Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 755 ggr
Tarotstollan
1

Hovkorten - Drottningarna.

Dags att prata lite om Drottningarna, Damerna, Queens eller kanske något annat namn i din lek.

Den mogna kvinnan med livserfarenhet, kunskap, ansvar, makt mm.

Själv har jag Svärdsdrottningen som min representant men känner tyvärr inte igen mig i det hon representerar.🤔

Så vad har ni för tankar om dessa Drottningar?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mephi
3

Hur vet man vilken som är ens representant? -dålig humor 😂

-

Tarotstollan
1

Mephi
0

Shit vad rörigt det blev via den tråden.
Jag är född 21 september. 
Är jag Eremiten + Mynt 10 då? 

För att fortsätta i diskussionen: Hovkorten har jag oerhört svårt för. Jag vet inte om det handlar om frågeställaren, någon i frågeställarens närhet eller om det handlar om en situation. 
Jag går oftast efter "boken" när hovkort dyker upp och "chansar" på vad jag tror kortet menar/betyder. 
Jag skulle dock kunna tänka mig att drottning symboliserar en kvinna som vet vad och hur hon vill ha saker och ting; någon som har kontakt med sig själv och lyssnar till sina egna tankar och önskemål.

-

Tarotstollan
0

Vilket år är du född?

Tarotstollan
0

Jag kollade lite fort och av det du skrev så har du både 10 i Mynt, Page i Mynt och Eremiten.

Sen beror det på vilket år du är född och sen lägga ihop det med 21 Sep, då kan du få några kort till!😉
Ja, jag vet att det kan vara rörigt men kul också!

Mephi
0

Jag är född 86 🙂 
Jag håller med. Rörigt men ändå väldigt intressant 😉

-

Tarotstollan
1

1986+9+21=2+0+1+6=9    9 Eremiten.
1+9+8+6+9+2+1=3+6=9
Du har samma slutresultat oberoende av hur du räknar.

Båda sätten kan man räkna på, lite beroende på vilket system man använder. Ibland kan det ge olika slutresultat och då kan man få olika kort, som att det inte var tillräckligt krångligt ändå!😉
Jag har det på det viset!

Mephi
1

Tack! Jag kan faktiskt hålla med om att jag är väldigt lik eremiten. Upptäcka saker, dra sig undan, lära sig nytt, utforska ens eget inre, gillar att vara själv, fundera på livet och hur saker fungerar etc. -så tolkar jag Eremiten iaf 🙂

-

Tarotstollan
0

Tycker du låter som en bra Eremit Challa!😉