Varför ge feedback/återkoppla?
´Varför är det så viktigt att få feedback när man gjort en läggning? Kan inte den som gjort läggningen själv känna efter att han/hon gjort rätt?
Jo självkart kan man lära känna hur man fungerar i det här med tolkningar/avläsningar. Men att få feedback är ovärderligt då man ska utvecklas.
Speciellt viktigt är det att man vågar vara ärlig. Stämmer inte det som sägs så säg det så både du och den som lagt kan få chansen att reda ut det och lära er.
Stämmer läggningen är det såklart kul att få återkopplat och se hur rätt man såg. Man kan börja lita på att den känslan man haft varit rätt, man kan lära sig se tecken och betydelser i färger, kort och andra paramentrar i tolkningen. SÅ glöm inte att ge feedback till den som lägger för er!
Det här är mina tankar, hur tänker ni? Vore spännande att få en diskussion kring det här.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag håller med till fullo och försöker - när någon lagt en stjärna eller ett kort för mig - att ge konstruktiv och sanningsenlig feed back och har i de flesta fall då jag själv lagt kort för någon fått liknande respons tillbaka. Jag tycker att det är jätteviktigt att få denna feed back eftersom man då kan lära sig till framtiden om hur ett visst kort skall tolkas.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Tycker det är självklart att man ger feedback i vad det än är när någon har gjort något för en. Stämmer det inte så går man ju och undrar vad det var man fick svar på om man inte begriper det med en gång.
Stämmer det så vet ju båda att allt är bra!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Håller med er alla. Blir man utan feedback är det svårt att veta vad som stämde bra och inte. Sen att få en bra feedback ger en mer självförtroende och en boost att fortsätta utvecklas, vilket ju gäller allt egentligen. Tycker ofta att om något känts luddigt i läggningen, och om jag sen får lite feedback eller info om situationen kan jag gå tillbaka och förstå lättare vad det var jag fick fram, hur jag hade tolkat korten i efterhand när jag vet mer om situationen. Så feedback är väldigt viktigt speciellt i början. Mer erfarna tarotläggare behöver nog inte feedback på samma sätt dock, för de är så säkra i det de kan redan. Men det kan jag ju bara spekulera om!
Tycker själv att jag lärt mig väldigt mycket på kort tid tack vare att jag gjort flera läggningar och fått fin feedback. Det gör det hela ännu roligare och får mig att fortsätta sträva framåt och bli bättre!
Feddback är ju alltid bra. För det stärker än när man får bekräftelse på att man har rätt och det ger en även nya insikter om vad han tänkte fel när det inte blev lika bra tolkning