Tisdag 29 April 2014.
Ännu en solig och varm dag, fast vinden börjar bli lite kyligare.
Vaknade med lite huvudvärk så det blev extra lång tid i sängen innan jag orkade gå upp idag. Plockat lite i köket och skall sätta mig och äta lite nu medan jag tittar på ett nostalgiprogram om ABBA på 1:an.
Ha det bra!🌺
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Här har det också varit soligt med kalla vindar.
Hade fått i uppdrag av mamma att köpa en keps hon siktat in sig på till min son, så jag gick ut vid lunch och höll på att dö av värmen. Kepsen var dock slutsåld, så jag tror hon får beställa den via nätet istället.
Fram emot eftermiddagen begav jag mig till mitt andra föräldramöte någonsin.
Sonen var ledsen när jag skulle gå vilket resulterade i att jag kom dit 10 min försent och var tvungen att smita in under uppspelningen av en mini-dokumentär förskollärarna gjort för att vi föräldrar skulle få en inblick i vad våra barn gör och hur det går till i deras vardag när vi inte är med. Jag missade typ halva - vilket var riktigt tråkigt. Jag ville ju se min son :( Jag antar att man kan fråga i efterhand om man skulle kunna få kika på den, sedan får de ju givetvis svara nej, men om man inte frågar så vet man ju inte.
Hur som helst; resten av eftermiddagen och kvällen gick åt till att "bråka" med sonen. Jag tycker det är jättebra att han har en egen vilja och att han verkligen markerar vad han tycker. Jag har ju faktiskt berömt och pushat på för att jag tycker att det är viktigt. Däremot tycker jag det är mindre kul när han faktiskt är lika envis som mig.
Om jag säger att han ska sitta i vagnen, då SKA han sitta i vagnen. MEN han säger att han SKA GÅ och då SKA han GÅ.
Ni kan ju räkna ut hur situationen var genom det ;)
Detta blev ju nästan ett helt blogginlägg D=
Ursäkta.
Var nostalgiprogrammet bra, Tarotstollan? Hoppas även din huvudvärk gick över. :)
-
Jo, det väckte upp gamla minnen. Det var del 2 av 3, så jag antar att det sista programmet kommer i nästa vecka.
Kul att se dem innan de blev ABBA, växte ju upp med Hep Stars och Agnetha Fältskog så det var ju extra kul att se dem som unga igen!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!