Prästinnan + månen + kejsarinnan?
Hej!
Undrade ifall någon kunde hjälpa mig lite med en tolkning?
Ställde frågan om en väldigt ny kille jag träffat (en tämligen komplicerad relation) frågan var hans känslor/syn på mig i nära dåtid, nutid samt nära framtid. Man kan nog påstå att vårt förhållande är av den sexuella sorten, båda har nog lite svårt med känslor och öppenhet tyvärr.
Jag fick upp:
Nära dåtid känslor/tankar/syn - Prästinnan
Nutid/senast vi träffades och var tillsammans - Månen
Näraliggande framtid känslor - Kejsarinnan
Jag har vid tidigare tillfällen fått upp dessa kort: Djävulen, Döden, Månen, Kejsarinnan samt Lyckans hjul vid läggning. Dock verkar denna "relation" ändras snabbare än vinden. Kan ju vara meningen att jag ska avvakta.
Någon som vill dela sina tankar? :)
Svårt att tolka någon annans läggning, vill ju inte färga av mig för mycket på dig, men för mig står prästinnan för något högre, typ ödet eller liknande.
månen, har jag alltid sett som att det har att göra med illusioner, man tror att det är på ett sätt men egentligen är det något annat. och kejsarinnan .. ja, positivt kort känns det som iaf. som sagt vill inte lägga ord i mun på dig!
Jo men gör gärna det :) Jag har vridit och vänt på detta i oändlighet. Jag lade ett till kort och ställde frågan "varför får jag inget tydligt svar på min fråga/läggning" fick upp Prästinnan igen! Lita till min intuition samt ödet? Lade ett sista kort efteråt som skulle symbolisera "ett gott råd i situationen" och där fick jag döden. Kanske är det helt enkelt så att jag ska släppa detta, gå vidare och låta ödet ha sin gång?
Jaa du.. Låt saker gå som de går tror jag just nu. Vad känner du själv om situationen? tycker du att det är värt att "kämpa" för? Eller hur man säger?
Ja, jag tror att det är vad jag bör göra. Känns som att korten indikerat det mer än en gång nu… Alltså, både ja och nej. Det finns ju "någonting" men vi verkar båda två vara lika oförmögna att ta bladet från munnen så att säga. Jag tror verkligen att vi är minst lika förvirrade, osäkra och känslomässigt rädda/osäkra båda två. Men ändå fascinerade av varandra på något knasigt vis.
Jag tror faktiskt inte att det är så mycket jag ens kan göra. Det är mest en sådan grej som gnager i huvudet på mig, jag har lite svårt att släppa saker jag inte förstår mig på - vilket händer tämligen sällan. Så därav alla timmar av överanalyserande :P

Editerar mig själv lite…
Lägger du bara med kort ur stora arkanan? Kanske du får bättre svar att tolka om du använder lilla?
Läser i Jolanda den tredjes tarotbok:
(Överste-)Prästinnan vid relationsfråga: Djup gemenskap, kanske ni känt varandra i tidigare liv. Frihet och vänskap viktigt, tillåt varandra frihet och det kommer att stärka relationen.
Månen: Kritisk fas, stora påfrestningar. Också Månen talar om tidigare liv tillsammans, troligtvis ouppklarade karmiska skulder till varandra. Ta hjälp av kunnig person och bryt skulderna.
Kejsarinnan: Ett avslappnat partnerskap och kärleksfulla upplevelser. Men se upp så att partnern inte "mammar" dig i relationen, inte blir för överbeskyddande.
Tusen tack för era svar!! Efter att ha fått upp Prästinnan ty 3-4 ggr gällande den här frågan (samt döden som separat råd till mig själv) så lägger jag ner detta nu :)
Min egen tolkning är att tiden helt enkelt inte är mogen, det finns känslor (mycket kaotiska, osäkra, skrämmande och intensiva dock) som ingen verkar veta hur man hanterar. Mycket av "sanningen" ligger dold bakom hemlighetsmakeri och mystik.
Vid ja/nej frågor har jag förstått att det även finns en viss osäkerhet/svartsjuka gällande en annan person i vår umgängeskrets (hans vän). Jag har misstänkt att han känner sig åsidosatt och utanför när vi tre umgåtts innan och det verkar stämma.
Då jag ständigt får upp Prästinnan åt oss båda tolkar jag det som, för hans del: Han vet inte riktigt vem jag är eller vad jag vill. Det är mystiskt, fascinerande till viss del men framförallt skrämmande (kortet följdes av månen) känslomässig osäkerhet. Han har ingen aning om vart han har mig eller vad jag är ute efter, han finner mig och situationen högst oklar och turbulent.
För min egen del är det tämligen lika, dock bör jag verkligen LYSSNA till min intuition! Lyssna inåt. Lita på ödet, det finns kanske inget klart svar ännu eller så är inte tiden mogen ännu. Prästinnan kommer ofta med information har jag förstått det som, det gäller bara att "hang in there". Vi är kanske inte redo?
Blir så tydligt att jag ska "sluta fundera och låta saker ha sin egen gång" när hon dyker upp på alla frågor. Har hört detta från många håll tidigare också, rent generellt gällande livet, att jag verkligen bör lyssna mer till mitt inre och min intuition - inte låta hjärnan och hjärtat bråka så mkt.
Nu blev det lite långt.. men låter inte denna tolkning rimlig? Det är ett komplext "förhållande" som jag tvivlar på att någon av oss varit med om tidigare. Det enda som är okomplicerat och enkelt är sexet. Att Kejsarinna dyker upp som "närliggande framtid" har jag ingen aning om. Kanske löser det sig på bästa sätt.
Tack för era svar än en gång!! :)
Det låter som du tolkat situationen väldigt väl och det låter troligt att det är som du säger. lycka till!
Tack så mycket :) Är ju ganska ny på detta, bal därför jag begränsade mig till stora arkanan. Hursomhelst, stort tack!
Jag förstår! Tyckte fridelfinas tolkning var väldigt bra! Blir nästan lite sugen på den där Jolandas tredje bok. Gillade speciellt tolkningen av prästinnan där! Har fått upp den flertal ggr för mig och en kille jag känner också, så den tolkningen var väldigt tilltalande! 😃 Ja jag är också väldigt ny inom detta. Gå på din känsla är mitt bästa råd. Du lär dig att utveckla din intuition mer och mer med tiden. Det var så lite!
Prästinnan kan vara en ung kvinna med andliga förmågor, god intuition men med en äldre kvinnas visdom och erfarenhet. Eller alternativt en äldre kvinna, med erfarenhet och intuition men kännetecknas av ungdomlighet. Hon är en glad, djup själ som tycker om livet, därefter oxå kärleken.. Hon får männen hon vill ha i sitt liv men hållare gärna lite distans till sina känslor ibland. I kärleken är hon romantisk och älskvärd. Månen. Kontakten med den allra djupaste känslorna och omvärlden har gått förlorad. Vad är verklighet? Vad är den innersta sanningen och kommer den att avslöjas? Man är kär, helt galet kär faktiskt! Men det är ingen tid för att fatta beslut, nu gäller det att ha is i magen och invänta tecken. Att försöka hålla sig till verkligheten och vardagen. Eller dags att dansa och sjunga som en ylande varg i ljuset av månen? Men verkligheten hur ser den ut? Kejsarinnan är kvinnan med stort K! Vilken brud! Varm, hjärtlig, mogen, rolig, fängslande.. Hon älskar hemmet, att vara mån om sina nära och kära… Här är det ultimata moderskortet, hon är hel och lycklig. I kärleken är hon så bra, men självständig och tar för sig av att vara lycklig. Så tänker jag.
"Man måste ge lite mer än man tar"
Att bara använda Stora Arkanan blir ju lite som att bara läsa rubrikerna i en tidning, med Lilla Arkanan kan man ju gå på djupet i frågan och få ett utförligare svar.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ååå bra sagt Tarotstollan!
Ååå bra sagt Tarotstollan!