Lämpliga tarotlekar
Hej jag sitter och funderar på att köpa en tarotlek. Problemet är väl att det finns så många trevliga lekar men jag har fastnat lite grann för vampyres eller steampunk men funkar dom för en Nybörjare? Har ni något bättre förslag? Mvh Per
Jag tror att korten väljer en, välj den lek som du känner för, det är ju du som ska tolka. Jag provade själv en nybörjarlek men den gav jag bort.
Sen så går det ju att köpa fler om det inte skulle funka 😉
Du ska välja en lek som tilltalar dig, det är viktigt att bilderna talar till dig och dina känslor, tankar och intuition. Välj en lek där det avbildas olika händelser på varje kort, även i lilla arkanan. Det är svårare att lära in och tolka kort där till exempel kortet sju svärd bara avbildar sju svärd, det är mycket enklare om innebörden är illustrerad.
Instämmer med de andra! Köp det du vill ha.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Eftersom Steampunken bygger på Rider Waite leken som brukar rekommenderas till Nybörjare så tror jag nog att den skall gå bra att börja med men som vi alltid säger "det är bara du själv som kan avgöra om den är rätt för dig"! 👍
http://www.aeclectic.net/tarot/cards/steampunk-fell/
Så köp den och lär känna den och funkar det inte, vad du än gör så kasta den inte! Det kanske behöver gå en tid innan ni klickar med varandra.
Jag tycker att det verkar vara en riktigt spännande lek.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!