Lättare att spå andra än sig själv?
Först och främst vill jag tacka för att det här forumet finns, har snokat runt här ett tag, men blev medlem först igår. Nåväl, till sakfrågan: Varför är jag "bättre" på att spå andra än mig själv? När jag spår andra vet jag nästan på en gång vad knäckfrågan är, hur korten för lösningen ska tolkas osv, men när jag spår mig själv tycker jag alltid att läggningarna blir så spretiga och korten nästan omöjliga att tolka i sammanhanget. Vad kan detta bero på? Och hur blir man bättre på att spå sig själv? Tack på förhand!
Jag känner det också! Jag spår andra bättre än mig själv absolut. Tror det har att göra med när jag spår andra så får man ett annat perspektiv, liksom "utifrån" medan spår man sig själv, ex. om något som man har någon slags känslomässig koppling till så blir det svårare att tolka korten mer.. sakligt? Hittar inte ordet riktigt. Tycker du ska fortsätta att spå dig själv, kanske göra enklare läggningar, hitta på egna läggningar och så försök tolka så gott du kan och skriv kanske till och med ner vad du får fram.
Det är väl så som H-lena skriver att man har svårt att se sig själv utifrån och dessutom "vill" man nog inte se det negativa som kommer fram. Omedvetet vill man nog se bara det som är bra för en själv för att man "tror" att det är det bästa för en.
Det är nog bara att fortsätta försöka se sig själv som vem som helst och tolka därefter.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!