Magikern och Stavsesset?
Har lagt för mig själv några kort i ett par dagar nu och flera, flera gånger har korten Magikern och Stavsesset kommit upp och jag blir inte klok på betydelsen av dessa kort. För mig symboliserar Magikern möjligheter och att man är kapabel till mer än vad man tror. Stavsesset för mig står för nya händelser inom arbetslivet, energi och vilja.
Jag är för tillfället sjukskriven från mitt arbete, är detta ett tecken att jag är redo att avbryta sjukskrivningen och börja arbeta igen (vilket är min förhoppning) eller betyder detta att mitt jobb är fel och att jag behöver söka mig vidare (detta vill jag inte eftersom jag trivs så bra på jobbet där jag är nu, trots att jag "går sönder" när jag är där). Jag blir så himla förtvivlad när korten ger en fler frågor än svar.
Någon som känner sig manad att komma med sin tolkning av dessa kort?
Tack på förhand!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Min första spontana tanke var att du skulle leta där du står, alltså finns det inget annat jobb du kan göra på det stället där du jobbar?
Magikern har ju alla svar med sig, det finns redan inom oss, bara för oss att leta reda på svaret. Vilket inte är så "bara", det är svårt att se skogen för alla träd osv.
Att det är något nytt som skall påbörjas det är vi ju överens om, men svärd står ju för tankar också, du kanske måste tänka i nya banor för nu kan det gå framåt snabbt både i tankar och handlingar.
Hoppas att mitt svar kan ge dig något.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Magikern +stavesset tolkar jag på ny energi/ en nytändning , antingen arbetsrelaterad och då mkt positiv(!) eller i kärlek, passion dock ej med hundra prosent ärlighet. Magikern, för mig, står för attraktionslagen vilket innebär att det man lägger energi till händer. Stavesset kan vara nya arbetsuppgifter, positiv kraft och energi till vad man gör. Så tänker jag.
"Man måste ge lite mer än man tar"
Håller med #1 och #2. Det låter ju som väldigt positiva budskap!
Magikern tolkar jag nästan precis som du, att man har allt man behöver för att lyckas inom sig, men kanske inte riktigt kommit underfund med det än. Stavess.. Ja ess är alltid positiva för mig, stav tycker jag står för arbete. Så positivt gällande arbete. Jag tror att du går en positiv förändring till mötes! Lycka till och hoppas du mår bättre snart! 🙂