. Hon sitter där på sin tron och bara blomstrar, så kommer det också att gå för dig.

Min fråga: Hur ser Våren ut för mig?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

#125 Borttaget, var vänlig läs sajtens Skrivregler.

[sagamar76]
0

124 Tarotstollan.

Jag fick 8 svärd (nedåtvänd), styrkan (nedåtvänd) och 4 mynt.

Du kan ha något olöst som hindrar dig för tillfället då du känner att du bör vänta hellre än komma framåt och du vill ta det försiktigt så våren kan kännas en ansträngande tid för dig - men varför, för du vill komma ifrån något gammalt och se istället det som är viktigaste för dig just nu, för du har dina egna gränser. Du lär dig/har lärt dig något viktigt i livet. Det handlar nog om din trygghet/ din grund, rutiner du har i livet.

Hur blir min vår?

Tarotstollan
0

127. Tack sagamar! 🌺Vet precis vad det menas med de korten!

[AnnaRen]
1

#127 sagamar76 ..

Hur blir din vår?

Första kortet 5 Coins. 

Tolkar kortet som att du känner en tomhet av antingen känslomässigt sammanhang eller ekonomisk tomhet.

Detta är dock tillfälligt, det finns ett ljus och det finns ett hopp. Du kanske inte ser något hopp ännu men det

kommer att ljusna upp för dig. Be om hjälp om du behöver det. 

Andra kortet 4 Cups.

Du har mycket att glädjas över i vår men du tar det lite för givet. Det kan vara jobbet, relationer osv. 

Se det du har istället för att se det du önskar. Du har allt som gör dig lycklig framför dig. Gläds över det och ta inget

för givet. Får en känsla av att du fastnat i en cirkel och tar dig inte ut. Lite som att allt går på rutin och du gör

inget annat. Se till att ta dig ut rutinen och gör något som får dig att må bra.  Inget kan vara perfekt men det kan vara njutningsfullt! 

Kolla efter olika meddelanden och vägar efter nya inspirationer och var realistisk. 

Tredje kortet The hanging man. 

Tolkar kortet som att du kommer att offra något och det kommer att ge dig nya perspektiv. När du 

ger upp vissa saker så kommer det att öppnas nya dörrar för dig. Du släpper någon del av dig själv eller någon

del av ditt liv .. men du får något mycket bättre tillbaka. 

Försök att se saker från ett nytt perspektiv. 

Din vår enligt detta kommer att vara lite upp och lite ner. Ta inget för givet, gläds åt det du har, du känner en viss tomhet

men om du släpper taget och får nya perspektiv på saker så kommer något ännu bättre in i ditt liv. Ha tålamod och

våga att släppa taget om vissa saker så kommer det att lösa sig till slut.

Hoppas att det gav dig något :)

Min fråga är:

Hur ser min och min partners relation ut i framtiden? Har jag valt rätt kille att slå mig till ro med?

Tack på förhand!

Jina.
0

Bägare 7

Du kommer att stå inför ett val känslomässigt.

Du kommer att känna att kärleken försvann lite grann och du kommer inte vara säkert längre över dina känslor.

Du måste reda ut vad du känner och om det är äkta kärlek. Det kommer att bli svårigheter i din relation, mycket bråk och mindre "mys".

Känn efter och ta ett steg tillbaka och se på din relation om det är värt att kämpa.

Men jag ser också att efter ditt beslut blir du väldigt lycklig igen.

Min fråga är: Hur ser det ut på kärleksfronten framöver?

www.mediumjina.se

[AnnaRen]
0

Tack #130 

Okej, vi får se om det stämmer. Dock så stämmer det inte i dagsläget för jag blir bara kärare och kärare. Det känns verkligen som att jag hittat min rätta för han är allt som jag önskat mig och mer därtill. När vi har bråkat tidigare så har vi alltid kommit närmare varandra och han har själv sagt att jag är - den perfekta drömtjejen. 

Han gör mig lycklig så jag hoppas att du har fel men som sagt vi får se, jag har då inte tvivlat ännu.

Nicollan
0

#130 Jina
Jag är Nybörjare så tolkar mer genom beskrivningar och information som finns om korten, känner inte riktigt av korten helt och hållet själv :)
Jag fick upp kortet "Riddare i svärd" tolkar det som om det kommer komma en väldigt speciell man in i ditt liv, och det kommer att gå snabbt och kanske vara en aning stormigt/dramatiskt om ni nu inleder en relation.
Kanske mannen är skorpion? Är min första tanke, ;)
"I full galopp springer ryttaren fram med draget svärd, mot nya utmaningar"
Nyckelord: Tapperhet, mod, skicklighet men också oförsiktighet, överdrivt samt brist på insikt.

Annars står det för en smart, intellektuell, ambitiös ung man. Kan vara något obalanserad, ivrig och med mycket ideer, ibland obetänksam, häftigt temperament.

Min "fråga" är:  Beskriv mig med ett kort :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

[sagamar76]
0

Jina, jag fick 6 stavar, men nedåtvänd

Du kanske är av en typ som håller undan, står i bakgrunden hellre. Du behöver lita på dig själv, vara mer social kanske? ofta så kan du känna dig att inte fullföljer vad du vill… eller det kan kännas så. Du vill komma till dina drömmar men de känns långt borta.. 

Du behöver inte förvänta dig något från andra, du har redan allt!! Du har inget att förlora, - är inte rädd för besvikelser.. tro på det du verkligen vill!

Min fråga: Hur ser fortsättning på året för mig?

Evelina!
1

Jag fick Bägartrean, upp och nedvänd. Det finns någon form av osund relation i ditt liv, kanske handlar det om svartsjuka eller andra intriger och denna gör att du kommer ha svårt för att glädjas åt andras lycka, eller att man ler i elakt spel. Det finns också toner av oförmåga att dela med sig och bitterhet och avund spelar en central del i det intima förhållandet till någon. Jag vill säga att det är ytterst sällan jag tolkar vanliga tarotkort och det är för att jag alltid får fram så negativa tolkningar. Men hoppas det gav något i alla fall. Min fråga: Kommer jag trivas i min nya bostad?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[sagamar76]
1

Ja det finns en relation som har oförmågan att utvecklas till något mer. Jag vet vad det menas!! Tack.

[sagamar76]
1

Evelina; svar på din fråga.

Jag fick 8 svärd och Kejsarinnan.

Hmm det kan ju tolkas att har du verkligen fått redan svaret om din nya bostad eller är det helt säkert att du får vad du vill? Annars, så är det en situation där du är tvungen att flytta, eller att du tar lägenheten du får även fast du kanske ville annat. Kanske är du förhindrat i något, men kejsarinnan gör livet harmonisk/njutningsfull oavsett vad det menas kortet före så du mår bra i ditt hem, du tar hand om nya saker vilka ger innebörden för dig, kanske får du nya vänner/familjemedlemmar som kommer närmare dig som ger dig mer glädje i livet.

Min fråga: hur ser andra mig som person?

Evelina!
1

#136 Tack snälla för tolkningen. Den gav superbra vägledning. Tack!

Coccinellidae
0

Hejsan, 

Min fråga är: hur ser det ut på kärleksfronten för mig? 

Tack på förhand.

Evelina!
1

#138 Den här tråden går ut på att man svarar på ovanstående persons fråga för att själv få ställa en fråga i tråden. Därför drar jag inget kort för dig.

#136 Jag fick Döden, upp och nedvänd.

Andra ser dig som yngre person än vad du egentligen är. Inte till sättet, utan mer utseendemässigt får jag en känsla av. Du kan kanske uppfattas som lite långsint, så rådet är att förlåta och att gå vidare. Eller också är du en sån person som människor anser har lätt för att försonas och gå vidare, och att du aldrig gör om samma misstag två gånger. Jag är lite osäker där och drar därför ett extra kort och det blev Månen, upp och ned (igen!). Där får jag en känsla av att du uppfattas som lite långsint, snarare än att ha lätt för att förlåta.

Nu till min fråga: Mitt nya jobb som jag fått, hur kommer det bli?

Coccinellidae
1

Ok, sorry, jag är ny här… 

Här är svar på Evelinas fråga:

Jag fick Narren, rättvänd.

Du tar dig an det nya jobbet med glädje och nyfikenhet. Jobbet blir en nystart i ditt liv. Du tillför nya idéer och erfarenheter till arbetsgemenskapen. Var modig och lyssna till ditt hjärta i det du gör, var inte rädd för att göra saker på ditt sätt. 

Nu ställer jag min fråga på nytt: hur ser det ut på kärleksfronten för mig?

[sagamar76]
0

Först tackar jag dig Garderob, tack för lysande vägledning, allt det stämmer. Jag börjar gilla den här tråden så jag ska svara dig Coccinellidae.

Jag fick djävulen. 

Jag tolkar det som antingen du vill ha någon så mycket så du behöver nästan sätta gränser för dig. Du kanske inte kan släppa tagit någon, du kan känna svartsjuka eller ägandebehov. Om detta inte stämmer så behöver du se till att du lär känna personen ordentligt så du väljer rätt; är personen verkligen rätt för dig. Ska du vara med någon av ren glädje och inte av tvång, eller pga. rädslan att inte hitta kärleken i tid? Så att du inte bara önskar en relation utan du ser till att du får det bra. Bedöm din situation, gå emot det negativa och lita på att kärleken väntar på dig, om du inte finner det just nu!

Min fråga:

Hur blir kärleken för mig på sommaren?

Evelina!
0

#140 Tack för ditt svar! Låter riktigt lovande! Känner mig lugn i det du beskriver, tack!

Evelina!
1

#141 Jag fick Myntkungen. Myntkungen står för stabilitet. Allt har sin tid, menar han och låter saker få ta den tid de tar. Ingen stress. Din kärlek i sommar kommer att kretsa kring stabilitet och trygghet, kanske innebär det stiltje på kärleksfronten. Men jag får även känslan av en man som arbetar med något jordnära, t ex en bonde eller gruvarbetare. Han representerar en man som håller sina löften. Han är trofast och lojal mot den han älskar. Hoppas inte du tog illa upp för att jag återigen svarade på din fråga, men det är så himla roligt att lägga kort för andra så jag kunde inte låta bli ;) Hur kommer min ekonomi se ut de närmaste månaderna?

[sagamar76]
0

Tack Evelina, 😂jag ska träffa en sådan man nästa vecka (antingen menas det själva mötet eller att relationen blir stabil under sommaren?) 🤓Men han jobbar med teknik, även med eget hus mm. (gruvarbete) Men han verkar jordnära, (oxen). Det återstår att se vad det menas… jag fick själv positiva kort av mannen (vilket kan lika bra betyda själva mötet) men för att man själv lyfter för många så blir det en soppa tillslut, det blir bara mina egna tankar som kommer upp.. 

Det gör verkligen inget att du svarat igen!! Den som har ett hjärta att svara här nu är ämnat att svara!

Mervin112
0

Svar till Evelina, "Hur kommer Min ekonomi se ut?

Jag drog tre kort; 5 i svärd, = situation nu, nästa steg; drottning i svärd (nedvänd) och 10 bägare = framåt (ei tid) 

Just nu är du mycket orolig i din ekonomi, du kanske har förlorat något viktigt och försöker återställa situationen. Du bör sitta ned och tänka genom, vara lugn. Du måste vänta på bättre tider, även fast det känns så fel eller orättvist. Nästa steg kommer att vara att du bör handla eller hitta på en bra lösning; eventuellt söka hjälp från omgivningen. Men längre fram kommer du lyckas i din ekonomi, det lovar korten; du kommer hitta lösningen och komma till dina mål.

Min fråga:

Vad är det viktigaste för mig nu i livet, och råd att gå vidare med den saken.

Evelina!
0

#145 Tusen tack för ditt svar! Allt som hänt hittills stämmer klockrent, duktig du är!

Anngerd
0

Svar till Mervin 112 "Vad är det viktigaste för mig nu i livet, och råd att gå vidare med den saken".

Hej!
Jag fick upp korten 6 brickor, 4 brickor och drottning i brickor.
Rent intuitivt ser jag en vacker brun häst för mitt inre, bor du på landet?
Jag tolkar detta tillsammans med korten som om du funderar över din familjesituation. Ska du bryta upp och flytta, hur som helst är det du som har makten och du som kan fatta detta beslut. Korten säger dock att vad beslutet än gäller så ska du sätta dig ner och tänka efter ordentligt det är ingen som helst brådska utan du ska ta den tid du behöver för att fatta det rätt beslut.

Nu till min fråga: När kommer äkta kärlek in i mitt liv?

Mervin112
0

Tusen tack Anngerd!! Tyvärr så kan jag inte flytta "just nu" pga. pengabrist, familjeförhållanden och tryggheten (det kortet 4 brickor menar att jag är fast pga. tryggheten och brist på pengar som jag måste ha till reparationer. De brickor som kom upp så såg jag betydelsen; det handlar om ju det viktigaste förändringen i mitt liv; min pengasituation som kommer att förändras så att jag kan förändra mitt hem och flytta; där 6 brickor beskriver handlingar i nuläget/pappersarbetet och strävan till det bättre. 4 brickor själva problemet ang tryggheten och drottning i brickor talar om de bättre ekonomiska möjligheter i livet och hemmet framåt. Hästen du såg, och dessa kort gav mig hopp och drömmar att jag kanske kommer att kunna flytta men det ser jag om ett halvt år hoppas jag.

Mervin112
0

Anngerd, svar på din fråga;  När kommer äkta kärlek in i mitt liv?

Angående en stabil kärleksrelation och en man i ditt liv så får jag det inte om två år men hellre kring 3, 4 år kommer känslorna starkare fram än innan och inom 6 år är situation mer klar i all sin energi. Korten i kärleksrelation framåt åren var Månen nedvänd, måttfullheten och 8 mynt. Du får vänta dig helt tydligt både förväntan, och starka glädjestunder i kärlek och närhet i de närmaste åren. Hur jag än kollar visar korten den utvecklingen. Nu är det dags att sätta sakerna i rörelse för att din tid kommer och via den vägen. Gör något du inte gjort eller vågat, gå över tröskeln och inte tvivla på dig själv - du möter kärleken när du har blivit redo för kärleken. Och du kommer att bygga upp en relation och ett liv tillsammans med någon vilket ger dig väldigt mycket!😂

Min fråga: Hur blir mitt kärleksliv under hösten? (är det vilset eller lugnt)

destjo
0

Svar till Mervin112:

Jag fick korten Kejsarinnan, två i svärd och ess i mynt.

Jag tror att hösten kommer att bli en väldigt lugn period för dig kärleksmässigt. Du kommer snarare att fokusera mer på dig själv under den här perioden. Din egna utveckling verkar vara en prioritet. Vill du förbättra ditt kärleksliv skulle jag råda dig till att våga öppna upp dig själv gentemot andra, lyssna på personen och visa upp en omhändertagande sida. Visa att du bryr dig helt enkelt. Kanske vet du inte hur du ska uppträda och hur du ska agera, men försök att kommunicera och öppna upp dig själv och dina känslor så kommer det bli bättre. I det stor hela tror jag att du ändå komma vara väldigt belåten och nöjd med din situation. 

Jag undrar: Vad bör jag fokusera på i mitt liv och vad bör jag därmed släppa?

[sagamar76]
0

Hej destjo,

jag fick den hängde och 8 mynt nedvänd och ess i mynt nedvänd så jag tror att du är på rätta spår att du bör släppa mycket i ditt liv, mycket på grund av att din situation är så just nu då du kan inte göra det du vill/ något saknas, så nu är det din tur att fokusera på att släppa kontrollen och alla tankarna om vad man ska göra för att vända din situation senare och hitta klarhet först vad du ska göra, hur du bygger upp senare från grunden, för det kommer att blir läkande tid för dig. Ibland måste man göra en plan för att komma vidare då man känner sig ensam med sina intressen. Med dig är det så att om du lägger ner dina försök så kommer du hitta inspirationen och livsglädjen i nuet, men om du fortsätter att köra på, så blir det bara meningslösa handlingar. Vad bör du släppa? Använd inte din energi och resurser på alla brister du ser, det som gör dig trygg men i rätta fallet gör dig inte så trygg.

Min fråga är: Är det aktuellt för mig att ta ett jobb nu och hur skulle jag klara av det?

Tarotstollan
0

puttar

H-lena
0

Åh hallå vad roligt! Jag vill vara med! 😃

#151 Min spontana känsla innan jag drog kortet var ja, kortet jag drog var ess i bägare vilket jag anser är ett positivt kort. Om du väljer att ta jobb kommer du bli väldigt stolt och nöjd med dig själv, du kommer definitivt klara av det. Du är redo och det kan påverka ditt liv i en ny positiv riktning! Hoppas att det duger som svar, är helt Nybörjare på det här!

Min fråga är: Hur ser kärleken ut för mig och han jag gillat så länge, är det dags att släppa taget eller ska jag hålla kvar?

Anngerd
0

Hej!

Jag har lagt sex kort som jag tolkar så här:
Pinsessa i svärd och min tolkning av det kortet är att ni saknar förtroende för varandra. Ni håller koll på varandra. För mig betyder också det här kortet att han kommer att göra dig illa på något sätt.
0 Narren: Det som  händer är inte så illa menat egentligen men det ena leder till det andra.
XVI Tornet: För mig står detta för att det varit en konflikt, möjligen att du startat den.
3 Svärd: Här ser jag i kortet att det är hjärtesorg. Någon av er blir avvisad och relationen avslutas.
Prinsessa i Bägare: Här kommer det in någon ny person om får dig att drömma om kärleken igen.
Prins i Bägare: Här kommer det in en man i ditt liv.

När jag tittar på korten och utgår från dem så är mitt svar på din fråga att du ska släppa taget. Det kommer en ny man och jag tror att detta kan komma att ske inom 3 månader.

Lycka till!

Min fråga är: Hur kan jag avancera på mitt arbete, vad ska ja göra? Jag vill ha högre lön och roligare arbetsuppgifter.

Evelina!
0

Jag har lagt tre kort som jag tolkar enligt följande:

Drottning i svärd

Till att börja med ser jag en kvinna, någonstans i medelåldern (du?) med en ordentlig drivkraft och vilja att göra det bästa av situationen. Jag ser också effektivitet i kortet och jag förstår att du vill vidare och få nya utmaningar att sätta tänderna i på jobbet. Kortet står också för kontroll, den här personen kortet avser känner sig trygg i rollen  som sig själv i jobbet och kanske är det därför hon är redo för nya arbetsuppgifter.

Måttfullhet (XIV)

I och med säkerheten som föregående kort visar på, följer också en balans eller harmoni hos frågeställaren som gör att hon vågar ta upp saken med någon, exempelvis sin chef, att säga till honom eller henne att "jag gärna skulle vilja testa andra/nya arbetsuppgifter och ta mer ansvar på jobbet", vilket i sin tur kan leda till högre lön. Detta kort visar alltså på ett mod som är fundamentalt och som inte rubbas i första taget. Du kan argumentera väl för din sak!

Riddare i svärd

När du väl kommit till skott och fört din sak på tal kommer det gå snabbt. Oväntade händelser ger ytterligare möjligheter och du rider på vågen och visar att du kan tackla det som händer runt dig väl, tack vare din säkerhet och tilltro till dig själv som du besitter. Jag ser egenskaper som målmedvetenhet och effektivitet.

Sammanfattningsvis skulle jag vilja ge dig rådet att tala med din chef, berätta hur du känner och fråga om det finns några arbetsuppgifter eller ansvarsområden som du skulle kunna jobba med. Berätta också att du känner dig väl förtrogen med de uppgifter du redan har och eftersom du känner dem så pass väl kommer du klara de nya uppgifterna (för de kommer att komma) galant också.

Min fråga:

Hur kommer min ekonomi att se ut de närmsta tre månaderna?

H-lena
0

#154 Tack så mycket för läggningen! Har hört från andra att det ska komma in en ny kille i mitt liv vilket är mycket möjligt, kan tyvärr inte släppa den här killen förrän något annat händer känns det som. Drömde om honom senast nu inatt och det känns som att det finns något kvar där. Även om det säkert vore bäst att släppa taget. 

#155 Jag drog tre kort, en för varje månad framöver och detta är det kan fick fram:

Kort 1: Kung i pentagram. Det verkar som att ekonomin blir väldigt bra i augusti. Framgång generellt inom ekonomin och det kommer att kännas jättebra. Du gör kloka val och klarar den ekonomiska situationen galant.

Kort 2: 7 i pentagram. Du jobbar hårt men får också lön för mödan. Du kan känna dig stolt över ditt arbete och du kommer att känna tillfredsställelse. 

Kort 3: Page i bägare. Goda nyheter, och bra affärer skulle jag säga. Positiva energier runt omkring, och du kommer få något slags budskap som kommer leda till mer glädje och positiv energi.  

Utifrån korten som kom upp så ser det väldigt ljust och positivt ut i ekonomin för dig de närmaste tre månaderna! Så jobba på och oroa dig inte, det kommer att gå jättebra.🙂

Min fråga är: Jag har två viktiga omtentor i augusti, den 20e och 22a. Kommer jag att klara dom? Kan tillägga att jag är extremt nervös inför dem!

destjo
0

Jag drog ett kort för vardera omtenta. 

För den första omtentan den 20:e augusti fick jag upp kortet 5 i mynt. Jag tror inte att du är tillräckligt förberedd för den, och det finns en risk att du inte klarar av den. Jag ser även att du känner dig stressad över tentan ev. också över att inte ha tillräckligt med tid för att förbereda dig. Jag får en känsla av att alltid försöka "hinna ikapp". 

För den andra omtentan den 22:a augusti fick jag upp kortet page i bägare. Här ser det ljusare ut och det verkar som att den tentan kommer att gå galant! Mitt råd skulle vara att försöka fokusera mer på den första tentan som du har för det verkar som att det är den som kommer vara den svåraste för dig. 

Min fråga är då: Hur kommer augusti se ut för mig?

Evelina!
0

#156 Tack för läggningen! Känns som ett svar jag behövde höra, jag har varit lite orolig för hur det ska gå med nyinköpt hus och en massa kring det som fått mig att grubbla kring det ekonomiska. Känns skönt att höra att det kommer gå bra med vad jag företagit mig!Tack!

#157 Jag valde att lägga tre kort för din augustimånad, där kort 1 motsvarar tiden 1-10 augusti, kort 2 11-20 augusti samt kort 3 som motsvarar tiden 21-31 augusti.

1-10 augusti: Drottning i Svärd

Jag ser beslutsamhet av något slag, säkerhet i sig själv och sin identitet, liksom sökande efter svar. Den här perioden kommer att präglas av ordning och reda. Kanske är du tillbaka från din semester och du får tillbaka dina normala rutiner i vardagen igen.

11-20 augusti: Den hängde (XII)

Det här kortet vet jag inte hur jag ska tolka. Rent spontant får jag upp ord som balans i min hjärna, men ju mer jag tänker efter desto mer känner jag att du kanske känner viss tristess i vardagen. Jag ser ett ekorrhjul som bara snurrar och snurrar, gamla hjulspår som det rullas i om och om igen. Kanske inser du att semestern inte var tillräcklig, att du alltför snabbt föll tillbaka i gamla vanor trots att du kanske lovat dig själv förändring i tillvaron.

21-31 augusti: Nio svärd

Det här är ett av lekens deppigare kort och kan betyda att man har svårt att se ljus i sin omvärld och är ofta förknippat med oro, ångest och svårighet att slappna av. Det låter som att du kört fast - och kanske behöver du hjälp med att komma loss.

Jag råder dig redan nu att ta itu med det som tynger dig, för förmodligen finns det redan hos dig nu och går att göra något åt, så augusti blir en så behaglig månad som möjligt för dig.

Min fråga: Jag ar tingat två kattungar som rymt och sprungit bort, kommer de att komma tillbaka så att de kan få flytta hem till mig eller vad är det som händer?

dayunara
0

Det är som att jag står vid ett vägskäl där jag antigen kan acceptera att jag har blivit överkörd och gå vidare eller så kan jag kämpa emot en period till för att kanske bli fri från det den vägen. Vilken väg bör jag välja?

Evelina!
3

#159 För att du ska kunna få svar på din fråga måste du besvara frågan som är i inlägget ovan ditt! Det är liksom det som är vitsen med Tarotkedjan, står även i första inlägget i tråden!

Evelina!
0

Då kattungarna som det frågas om i #158 kommit tillrätta önskar jag istället ställa frågan om hur min arbetssituation kommer se ut i september. Tack på förhand!

Mervin112
0

Din arbetssituation i september; under de två första veckorna i september kommer du kanske känna att du har mycket som förväntas komma i gång (page i bägaren nedvänd) Det ser ut att du har något framför dig som du väntar, du är ev. lite förvirrad hur du ska vidare o vad du ska välja nu, du får också ess i stavar så har du mycket idéer där du känner livskraften med dig i det som ska förverkligas, du är mottaglig för allt detta. De sista två veckorna har du en situation lämnat lite outvecklad, kanske känner du dig lite undertryckt där du är inte nöjd med allt, du har ju konkurrens och mycket som ska göras. 3 i pentagram nedvänd och 5 stavar.

Spännande att se hur Tarot fungerar för andra.. då är min fråga; fyra år framåt för mig, menar åren 2015-2018,det viktigaste händelserna, kan jag få kort för varje år?

H-lena
1

#162 Hej! jag drog ett kort för varje år för dig och fick fram följande:

2015: Ess i pentagram. Jag får direkt upp ekonomi i tankarna. Ett uppsving där skulle jag säga! Kanske rör det sig även om nytt jobb, får lite känslan av det.

2016: 3 i svärd, vilket kanske inte är ett jättebra kort. Jag tolkar det som att du kommer känna motgångar under det här året, men det kommer definitivt göra dig starkare! När man går genom motgångar växer man som människa. Så fokusera på det. Jag drog även ett till kort för 2016 för att se vad mer som kan finnas där, om det fanns något mer positivt att se fram emot och fick då solen. Så det är inte bara motgångar och jobbigt utan även bra tider! kanske kommer du känna att det går lite mer upp och ner än vanligt, men motgångarna kommer leda till glädje och framgång. Så fokusera på att vara så positiv som du bara kan.

2017: 6 i svärd. Någon slags resa gör du här, antingen själsligt eller fysiskt. Kan handla om att du lämnar allt  negativt bakom dig och ändrar levnadssätt, ändrar attityd. Kan ha att göra med motgångarna under året innan. att du lämnar det bakom dig och går vidare i ditt liv. Du kommer känna en lättnad skulle jag nog säga också. 

2018: 8 i stavar. Du kämpar på här med livet men det ger också resultat. Du är motiverad och du uppnår dina mål. Här börjar saker lätta lite igen och du känner att du går framåt. 

Så ingen lycka som inte för med sig lite motgångar! Ta vara på allt som du är med om, alla lärdomar. Se motgångarna som möjligheter för dig att växa och lära! :)

Min fråga är vad jag ska göra för att kunna öppna mig för kärlek som kommer min väg förutom det uppenbara att försöka hålla hjärtan öppet? (kanske lite luddig fråga, hehe!)

Evelina!
1

#163 Jag lade tre kort för din fråga, den klassiska dåtid, nutid och framtid och fick följande kort på bordet (alla rättvända): 1. Stjärnan Du har ett rikt liv trots eventuell avsaknad av kärlek och du är i balans med dig själv till den milda grad att du låter dig älskas av någon annan och du är tack vare din stabila själ mottaglig och väl förberedd för att ta emot kärlek. 2. Djävulen Du är mer mottaglig än någonsin för ny kärlek i ditt liv, det är ett som är säkert. Ditt hjärta står vidöppet och det som hindrar dig mest från att ta emot kärlek är ditt begär efter den. Det är bra att vara öppen och tydlig med sina känslor, som du verkar vara, men de får inte genomsyra hela din tillvaro. Rådet jag kan ge när det kommer till detta kort är att du ska tygla ditt begär litegrann. 3. Stavprinsen Här ser jag en man, eller en kvinna med manliga drag, i trettioårsåldern och han medför också alert och effektiv uppvaktning. Det handlar om en intensiv, passionerad förälskelse, en lycklig förändring i ditt liv. Det ser ljust ut och du handhar situationen på ett lättsamt sätt. Hoppas min läggning och tolkning gjorde dig lite klokare och jag tror att du kommer lyckas fint med kärleken! Hur kommer min ekonomi se ut i september, oktober och november?

Solkraft
2

Hej #164

Jag drar 2 kort för varje månad o läser ihop.

September; Bägare 10 samt Månen

Din ekonomiser god ut i September. Du har pengar så du klarar dig, men det finns lockelser vad gäller inköp :) så känn efter vad du behöver så räcker de o blir över.

Oktober; Brickor 3 samt Bägare 3

Även här ser ekonomin god ut o detta genom hårt arbete. Jobbar du med provision tro? I så fall ser denna månad verkligen toppen ut vad gäller lönen. Bägare 3 är verkligen överflöd!

November; Bägare 6 samt Svärd 4

Även denna månad ser okej ut, inte samma pengasumma in…lite "slöare" flöde in på pengar.

Kul läggning :) Hoppas pengarna rullar in!

Då ställer jag en fråga;

Hur ser min jobbvecka ut?

Tack tack tack!

H-lena
0

#164 Jag har tänkt och glömt bort och tänkt och glömt bort, men nu kom jag ihåg! Tack så hemskt mycket för läggningen, du satte verkligen huvudet på spiken. Är väldigt nyfiken på den här mannen som du kände av, tror mig kanske veta vem det kan vara. Om det nu är någon jag redan känner.. Spännande! 😃

Evelina!
0

#166 Vad roligt att höra! Önskar dig all lycka!

#165 Tack för läggningen, pustar ut litegrann av det du säger, så stort tack!

Lägger tre kort för de tre dagar som är kvar av din jobbvecka (onsdag-fredag):

Onsdag: Stavprinsessan

Det finns något på jobbet som du brinner extra mycket inför och jobbar flitigt för att sätta dina planer i verket. Kortet kan också tyda på ett besked som kommer vara dig till gagn senare. 

Torsdag: Svärdsfyran

Någonting är det nu som inte är bra jobbmässigt för dig idag. Är du på väg att bli sjuk kanske? Någonting är det som går segt eller som du är motvillig till att göra på jobbet, men se till att ta itu med "roten" till det onda, för så här kan du inte ha det hur länge som helst. 

Fredag: Svärdsprinsen

Det dåliga från torsdagen följer också med in i fredagens arbete, kanske har det uppstått någon konflikt på jobbet som du har del i och som även berör dig. Det är kaos på något plan, och mitt råd till dig är att försöka lösa problemet under dagen, så du slipper gå och tänka på det alltför mycket under helgen. 

Min fråga: Hur kommer min arbetssituation se ut under september, oktober och november?

fridelfina
0

Garderobs arbetssituation kommer att se ut så här:

För september månad drog jag Solen. Arbetet  kommer att gå som en dans, du har kontroll över situationen och de projekt/sysslor du har att genomföra flyter på som de ska, eventuella hinder löser du med ditt goda ledarskap. Du trivs på ditt arbete.

För oktober månad drog jag Styrkan. När det gäller arbetet denna månad tar du dig an en del besvärligheter. Men du har de yttre och inre resurser som behövs till att lösa dem. Detta gör att du känner dig nästan oövervinnerlig och stark som ett lejon!

För november månad drog jag Livshjulet.  Denna månad kommer din arbetssituation flyta på finfint och det blir en förändring av något slag, en befordran eller på nåt sätt nya utmaningar. Du är förberedd och redo att ta ett nytt steg i karriären!

Men du vilka kort du fick! Ser ut att bli en toppenhöst arbetsmässigt för dig!

''''''''''''''''''''''''''''''''

Min fråga: Hur ska jag tänka kring en rätt nära ingift äldre släkting som felaktigt anklagar mig för en massa dumheter? Kan du se vad som ligger bakom detta och vad kan jag göra?

H-lena
1

#168 Först och främst, synd att du hamnat i en jobbig situation med den här personen! Ganska svår fråga, men jag ska se om jag kan få fram något:

Jag började med att lägga en stjärna över hur läget ser ut mellan dig och den här äldre ingifta släktingen. Jag fick fram följande:

Nyckel: 8 i pentagram

Kortet tycker jag står för arbete som leder till framgång. Om du vill så kan du få den här situationen löst. Men du ska inte lägga ner för mycket tid och energi på det. Om du känner att det inte funkar det du försöker åstadkomma, försök att släpp det då. För då är det inte värt din tid och energi! Ibland behöver man veta när man ska släppa taget också och inte låta saker och ting ligga kvar och gro inom en, för det straffar bara dig och löser inte problemet. 

Dåtid: 2 i stavar

Det här kortet står enligt mig för relationen, kanske mellan dig och den här släktingen. Det var har varit bättre än vad det är nu, och du vill komma dit igen. Det är därför du är villig att försöka medla och kommunicera med personen i fråga för att lösa problemet. 

Framtid: yttersta domen

Här klarar saker och ting upp, oavsett om du gör något åt det eller inte. enligt mig står kortet för att man får hjälp eller liknande från "högre makter" och det ser ljust ut! Problemen ni har nu kommer att försvinna på något sätt. 

Orsak: 2 i bägare

Anledningen till att du frågar om det här skulle jag säga är att du vill ha en harmonisk relation till den här släktingen, du vill inte ha en massa dålig energi i din familj och släkt, du har helt enkelt inte tid och ork till det. Du satsar på att lösa problemen och det känns som att det kommer lösa sig också. 

Möjlighet/Chans: 7 i svärd

Här ser jag det som att korten varnar dig för att det kan bli problem igen. Du kanske inte ska (även om just den här situationen du är i nu löser sig) lita till 100% på den här personen. Lägg inte för mycket energi och arbete på att försöka klara upp det här. Förstår du hur jag menar? Du klarar situationen galant, det är den här personen som har något problem med sig själv och som låtit det gå ut över dig tror jag. 

Jag vill också framföra speciellt att det här problemet som har uppstått, det har egentligen ingenting med dig att göra. Du ska nog se dig själv som den .. vad ska man säga? "högre personen" med tanke på att du blivit falskt anklagad för något och egentligen inte förtjänar det alls. Försök ta den höga vägen ut ur problemet. 

Jag la även en till läggning som jag själv kallar för trappan. Det är fyra kort som ligger som en trappa, där man ser korten som lärdomar. Kort 1 representerar det första steget du ska ta för att lösa problemet osv. Det känns som att problemet bottnar i avundsjuka hos den andra personen.

Kort 1: riddare i stavar.

Här ser det ut som att du ska försöka med att säga ifrån. Adressera problemet till personen och försök lös det genom att prata om det. Du behöver nog ta initiativet här. 

Kort 2: 7 i bägare

Räkna dina guldkorn och behåll din behärskning, Låt det inte stiga dig åt huvudet eller att du tappar humöret. Se det som att du är lyckligt lottad, men att du tyvärr har dragit på dig någon annans olycka. Försök skaka av dig negativiteten som situationen för med sig. 

Kort 3: Riddare i svärd

Hm, vet inte riktigt hur jag ska tolka det här kortet här annat än att använd din viljestyrka och alla dina goda egenskaper till att försöka komma på någon slags lösning. "Ge det ett sista försök" får jag till mig känns det som. Om du ger det ett sista försök att lösa problemet, hur vet jag inte riktigt men jag tror du kan komma på något, och det inte funkar då heller, då tycker jag du ska släppa det helt. 

Kort 4: Page i bägare

Resultatet du får om du följer trappan är att du känner dig lättare och du kan släppa och skaka av dig negativ energi. Livet börjar rulla på igen som vanligt utan all extra frustration. 

Jag försöker känna in vad det kan röra sig om, och förutom att jag tror det handlar om avundsjuka från din släktings sida, så får jag en känsla av att anklagandet handlar om pengar på något sätt. Men det är jag verkligen inte helt hundra på. Hm blev lite rörigt tycker jag nog! Min slutsats blir ändå att du ska försöka hålla huvudet kallt så gott det går, kom ihåg att det här är något som den andra personen försöker anklaga dig för men som egentligen handlar om avundsjuka och osäkerhet hos denne.  

Min fråga är följande: Jag träffade en kille förra hösten genom mina studier (vars förnamn börjar på F), men vi tappade sedan kontakten. Jag hade några slags förvirrade känslor för honom och jag tänker fortfarande mycket på honom. Nu i höst kommer vi plugga vid samma institution och antagligen träffas en del. Jag vill reda ut allt med honom men är inte säker på om det är optimalt för mig. Kommer det att bli något mellan oss? Vad kommer att hända?

Evelina!
2

#168 Jättetack för läggningen! Nu kan jag känna mig lugn!

fridelfina
1

Garerob: Återkoppla gärna sen, skulle vara intressant och läsa nån sorts sammanfattning om de tre månaderna och om det blev så fantastiskt som korten visade!

H-lena: Huvudet på spiken, riktigt proffsigt! Blir glad över ditt engagemang och imponerad om hur rätt du har, det handlar inte om mig, det handlar om en missriktad avundsjuka och om faktiskt på ett sätt om pengar!!!! Ska komma tillbaka till din läggning och tolkning när jag tvekar på mig själv i denna situation och känner mig svag och besviken.  För där får jag rätt på vad det handlar om och kan känna att det jag gör är rätt och riktigt! Tack, H-lena! <3

H-lena
1

#171 Men åh vad glad jag blir! Tack så hemskt mycket för fin feedback! Ja jag tror att situationen kommer lösa sig fint! Försök bara vara positiv och kom ihåg att problemet egentligen inte ligger hos dig. Tack själv!

Solkraft
0

#167 Tack för din läggning! Onsdagens tolkning var klockren!

_Onsdag: Stavprinsessan
_

Det finns något på jobbet som du brinner extra mycket inför och jobbar flitigt för att sätta dina planer i verket. Kortet kan också tyda på ett besked som kommer vara dig till gagn senare. 

Stämmer exakt! Jag har pratat med chefen om att få ge healing på jobbet under arbetstid o på onsdagen gick det "i lås" :)

Tack! Bra tolkning på stavprinsessan!

Evelina!
1

#171 Det ska jag verkligen försöka att komma ihåg att göra. Glömmer jag är det inte av illvilja utan att jag är glömsk. Men jag kommer säkerligen gå in i tråden och kolla månad efter månad så förhoppningsvis kommer jag ihåg det!!!

#173 Vad roligt att det stämde in på din onsdag! Jag kanske inte är så dålig på att tolka Tarot som jag fått för mig. Eller så var det bara ren tur.

Evelina!
2

#169 Försöker mig på en läggning för dig, använder mig av delar av keltiska korset för att försöka besvara din fråga så väl som möjligt.

Till att börja med är du en känslosam människa som är mån om andra mer än dig själv, bara andra är lyckliga så är du nöjd. Du vill ha ordning och reda omkring dig och när du lyckas med att upprätta tydliga gränser och förhållningsregler är du i harmoni med dig själv (Kejsarinnan).

Du har en tuff period framför dig när det kommer till den här killen. Risken finns att du tar på dig en slags offerkofta, jag vet inte riktigt varför men det är vad det känns som. Det viktiga är i alla fall att du inte försöker fly utan istället ta tag i problemen här och nu och att inte förstora upp dessa (Tio svärd).

Den här tuffa perioden som kommer släpar du med dig från tidigare uppenbarligen. Ni har kanske haft en relation som inte avslutades helt optimalt? Men nu med facit i hand vet du att det bara kan bli bättre (Åtta svärd).

Det som kanske är skillnaden mellan perioden som varit och den som kommer är att du ser på dig själv på ett helt annat sätt nu. Du är mer fokuserad på vad du vill, på dina prestationer och ditt liv än någon annans. Jag får en känsla av att du den här gången inte tänker hänga upp ditt liv på någon annan, att du står på mer egna ben nu (Djävulen).

Snart kommer det hända något, någonting kommer att ta sin början där du har huvudrollen - ty du kommer gå din egen väg och satsa på det du tror på eller drömmer om. Du har en stark självkänsla och stor tillit till dina egna förmågor (Svärdsesset).

Vad det nu än är som händer så kommer du att lyckas! Jag ser framför mig framgång i studier, andra "resultatinriktade" områden och kanske en resa a något slag som har betydelse i frågan. Men det är lite luddigt, så jag vågar inte säga för mycket om just det (Tio mynt).

Dina möjligheter är goda om du går din egen väg, lyssnar till vad ditt hjärta tycker och tänker och kom ihåg att ansvaret ligger helt på dig, även om du är duktig på att samarbeta med andra för att nå ett gemensamt mål. Men viktigt är att du sätter dig själv och ditt eget mående i första rummet (Stavkungen).

Det blev lite långt, men eftersom din fråga var speciell och eftersom jag gärna vill ge ett så detaljerat svar som möjligt fick det bli så här. Jag är ganska ovan det keltiska korset och att arbeta med det, så ha överseende med eventuella tolkningar av positionerna.

Min fråga: Vem är jag som person?

H-lena
1

#175 Tack så jättemycket! Huvudet på spiken måste jag säga när det gäller allt! Du beskriver mig väldigt väl som person, du har helt rätt i att saker och ting mellan mig och den här killen har förändrats, jag har fått en ny syn på saker och ting. Du har också helt rätt i att jag måste ta tag i situationen då den har tärt på mig länge nu. Du har också helt rätt i att jag kommer gå min egen väg nu, något nytt tar sin början absolut! Jag blir jag jätteglad att du skriver att det kommer gå bra med studierna! Jag har nämligen äntligen kommit in och börjat min utbildning i astronomi som jag drömt om i flera år! Jag ska gå tillbaka och läsa din läggning om jag tappar hoppet och självförtroendet i fortsättningen, blir väldigt positiv och glad inför framtiden nu! 🙂

Vad duktig du är! Väldigt bra råd också, att jag måste ta hand om mig själv mer och lyssna på vad jag känner. Tusen tusen tack! 🤗

Evelina!
0

#176 Men vad glad jag blir! Tack snälla du för dina fina ord!

Mervin112
0

#175 "Vem är jag som person"

Riddaren i svärd

Jag tror att du är en person som tror på sig själv och du har lätt att tackla det som sker även när saker händer för fort. Du vill alltid upplysa det sanna, det rätta och det goda. Du har lätt att finna rätta ord och gillar vetenskapligt fakta. Du vet hur man bete sig i olika situationer. 

Fem i mynt

Kanske är du benägen att känna dig ensam i världen där du känner inre fattigdom att det saknas något extra, vilket gör att du inte ha tillräckligt energi till allt du vill åstadkomma. Detta kan göra att du vill gärna ha människor omkring dig. men risken finns där att söka trygghet på fel ställe eller hos fel person.

Fem i stavar, nedvänd.

Jag tror att du är en kreativ själ. Du har motivation och en förmåga att ta saker lätt när det är struligt. Du jobbar framåt och vill alltid komma till målet. Du väljer hellre jobba avsides, steg för steg. Du är inte den som strider och förbittrar utan du har kontroll och löser situationer med glädje. 

Min fråga är; kärlek finns i luften, vad tänker denna kille om mig/oss egentligen?

Mephi
2

#178 jag vet inte om du borde omformulera din fråga eftersom den som lägger för dig egentligen lägger för personen du är intresserad av. Jag vet inte hur de andra känner, men jag tycker det känns respektlöst mot snubbens integritet eftersom han inte bett om att vi ska kika på honom. 🙂
Men som sagt, det är bara mina tankar.

-

Amandla
1

#179 Helt rätt! Man ska inte lägga för personer som inte är närvarande, det är en av grundreglerna anser jag (och övriga i admin).

Mervin112
0

Ok jag ändrar min fråga helt: vad bör jag tänka på för att lyckas att komma till mina mål i livet?

Evelina!
0

#181 Drog tre kort för din fråga, så här tolkar jag dem:

Till att börja med drog jag två kort ur svärdssviten som just symboliserar mental och andlig utveckling. Det hoppas jag borgar för att du kommer utvecklas vad beträffar dessa områden och det är ju positivt då detta behövs för att nå sina livsmål. Även Månen är i högsta grad ett andligt kort som också står för utveckling.

Nio svärd

Jag ser en människa som kört fast rent tankemässigt. Ältande är en stor del av vardagen och det är också det som hindrar dig från att komma vidare mot dina mål. Jag ser någon som är inne och surrar i samma gamla hjulspår och som styrs av förutfattade (ej nödvändigtvis sanna) meningar om hur tillvaron är. Jag skulle råda dig att försöka tänka utanför lådan för att få in nya perspektiv på livet.

Månen

Jag får en känsla av att du - för att uppnå dina livsmål - ska prova att studera. Gå en kurs, en utbildning eller kanske bara på en föreläsning för att få in nya perspektiv på tillvaron. Det kan också handla om drömmar, att du ska följa dina drömmar för att komma vidare.

Svärdsprinsessan 

Här ser jag någon som vill ha roligt heeeela tiden. Ett barn, antingen bokstavligt, eller ett inre barn som är beroende av bus och skoj. Jag tror att detta betyder att du ska se till ditt inre barn och få utlopp för all den här bubblande lyckan över att ha roligt som jag ser. Att ha roligt är också ett sätt att utvecklas och det är vad jag tror att du behöver.

Hur kommer min oktobermånad att se ut?

Solkraft
0

#181 Jag drar kort för din oktober månad Garderob! Jag lägger ut 7 kort till dig. 1.Det som varit/det du går in med Ess i stavar 2.Det som "är" under månaden Konsten 3. Det du lämnar månaden med Nio stavar 4. Resultat Magikern 5. Tillgångar Prinsessa i brickor 6. Utmaningar Prinsessa i stavar 7. Sammanfattning 6 i bägare Wow! Det ser ut att bli en toppen månad för dig! Du går in med hög energi o känner dig positiv! Det blir en månad, där både jobb o privatliv rullar på i harmoni. Det är en månad att samla kraft i! Du är som en motor som alstrar det du behöver trots högt tempo. Du trivs på din plats på jobbet/hemma o är i din fulla kraft! Var inte rädd för att starta upp ett nytt projekt! Du har kraften med dig! Prova dina vingar; flyg! Lägg ur handbromsen o du kommer märka att dina rädslor försvinner när du går in med all din energi o inte håller tillbaka. Oktober blir en härlig månad för dig! Go with the flow! ! :-) Min fråga: Hur utvecklar jag bäst mina andliga gåvor? Tack tack tack!

Solkraft
2

#181 Jag drar kort för din oktober månad Garderob! Jag lägger ut 7 kort till dig. 1.Det som varit/det du går in med Ess i stavar 2.Det som "är" under månaden Konsten 3. Det du lämnar månaden med Nio stavar 4. Resultat Magikern 5. Tillgångar Prinsessa i brickor 6. Utmaningar Prinsessa i stavar 7. Sammanfattning 6 i bägare Wow! Det ser ut att bli en toppen månad för dig! Du går in med hög energi o känner dig positiv! Det blir en månad, där både jobb o privatliv rullar på i harmoni. Det är en månad att samla kraft i! Du är som en motor som alstrar det du behöver trots högt tempo. Du trivs på din plats på jobbet/hemma o är i din fulla kraft! Var inte rädd för att starta upp ett nytt projekt! Du har kraften med dig! Prova dina vingar; flyg! Lägg ur handbromsen o du kommer märka att dina rädslor försvinner när du går in med all din energi o inte håller tillbaka. Oktober blir en härlig månad för dig! Go with the flow! ! :-) Min fråga: Hur utvecklar jag bäst mina andliga gåvor? Tack tack tack!

Mervin112
0

Just nu är du i en utvecklingsfas (de älskade nedvänd och 9 bägare) eller i en fas där du kämpar för att komma till rätta men något känns lite osäkert, din syfte är att ge ifrån dig själv i en säker position. Eventuellt ska du söka ett jobb där dina gåvor börjar blomstra. Du ska vara modig och göra handlingar (riddare i stavar) och anpassa dig för det du får och möter för att vara/blir en vägledare (översteprästen.)

Du utvecklar dina andliga gåvor via jobb och ansträngningar (10 stavar) eventuellt steg för steg, men du behöver ta ansvar och göra det som är meningsfullt, då du kan känna dig förtryckt eller känna att allt det känns för svårt. Men jag råder dig att förverkliga det du brinner för. 

Min fråga är: Min jobbsituation 1 och 2 år framåt?

Evelina!
0

Ett år framåt:

Sex bägare, Magikern, Sju svärd

Glädje kan man sammanfatta detta år med. Du känner gemenskap på jobbet och får även beröm för dina väl utförda arbetsuppgifter. Du kanske kommer att ställas inför svåra utmaningar, men dessa löser du exemplariskt tack vare din erfarenhet och kunskap. Du har en klar bild av vad du vill lyckas med under året och du gör det med bravur. Troligen kommer du också att byta jobb. eller få ändrade arbetsuppgifter, kanske en befordran.

Två år framåt:

Den hängde, Tornet, Fem bägare

Detta år blir dystrare. Det här nya jobbet eller de nya arbetsuppgifterna passar dig nog inte som handen i handsken, kanske känner du dig otillräcklig eller också orkar du bara inte. Av detta kommer en förändring som kommer göra dig besviken eller ledsen på något sätt och du kommer nog känna dig villrådig. Du kanske inte orkar ta det ansvar som krävs av dig. Jag skulle råda dig till att redan nu inventera dina styrkor och svagheter för att lätt kunna identifiera och hantera eventuella brister på ett bra sätt.

Jag skulle önska en allmän läggning för det nästkommande året, vad kommer ske?

Solkraft
0

Tack Mervin! Känns rätt det du skriver till mig!

Solkraft
2

Hej

Menar du år 2015?

Jag drar några kort till dig!

2015 Jobb/sysselsättning

Svärd sju Gagnlöshet, Svärd 2 Frid samt De Älskade…sammanfattning Eonen

Vad gäller jobbfronten så händer det saker under året. Under början av året kommer du ev vara utan jobb eller inte trivas där du är men saker o ting faller på plats under året och du kommer hitta en plats där  kommer älska att vara! Du går igenom ett bokslut i ditt liv just nu vad gäller jobb/sysselsättning. Känns som om sista åren varit lite hattiga på nåt vis men att du nu kan urskilja vad du verkligen vill och tycker om att jobba med o kommer under 2015 sträva mot det med framgång!

2015 Hem/familj

Solen, Riddare i svärd, Riddare i Bägare…sammanfattning Överflöd

Vilket underbart år! Enda har du redan hittat kärleken o den kommer i så fall att fördjupas eller om du är solokvist idag kommer du att hitta den rätta under nästa år. Lycka o harmoni väntar dig! Familjelivet rullar på och du har en man vid din sida eller kommer möta som har huvudet på skaft och är rik i sitt känsloliv. Det blir ett harmoniskt år på hemmafronten!

2015 Du som person

Svärd 6 Vetskap, Stavar 2 Herravälde Svärd 5 nederlag sammanfattning Ess i stavar

Du har gått igenom en slags kris i ditt liv som gett dig en inre styrka som du idag kan hämta kraft från. Du har en klokhet med dig i bagaget. Under det kommande året fortsätter du att jobba med dig själv, du har det stundom kämpigt med dig själv vad gäller ork o lite jordiska motgångar, men du kommer under året att stärka dig själv ytterligare o bygga upp din självkänsla o självförtroende! Det kommer in förnyad livslust o kraft i ditt liv o du kommer må bra o känna dig stark.

Du har ett stort hjärta Garderob. Du känns som en otroligt snäll människa, ibland behöver du sätta gränser runt dig för att bevara din egen kraft.  Försök ta dig stunder varje dag att vara själv med dina tankar o känslor. Meditera? Skriva ner? När du gör så bygger du upp din styrka inifrån och ut o behåller ett skydd runt dig när du är ute i stora världen. Grön är bra färg för dig, det stärker ditt hjärtchakra.

Min fråga… Hur förhåller jag mig till min mamma på bästa vis?

Tack tack tack! Ha en toppen dag alla som är här o läser!

Evelina!
1

#188 Tack snälla Solkraft för läggningen. Den bringar hopp om framtiden och det är något jag är i behov av. Kommer gå tillbaka till tråden och läsa vad du skrivit när det känns hopplöst, för ditt inlägg ger verkligen vad man behöver när man tvivlar på tillvaron. Återigen, stort tack!

Solkraft
0

Tack Garderob! Det sista var inte från tarotkorten, utan från "andevärlden" direkt.

Go with the flow! Det är mitt budskap till dig ❤️ När du vacklar…känn efter var du känner glädje o inre sanning…gå DIN väg nu! Får till mig att du "anpassat" ditt liv till andra o att det är dags att låta dig vägledas inifrån o ut. För att klara det är det bra att medvetet bestämma sig o "avskärma" dig lite från andra som tar din energi!

Kraaaaaaaaaaaam

Evelina!
0

Lade en stjärna jag aldrig lagt förut till dig, "Tendenser & perspektiv" och hoppas på att den kan ge dig lite vägledning.

1. Å ena sidan - aspekten du redan vet: Svärdssexan

Detta kort visar på en riktigt lång resa - men jag ser det mer som ett avstånd mellan dig och din mor, ni når inte riktigt fram till varandra och detta kan leda till konflikter eller "bara" oförstånd. I alla fall gagnar detta inte relationen och jag antar att det är därför du ställer denna fråga.

2. Å andra sidan - baksidan: Myntesset

Här ser jag ett avslut - och början på en ny era. Det står för en varaktig grund och det som kommer att växa fram nu är av betydligt stabilare karaktär än det som varit. Myntsviten representerar ju det materiella, kanske är det så att ni börjar närma er mer materiella värden att förhålla er till. Det handlar om bättre ekonomi av något slag.

3. Det som måste ändras: Världen

Du måste bli bättre på att se inåt, vad du själv känner och tänker. Du måste känna trygghet i dig själv för att kunna förmedla denna känsla i relationer till andra människor. Detta är du väl medveten om och jag tror du försöker resonera i dessa banor, att just detta kort drogs är ett bevis på det.

4. Slutsats, perspektiv: Myntfemman

Alltså, jag får en känsla av att din relation till din mamma präglas av ekonomiska spörsmål - kanske hjälper du henne ekonomiskt eller så är det hon som hjälper dig. Det har med pengar att göra i alla fall, och detta kan ju vara grogrunden till eventuella konflikter er emellan. Jag tror nyckeln till lösningen på detta problem är att försöka hitta andra kommunikationskanaler än de rent ekonomiska eller materiella dig och din mamma emellan.

Kom gärna med respons på denna läggning, jag tyckte den var spretig och jag vet inte om jag har rätt i mina antaganden.

_____

Min fråga: Jag är för närvarande sjukskriven och undrar hur kommer min hälsa se ut de närmsta tre månaderna?

Solkraft
0

Jag tror att brickorna står för "saker" som jag fått av mamma. Det har varit konflikter med det. Vi har inget ekonomiskt mellan oss så…..Vi har idag ingen kontakt tyvärr. Tack Garderob! Intressant o kul att vända o vrida på saker. Lite klokare blev jag!

H-lena
0

#191 Jag gjorde en läggning på hur din hälsa kommer se ut de närmaste 3 månaderna och fick fram följande (använder f.ö Rider-Waite för de som inte redan visste det!): Först gjorde jag en allmän stjärna för din hälsa och sen drog jag ett kort för de närmaste 3 månaderna, september, oktober och november.

Direkt när jag ställer frågan i mig själv känner jag att du är på väg mot bättre tider, det värsta har passerat. 

Kort 1: Nyckel: Kung i bägare. 

Du är en intelligent, klok person och du vill se resultat i frågan. Du känner att du har verktygen men som att saker och ting inte riktigt går som du vill alla gånger. 

Kort 2: Dåtid: Tornet

Tornet är för mig ett kort som handlar om att lämna något för att lämna plats åt något bättre. För din del gäller det ju din hälsa och jag skulle vilja säga att det är frågan om att du här inser vad felet är, och gör de förändringar som krävs för att du ska må bättre. Tack vare att du var så stark och gjorde förändringarna och kämpade på så bra, så ser framtiden mycket bättre ut!

Kort 3: Framtid: 7 i stavar

Här fortsätter du att jobba på att må bra, och det ger också resultat. Du är målinriktad, du har viljan och alla verktyg du behöver för att bli bra och må bra i både kropp och själ. jag vill säga att du har ett starkt psyke som hjälpt dig igenom den här jobbiga perioden och du är envis. Det är väldigt bra egenskaper som kommit väl till pass när det gäller din hälsa. 

Kort 4: Orsak: Riddare i stavar

Anledningen/orsaken till att du frågar är att du känner att du kämpar på, men kanske tycker som att det står lite still just nu. Känn inte så, för det gör det egentligen inte. Din kropp håller på att helas och du känner dig otålig för att du inte ser och de resultat som du vill, men jag vill säga att det inte är långt kvar nu. Din otålighet är ett friskhetstecken skulle jag säga. 

Kort 5: Chans/möjlighet: Kung i pentagram

Här når du ditt mål, du blir bra, och du mår bra! Du får tillbaka energin och du orkar "börja leva" igen, det har du längtat efter känns det som. Du har kämpat väl och uppnår ditt mål! Här börjar livet rulla på igen och du märker av en positiv förändring!

Mitt råd till dig är att bara kämpa på som du gör nu, för du kommer märka resultat snart. Tack vare din envishet och inre styrka (som du har fast du kanske inte alltid märker av!) kommer den här situationen med din hälsa att lösa sig fint!

September: Döden

Här kommer förändringen du väntat på, och den kommer med besked! Du känner att det äntligen går framåt och du börjar må bättre. Du får mer ork att göra saker och det leder till att du blir mer tillfreds även mentalt. Jag får känslan av att du är en person som gillar att få saker och ting gjorda, något du saknat medan du varit sjukskriven. 

Oktober: Drottning i svärd

Den positiva trenden fortsätter, du kämpar på men du känner också att det inte tar emot så mycket längre. Långsamt men säkert får du din kraft tillbaka. Kraft är nyckelorden tycker jag den här månaden. Du kan ha känt dig kraft och orkeslös tidigare men här kommer det tillbaka! 

November: Ess i stavar

Mycket positivt kort här! Du mår mycket bättre nu och börjar så smått fundera på jobb, det känns som att din sjukskrivning lider mot sitt slut. Får även känslan av att den kanske redan tagit slut innan, men här börjar du fokusera mer på jobb igen vilket du trivs väldigt bra med!

Så överlag ser det väldigt positivt ut för dig och din hälsa! Det kommer bara gå upp nu, inga fler stora bakslag utan försök vara positiv för förändringen står för dörren! 🙂

Min fråga: Jag jobbade tidigare (år 2012) på ett ställe där jag egentligen inte trivdes så himla bra. Jag letar nu ett deltidsjobb igen men det är svårare att hitta något som passar än vad jag trodde. Men tanken slog mig nu i morse att kanske skulle jag börja jobba på mitt gamla jobb igen? Vad skulle det innebära för mig att börja jobba där igen, förutom lite klirr i kassan? Skulle det vara mer positivt eller negativt?

Evelina!
1

#193 Ett stort, varmt och innerligt TACK till den läggning du gjorde. Dina ord stämmer precis och det är skönt att veta att det finns ett ljus i tunneln där någonstans vad beträffar min sjukdomshistoria som börjar bli ganska långdragen.

Evelina!
1

#193 Gjorde en läggning för dig med min Aleister Crowley-lek, resultatet ser du nedan:

Härifrån kommer du, å ena sidan/å andra sidan: Svärdstrean. Tornet.

Det har varit turbulent det här gamla jobbet och jag förstår att det varit ett arbete som inte alltid varit lätt att hantera rent känslomässigt. Jag ser framför mig stora konflikter, dålig stämning i arbetsgruppen och olika syn på arbetsmoral till exempel. Skvaller kanske förekom.

Dock är det så att saker och ting förändras. Ibland till det bättre och ibland till det sämre. Din arbetsplats har förändrats sedan du satte din fot där sist, men hur förändringen sett ut är det svårare att veta. Men eftersom Svärdstrean kom upp tror jag inte att det kunde bli så mycket värre, så förmodligen innebär denna förändring något positivt.

Dit du är på väg, faror/chanser: Stavsprinsen. Svärdstian.

Det är ett nytt jobb på gång, absolut, sedan vart det är är det svårare att sia om. Det handlar om att ta vara på sina impulser, för det kan ge utdelning just nu. Men du måste släppa oron du går omkring och bär på, för den gagnar dig inte alls. Utan ring till gamla jobbet och fråga om de behöver dig, som var din tanke, fö r ju mer jag tittar på korten, desto mer känns det som att du ska ta det tillfället i akt.

Det talar emot: Svärdstrean. Stavsprinsen.

Den dåliga stämningen försvinner inte över en natt. Dock kan det som sagt ha blivit så mycket bättre sedan sist du var där.

Det talar för: Tornet. Svärstian.

Förändringen på jobbet som sagt. För något har hänt där på gamla jobbet, något positivt känns det som, bara du kan släppa lite på osäkerheten kring om arbetsplatsen är lika hemsk som när du lämnade den.

Slutsats: Mynttrean

Ett ekonomiskt fördelaktigt kort! Hur du än väljer att göra kommer det klirra in pengar på kontot, förmodligen från ett jobb. Det kan handla om att vidareutbilda sig smått, dvs inget treårigt kandidatprogram, utan mer någon kurs eller föreläsning som kan gagna dig i jobbsökandet. Men det kommer i vart fall bli bra för dig. Önskar dig all lycka!

----

Min fråga: Vad ska jag vidareutbilda mig inom?

H-lena
1

#194 & #195!

Vad kul att det stämde! var helt ärligt lite osäker när jag gjorde läggningen, när det gäller hälsa är jag alltid rädd att "trampa på tårna". Men jag får verkligen känslan av att det går framåt! Så all lycka till med hälsan, kämpa på lite till så ska du se att det lättar snart! ❤️

Tack för jätteintressant läggning! Återigen, du är så himla duktig. Du har fångat känslan på pricken där! Mycket känslomässigt jobbigt, en del kritik, arga kunder och det är lätt att ta åt sig. Det vet jag att jag behöver jobba på. jag behöver verkligen pengarna och därför överväger jag detta. Jag ska nog ge det ett försök! Jag hoppas du har rätt att det är bättre stämning nu, verkligen! Ska försöka ta mod till mig och höra av mig. Tusen tack igen! 🤗

Evelina!
0

#196 Ja, det stämde på pricken! Du är riktigt bra på det här! Tack snälla för dina fina ord, *suger åt mig som en svamp*.

H-lena
0

#197 men jag som tycker du är så himla duktig!! För mig handlar det inte så mycket om kortens betydelse egentligen utan mer vad jag får för känsla. Jag borde nog jobbaest på det dock ibland. Men du har som en större kunskap om korten känner jag plus intuitionen!

Solkraft
3

Hej Garderob! Jag drar tre kort till din fråga vad du ska vidareutbilda dig till.

Svärd 5 - Nederlag

Brickor 6 - Framgång

Lyckan

Du famlar o funderar o får en känsla av hopplöshet, men försök verkligen tänka positivt. Tanke o ord skapar din framtid. Du ÄR på rätt väg! Du har genomgått tunga perioder i ditt liv o där i nederlagets träsk har du gjort massa massa insikter! Skrapar du lite på den skadade ytan du bär inom dig så har du massa insikter om dig själv o kunskaper du fått till dig genom det som skett. Dessa ska du använda till din framgång och kommande jobb. Korten säger inte exakt vilket jobb du ska vidareutveckla dig till men de säger; gräv där du står o du är på rätt väg! Du har exakt med dig de kunskaper du skulle få av det du gått igenom, o det är DE kunskaperna du ska gå vidare med…det är en ledtråd!

Sätt dig ner o skriv ner dina talanger, o var du tycker är roligt att göra…ta med dina erfarenheter, här är grunden för det du ska jobba med! När du sett dina tillgångar o plockat fram dem i ljuset är det lättare att börja staka väg den väg du ska gå. Kom ihåg att alltid alltid följa känslan du har inom dig…om det känns roligt! Är det rätt så är det lätt! Detta är meningen, det finns en mening o inget är hopplöst eller meningslöst med det du gått igenom. Du bygger idag grunden för ditt framtida jobb, fast det kan vara svårt att tänka så. MEN du HAR många insikter med dig, o förståelse för andra.

Skriv ner några kraftfulla affirmationer som du sätter framför näsan! Tex Jag är på min rätta plats, där jag nyttjar alla mina talanger.

När jag drar ett kort för att få ledtråd om ditt yrke som skulle passa kommer kortet Drottning i Stavar upp! Det är en kraftfull kvinna! Hon har massa talanger och har lärt sig genom livets hårda skola. Hon är kreativ och kan ha många bollar i luften.

Go Go Go Garderob!!

Min fråga; Hur ser min kommande vecka ut?

Evelina!
0

#199 Tack för din läggning! Ska gå tillbaka till den sedan när jag ska söka utbildningar :)

För att besvara din fråga: Veckan kommer att te sig laddad, konfliktfylld i det avseende att du inte har samma åsikt som någon annan. Något är fel under den här kommande veckan, kanske kan det vara en förkylning på ingång också? Jag får lite den känslan. Det är ett dystert kort (Svärdstrean), men vägs upp av välståndskortet Mynttian som talar för trygghet och stabilitet i det mesta du företar dig. Ett kort att luta sig tillbaka på när stormen kommer! Slutligen får jag upp kortet Stavstvåan som representerar balans i arbetslivet. Du arbetar med människor som är dig jämlika vad beträffar värderingar, kunskap osv. vilket får mig att tro att den här konflikten som Svärdstrean avser kanske är i privatlivet, snarare än i arbetslivet. Jag skulle råda dig att fundera lite på vad den här konflikten handlar om och försök att mentalt förbereda dig för det som komma skall. Inte för att du nu ska gå och tänka på bråk hela veckan, men en känslo-/åsiktsinventering är aldrig fel att göra. De två andra korten väger med råge upp Svärdstrean, så försök att se på veckan med ljus i ögonen också!

----

Min fråga: Hur kommer min ekonomi att se ut i oktober?

destjo
0

#200 Jag drog tre kort för att se hur din ekonomi kommer se ut i oktober.

De dragna korten blev: sju i mynt, riddare i mynt och fem i mynt.

Det känns som att du oroar dig mycket för din ekonomi och i oktober är jag rädd för att du måste hushålla med de pengar som du har. Det kan se lite dystert och knapert ut den här månaden och ser tyvärr inga stora inkomster under månaden. Försök att prioritera kring dina utgifter och kan du undvika stora köp bör du även göra det. Lägg enbart pengar på det som är absolut viktigast för att förhindra att pengarna ska ta slut. Det är viktigt att du är sparsam och återhållsam under oktober och det ser ut som att du kommer lägga mycket tanke vid din ekonomi just nu. Försök att ta det lugnt under månaden och även om det ser dystert ut just nu håller det inte för evigt!

Min fråga: Jag håller för tillfället på att söka praktikplats för min utbildning under december och till våren. Hur kommer resultatet av det här bli? Kommer jag få en plats som jag trivs med?

Evelina!
0

#201 Tack för din läggning, jag känner igen mig lite i vad du skriver - jag har en del utgifter under oktober månad och det är inte säkert att jag får ihop till det med min för tillfället mkt nedsatta inkomst.

Drog tre kort för din fråga - Myntsjuan, Stavsnian och Månen.

Du har definintivt handlat på rätt sätt. Det du tagit dig för med att söka praktikplats är långt ifrån ohållbart och jag tror att du har goda chanser att komma till ett ställe du trivs på. Det kommer krävas mycket arbete från din sida på den här praktikplatsen, men du kommer känna att det är värt det och kanske till och med vill stanna kvar där och jobba extra efter praktikperiodens slut. Jag får en känsla av att praktikplatsen kräver någon form av estetisk eller "andlig" kompetens, men eftersom det här är något du besitter kommer det inte bli något problem. Jag säger go for it!

Min fråga - jag har beslutat mig för att börja plugga till våren. Kommer jag att komma in på den utbildning jag har sökt?

destjo
0

#202 Tack så mycket för svaret! Då får vi hoppas att du har rätt, jag har ändå en bra känsla inför det här :) Det är inom bygglov så kanske inte andligt direkt men stundtals kreativt antar jag :)

H-lena
0

#202 Hej Garderob! Kände direkt en glädje över att du bestämt dig för att börja plugga och bestämde mig därför för att göra en liten läggning för din fråga! 😃

Först och främst känner jag ett ganska starkt "ja" för din fråga. Det var alltså innan jag la korten. får också känslan att det kommer vara väldigt bra för dig att plugga det är bra med "något nytt" i ditt liv!

Jag drog tre kort, och det gör jag ofta när jag har en lite mindre fråga. dessa tre kort sammanfattar svaret på frågan, alltså ingen "dåtid, nutid, framtidsperspektiv". Jag fick då döden, 9 i pentagram och 6 i pentagram. Som sagt, känner ifrån korten också att svaret är ja. du kommer må bra av en förändring helt klart! att plugga är roligt och jag tror du kommer trivas med det, du kommer känna att livet får en liten knuff i rätt riktning efter att ha varit lite mer stillastående ett tag. Tror också att du kommer vara väldigt duktig och att studierna kommer gå väldigt bra! 

Så jag håller tummarna för dig och jag tror verkligen att du kommer komma in och att det kommer bli super! Sen är du så duktig som tar tag i det också att du gör en förändring i ditt liv. Många fastnar lätt och så rinner tiden iväg. Men jag vet att du inte är en sån person, för du känns verkligen inte så. Du är ambitiös och vill använda huvudet och kunna bidra. Så det här är absolut ett steg i rätt riktning! Heja heja!

Min fråga då.. Hm.. Jag vet faktiskt inte vad jag vill veta just nu. Eller jo! Jag har känt att livet varit väldigt tungt den senaste tiden, en del förändringar, men också att det bara är allmänt väldigt motigt. Jag (på tal om studier!) har tappat motivationen lite, jag har känt mig liksom nästan uppgiven inombords. Lite "men vad är det för mening ens?" med hela livet. Vad ska jag göra för att komma ur den här svackan? Blir det nå bättre snart eller är det bara mitt egen fel som har en negativ inställning?

Evelina!
2

#204 Alltså tusen tack för den läggningen! Det här inger ordentligt med hopp för min del och det känns så himla bra. Mitt i allt elände som jag är inne i just nu finns en positiv ljusglimt och det känns så himla härligt att kunna fokusera på den. Stort tack!

Evelina!
0

#204 Hade så tråkigt nu på söndagskvällen att jag tog mig friheten att besvara din fråga, hoppas det är ok!

Jag gjorde en lite annorlunda läggning den här gången och tränar lite mer på min intuition, så om läggningen känns konstig eller så så får du säga det så kan jag göra om den, lite mer seriöst - se detta som ett experiment och på dig själv som en försökskanin ;) (allt skrivet med glimten i ögat, hoppas du inte tar illa upp!)

Jag ser en mycket kärleksfull person som gärna vill vara så många som möjligt till lags och som tar väldigt mycket ansvar och tar allt väldigt allvarligt trots att det förmodligen inte har någon som helst betydelse om hundra år. Jag tror du fastnat lite i det här "duktighetsträsket" som så många unga ffa kvinnor hamnar i och därför känns det lite motigt. Lätta lite på kraven så ska det gå lättare ska du se.

Jag ser ju att du har en väldig intellektuell förmåga som inte är helt i balans, mycket på grund av det som är beskrivet ovan och det är därför det går så trögt för dig nu. Detta leder till en frustration som gör att du bara vill skrika ut, men istället (eftersom "fina flickor" inte agerar på det sättet) för att göra det går du med den känslan inombords och tänker "vad är det för mening med detta egentligen?" och det här tenderar att äta upp människan om hon inte får utlopp för sin frustration någonstans. Jag fick upp en känsla av TV-spel, är det något du brukar ägna dig åt? Isf är det nog bra om du gör det när du känner de här "meningslöshetstankarna". Och så klart att försöka att inte se allting så himla allvarligt. :) Det är mitt största råd till dig. Och att du ska vara snäll mot dig själv.

Korten jag fick upp var Bägarprinsessan, Svärdstvåan, Svärdstian samt Bägarkungen.

(Och som sagt, det här var helt en experiment-läggning från min sida, skicka ett PM om du vill att jag ska göra en av mina "vanliga" läggningar).

----

Min fråga: Jag håller på och gör en väldig omstrukturering av mitt liv just nu, är jag på rätt väg eller ska jag fortsätta på den utstakade banan?

H-lena
0

#205 & #206 Först och främst det var så lite angående läggningen jag gjorde för dig! Tror verkligen på dig, och att allt kommer gå superbra. Absolut är det en ljuspunkt! Du har ju fått kämpa med din hälsa men jag tror att det här med att plugga kommer bli väldigt bra för dig, som jag skrev. Så stort lycka till med det!

Angående läggningen du gjorde för mig nu, tusen tack! Jag är gärna försökskanin! :)Tyckte du fångade mig på pricken (igen!) och du har helt rätt i att jag fastnat i duktighetsträsket, jag får inte utlopp för frustrationerna när de kommer. Och ja, jag tar ALLT alldeles för allvarligt. tar antagligen ansvar för alldeles för mycket också. Angående TV-spel har det aldrig varit min grej, men när allt är tungt tar jag ibland fram en bra film eller en favvoserie och glömmer allt annat en stund. Så du fick ju fram väldigt mycket! Och ja, min intellektuella förmåga är i obalans, där satte du ord på något som jag känt ett tag nu. Älskar att plugga och lära mig saker, men på senaste tiden har det varit motigt. Kanske har jag för höga krav på mig själv. Jag behöver hitta tillbaka till varför jag gör det jag gör för att komma in i det igen! 

Du är duktig och jag tror att du är väldigt intuitiv, mer än vad du själv inser! :) Tycker att du nästan blir bättre och bättre för varje läggning du gör (som jag har läst iaf!) och jag tror att det här nya sättet är ett jättebra sätt för dig att öva upp din intuition ännu mera! Så tusen tack igen!

Evelina!
1

#207 Men vad du är gullig! Jättetack för feedbacken, och roligt att du tyckte läggningen blev bra. Ska försöka utveckla min intuition mer och mer, det här var ju kul! Tusen, tusen tack! Och angående din läggning för mig om studier osv, den känns härlig att ha i ryggen när jag tvivlar! Så tack tack för den med!

destjo
0

Jag drog fyra kort för där två kort speglar din omstrukturering och två speglar den utstakade banan för att se vad som går att förvänta sig av de två olika valen. Jag har gjort läggningen med en ny tarotlek som jag inte har arbetat så mycket med så du får säga till om min tolkningen inte alls stämmer!

För omstrukturering fick jag Five of air och Ace of earth (går att jämföra med fem i svärd och ess i mynt). Din omstrukturering kommer inte vara lätt och det kan kännas väldigt kämpigt i början, kanske frågar du dig om det ens är värt det? Men du borde se det som en chans att lära dig av situationen även om den är svår och det tar emot. Jag tror det kommer leda till en ny energi och handlingskraft hos dig. Jag känner att det kan öppna många nya dörrar som du kanske tidigare inte ens hade kunnat tänka dig. Jag tror vägen dit kan komma att vara svår men du kommer få utdelning av ditt hårda arbete. 

För att fortsätta på din utstakade bana fick jag King of water och Page of fire (att jämföra med kung i bägare och page i stavar). Det känns som att "den utstakade banan" är något du är väl bekant med och kanske känns det lite tråkigt för dig också eftersom att det är något som du är så van vid. Jag vet inte om det kanske inte finns så mycket utvecklingsmöjligheter utan det istället är mer som att trampa vatten för dig. Fortsätter du på den här banan känner jag inte stor förändring men jag får heller inga negativa händelser till mig. Snarare tror jag att det kommer stärka ditt självförtroende.

Jag får en känsla av att omstrukturering är väldigt spännande och är du beredd på motgångar i början och att möta dessa tror jag att det kommer att gå alldeles galant!

Min fråga: under den resterande delen av året, finns det några generella tillfällen eller tankar som jag borde uppmärksamma? Alltså, vad kommer hända som jag borde ta fasta på lite extra mycket?

Mervin112
0

209 #

Du  vill se hur du slipper ett problem , du är på väg in i en tid då det känns osäkert för dig vad du ska välja eller besluta att göra.  (översteprästinnan nedåtvänd) Du är inte säker om vägen du ska gå, den här utvecklingen talar lite emot dig, men du vill helst inte göra något åt saken. Du tar tid att tänka på vad du ska göra, som att du sitter lite fast för att du eventuellt tycker att det du satsar /ska göra är inte det allra bästa.Kanske har du negativa förväntningar eller rädslor som hindrar dig att anstränga dig och uppmärksamma små detaljer vilka känns jobbiga. Det känns för tidigt att utvecklas för dig nu i det du vill; inga medvetna beslut än.  (7 mynt nedåtvänd) Någon utveckling blir inte fortsättning av, eller känns inte fungera på rätt sätt. Du saknar framåtanda.  (8 stavar nedåtvänd) 

Jag vill veta om kärleken och han som finns i mina tankar.

Mervin112
0

Jag vill förfina min fråga om kärleken. Jag och en man har en mycket komplicerad situation men vi har en djup kärlek mellan varandra, och allt är bara i början. Jag vill ha råd hur jag ska gå vidare och förstå vår situation bättre.

H-lena
1

#211 Jag tänkte försöka ge mig på att göra en läggning åt dig! Ganska svår fråga känner jag generellt men som sagt jag gör ett försök. 

Det jag känner spontant är att kärleken mellan er är värd att satsa på. Får också upp ordet kommunikation i huvudet. Jag säger inte att det är lösningen på problemet men viktigt att alltid ha i åtanke. Att vara på samma sida så att säga är viktigt om ni ska kunna gå vidare. 

Jag la keltiska korset för din fråga och fick fram följande:

situation:

tornet. Här tolkar jag det som att du kanske behöver, för att kunna få ett bättre grepp om situationen och problemet avlägsna dig ett tag från honom. det kan hjälpa dig att se vad problemet är. Kanske även ta hjälp utifrån känns det som, få råd av något. Har du funderat på det? Eller är det kanske därför du ställer frågan här? Jag skulle säga att försök ta en paus, se vad som händer med dig själv och dina känslor om du tar en paus från honom ett tag. Det kan nog behövas, speciellt om situationen kanske är lite.. "infekterad" (i brist på bättre uttryck). 

hinder:

Drottning i bägare. Jag skulle vilja säga att det här symboliserar dig, först kände jag inte riktigt hur men sen så tror jag att det kan vara att du har en bild av hur du vill att er relation ska se ut, men att verkligheten kanske inte riktigt matchar dina förväntningar. Ibland kan sådana förväntningar sätta käppar i hjulet för en och det kan vara en av grejerna som har hänt här mellan er. Det är klart att du ska ha en bild av hur du vill ha det, frågan är om det är värt att släppa på den lite för att få vara med honom och ha kvar kärleken mellan er, eller om du känner att dina värderingar och förväntningar på en kärleksrelation är viktigare och därför ska lämna situationen med honom för att hitta den ideala kärleksrelationen på annat håll. Du får nog väga lite för och nackdelar här, och som kortet ovan antyder kan det vara bra om du tar en tid där du faktiskt funderar på vad du vill. 

det medvetna:

fyra i bägare fick jag här, som jag tycker visar att du verkligen vill ha och vara med den här mannen. Du vill inte ha någon annan trots att det är lite kämpigt mellan er just nu. Den känslan känner jag igen! 

det undermedvetna:

3 i svärd säger mig här att du innerst inne känner en hjärtesorg, att du är ledsen över att det är jobbigt och du känner att ni inte är på väg någonstans, allra minst åt det håll du önskar. Det är nog något du märkt av på lite senare tid, du har inte känt så hela tiden med honom. 

det förflutna:

5 i pentagram står för mig för partnerskap, tvåsamhet. Man känner stark samhörighet med någon och det gör du verkligen med den här mannen! det är som att ni hör ihop och vibrerar på samma våglängd. detta kort står ju för det förflutna, men det betyder inte att ni har förlorat det utan bara att det kanske kändes av mer förut än det gör nu, troligen på grund av de här problemen som står i vägen för er. 

framtiden:

Magikern kom upp här! Det ser ut som att du verkligen kan vända på pannkakan och lösa problemen ni har, du kommer att hitta verktygen även om det känns jäkligt tufft just nu. Så oroa dig inte, det löser sig. 

du själv:

7 i pentagram tycker jag visar att du kommer känna att dina ansträngningar och jobbet du lagt ner på den här relationen mellan er kommer ge resultat. Ge inte upp. Det här är värt att satsas på så känner jag.

Ska jag sammanfatta läggningen så skulle jag säga att ja, det är tufft och det finns grejer som behöver "fixas till" men det går och det är väl värt arbetet. För er kärlek är så stark. Jag tror att du kommer ångra dig om du inte försöker. Samtidigt är det ju såklart upp till dig! Jag hoppas det hjälpte dig lite på vägen och tappa inte hoppet! 🙂

___________________________________________________________________________________________

Min fråga: På tisdag är det dags för min första riktiga fysiktenta på universitetsnivå! Jag skulle bli superglad om någon kunde göra en läggning för om jag klarar den eller inte. Är det något speciellt jag behöver tänka på? Kan säga att jag är rätt stressad just nu. Tack på förhand!

destjo
1

Med risk för att du redan har gjort tentan kommer nu en läggning för den. Antagligen vet du ju ändå inte resultatet så förhoppningsvis är läggningen ändå till hjälp för dig!

Jag drog tre kort för att förklara situationen och svara på dina frågor. För att öva upp min intuition har jag inte satt någon position på varje kort utan tänker istället att jag själv ska känna in det.

Korten blev sex i mynt, tio i bägare och den hängde mannen.

Jag skulle tolka det som att tentan kommer att gå alldeles utmärkt. Du kommer att få utdelning för ditt hårda arbete och även den framgång som du förtjänar. Jag ser ingen som helst anledning för dig att oroa dig över tentan och om du kommer klara den eller inte. Det kommer du! Du är duktig och jobbar hårt, bara tro på dig själv så kommer allt gå hur bra som helst. Om det är något särskilt du bör tänka på känner jag att den hängde mannen speglar svaret. Istället för att tänka negativt och gå runt och oroa dig, ska du istället vända tanken och tänka positivt. Känn att du kommer att klara det och försök att inte fokusera på din oro. När du känner att negativa tankar börjar komma, vänd på dem istället till något positivt! Hoppas att det var förståeligt!

Min fråga: Jag skulle vilja veta mer kring min relation och vad jag bör göra för att känna mig nöjd med den, eller vad man ska säga. Just nu tycker jag att vi står lite still och blir lite rastlös över att det känns som att vi inte går framåt. Det är inget nytt förhållande utan vi har varit tillsammans ett tag.

Evelina!
0

#213 Jag drog ett kort för dig och din fråga och fick upp Måttligheten. Det har mycket med andlighet att göra och jag tror att det syftas på att du måste söka inåt för att verkligen få svar på dina frågor, alternativt att du just nu har möjligheten att söka dina frågor inombords, att ditt andliga väsen står öppet för dig som fysisk person att utforska just nu. Jag ser också en bit tålamod i detta kort, att man måste ha tålamod och att - om man varit tillsammans ett tag - allt inte går så snabbt och friktionsfritt som när man var nyförälskade.

Vidare känner jag in någon slags gemenskap, jag tror att du och din partner måste bli bättre på att göra saker och ting tillsammans, eller att ni åtminstone ska försöka göra fler grejer tillsammans, för att hitta tillbaka till varandra. När man varit tillsammans ett tag tar man ju ofta den andre parten för givet på ett sätt som inte gynnar relationen. Jag tror att man måste tänka på att lägga ner lite tid och energi på sin relation för att den ska fungera optimalt.

Blev inte riktigt klok på detta kort till din fråga så drog ytterligare ett kort - Tornet (och ja, jag använder både lilla och stora arkanan, så är spännande att det är två kort ur stora som kommer fram).

Här ser jag förändringar, något gammalt som rasar samman och något nytt som byggs upp. Behöver inte vara något drastiskt, men en förändring är på gång - vare sig du vill eller inte. Jag får en känsla av att du ska ge akt på denna förändring, inte bagatellisera bort den, för den kan vara negativ såväl som positiv och det gäller att ha kompetensen att hantera dem bägge. Jag tror dock att förändringen kommer att komma i och med att ni börjar umgås mer med varandra och att den då kommer vara av positiv karaktär. Detta kort bekräftar alltså bara vad som komma skall.

Hoppas min läggning var till belåtenhet och gav lite mer klarhet i din situation.

----

Min fråga: Jag är ju sjukskriven sedan ett par månader och vill så gärna gå tillbaka till jobbet nu nästa vecka då min sjukskrivning löper ut. Min fråga är om det är för tidigt, att jag bör vänta, eller om det går bra att börja jobba nu och isåfall i vilken omfattning. Tacksam för svar!

H-lena
0

#213 Tack så mycket! Jag tror att du gjorde läggningen ungefär samtidigt som jag skrev tentan! Hur som helst så blev jag jätteglad när jag såg vad du skrev efter jag var klar. Det kändes väldigt bra faktiskt när jag skrev den, hoppas verkligen att du har rätt att jag får utdelning för mitt hårda arbete. Jag gjorde ett par läggningar för mig själv angående tentan och de var positiva men det är alltid kul att se vad andra får fram! Tack återigen! :)

Amandla
0
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer