hjälp att tolka kärlek
Är Nybörjare i Tarot men väldigt andlig och intresserad av att lära mig tolka korten som jag ser som vägledning i livet. träffat en man precis för en månad sen och ställde frågan till andevärlden för 2 dagar sen om det blir något seriöst av denna relationen korten som kom upp var kejsarinnan föjlt av ess i svärd och sist världen. har min tolkning men skulle gärna vilja veta hur någon annan här inne tolkar detta budskap. tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig? ha en fin dag..
Hej Maouen och välkommen hit in!
Alltid roligt att läsa att nya människor har börjat med Tarot.
Hur tolkade du själv dina kort?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hej Tarotstollan😀 tack för svar!! Jo jag är ju ny som sagt men kejsarinnan ser jag som ett svar på som mig själv som hustru och modersgestalt snart och esset för nytt tänkande i mig det gamla onda är ersatt av ny mentalitet och världen för att det jag länge önskar nu är här, cirkeln är hel å världen står öppen.. Allt ligger framför mig med en spännande resa.
Jag tycker att du tolkat korten bra själv.
Jag ser mig själv som nybörjar tolkare också!
Så Kejsarinnan ser jag som att det är något som växer och frodas och då går framåt. Att det du sått får du nu skörda.
Esset i Svärd står för mig som nya tankar och ny början i känslor.
Hjulet har jag alltid svårt att tolka beroende på hur det är avbildat i leken men att det rullar det gör det, sen är det en fråga för mig om det rullar framåt eller bakåt eller i vissa stunder står helt still. I vissa lekar finns det ju någon som håller fast hjulet och då kommer det ju ingenstans.

jag försöker att lära mig tolka korten så jag drar ett kort varje dag å känner in vad det berättar.. idag blev det ess i stavar.. känns som ett fint kort! en fin början på något.
Jag drar också "varje dag kort" och så stämmer jag av på kvällen. Alltid lär man sig något nytt, även om det inte alltid stämmer.
Jag har hållit på med Tarot sen 2007 då jag gick min första nybörjarkurs sen gick jag en fortsättningskurs senare det året.
Jag hade ett flertal lekar innan jag ens visste hur man tolkade dem!😃
Ärligt talat är jag nog mer en samlare än tolkare!
Den enda jag vet som har kurser är Ylva Trollstierna och de har hon ju på nätet, kolla under hennes sidor på Vipstar.

Jag vet vem hon är.. Har böcker med henne..☺️Tack för tipset!!!👍
Hej!
Jag tolkar dessa kort som att du är en bra person som mannen som du har träffat ser som en tilldragande och bra kvinna med många bra egenskaper. Relationen är ny men verkar ha mycket bra förutsättningar att bli något varaktigt och bra. Jag tolkar det som att det blir en bra, hållbar och lång relation.

tack fina Anngerd!! oj vad glad jag blev att läsa detta… vi håller fortfarande ihop men det har varit lite fnurror på tråden.. korten jag drog om oss idag var 10 i mynt, 2 i svärd och följt av domedagen.. tycker det verkar som om det kommer bli en långvarig relation..