återkommande kort! (ess i svärd)
Hej!
Nu har jag en fundering och tänkte fråga er kloka människor här! 🙂 Det är så att jag har under en period försökt klura ut min och en annan persons relation, den här personen har jag länge haft.. väldigt blandade känslor för och jag vill verkligen räta ut allt och komma till botten med vad jag känner. Jag har lagt många olika läggningar för mig och honom, och speciellt den senaste tiden (månaden kanske?) så har jag fått upp ess i svärd i nästan varje läggning jag har gjort! Det har kommit upp så många gånger nu att det inte kan vara en slump. Så nu undrar jag, om det var ni som återkommande fick upp detta kort, hur hade ni tolkat det? Jag tolkar det som positivt, att saker och ting kommer lösa sig och bli bra i princip, men inte mycket mer än så. Finns det någon djupare mening? Hur tolkar ni det här kortet?
Mycket tacksam för svar!
Mvh Helena
Svärdsesset står ju för nya tankar och idéer som plötsligt kan dyka upp jättesnabbt.
I Jolanda boken skriver hon att esset betyder att du har goda möjligheter att reda ut tidigare missförstånd och oklarheter mellan din partner och dig. Det är dags att ta bladet från munnen och säga som det är.
Jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna ge dig för tips mer än lägg bara Esset och något hjälpkort till det och se om det lossnar. Eller har du redan testat det?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tacl för svar! Jag ska försöka lägga esset och hjälpkort till det. Tack för att du berättade tolkningen från Jolandaboken, låter som det skulle kunna stämma in perfekt på den här situationen!
Det står ju mycket mer i boken men tyckte detta var det mest väsentliga till din fråga.
Hoppas att du kan få svar med hjälpkorten.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Svärdesset är för mig, nya tankar/idéer/insikter. Man kanske får klarhet i något man undrat över, man kanske helt plötsligt får en aha-upplevelse om någonting.
"Man måste ge lite mer än man tar"
#3 Jag förstår! Ja det hoppas jag också. Testade idag och fick väl inte någon jättehjälp men ska nog testa en gång till.
#4 Okej tack! Ja det låter som en bra beskrivning av kortet.