Hovkorten - Kungarna.
Dags att vi diskuterar Kungarna i tarotleken.
Vad tycker ni om dessa herrar? Vilka känslor dyker upp hos er när ni ser dessa kort?
Kungar står för mig som aktoriteter, makt, manlig kunskap, vishet, styrka, mm.
Sen kommer det ju till lite annat beroende på i vilken svit kungen hör hemma osv.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Beslutsamhet ser jag också i kungarna, att man bestämt sig för någonting. Annars är min tolkning snarlik din :)
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Jag tycker att kungarna är svåra att tolka, eller ja det beror lite på vilka sviter de tillhör. För mig står klöver kung ex. för auktoritet. Hjärter för goda relationer, ruter för realism och mogenhet, att se saker för vad de är, och spader, jaa.. han är mest negativ och deprimerad. Det är de känslorna jag får och lärt mig att de betyder, men när jag lägger korten och får ex. spader kung så vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det i frågan jag ställer. Det beror ju iofs på frågan också men ja. Som sagt de är lite luddiga för mig.
Jag tolkar kungarna som manliga med styrka, kunskap, auktoritet och att de är något äldre och mognare män.
Kung i bägare tolkar jag dessutom in känslor eftersom det är just bägarsviten. Här är det lite avgörande för mig vilka kort som ligger bredvid.