Tarot iFokus

Tarot

Etikettmånadens-veckans-dagens-kort
Läst 1157 ggr
Tarotstollan
0

Månadens kort Mars 2014.

Dags att dra kort för Mars månad!👍

Själv drog jag "Styrkan" och kan väl som vanligt säga att jag inte har den blekaste aning om vad det skall betyda inför framtiden.
Att vara beredd är ändå en bra start!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
0

Min vana trogen drog jag tre kort. 1, något gott/positivt att fokusera på; överste prästinnan. Mitt själskort, känner en styrka i det här kortet. Prästinnan på min Renaissancelek har pondus och en tydlig jävlar anama air som gör att man inte stör henne i onödan, en kvinna som samtidigt har vett nog att stanna upp och visa omsorg om de som behöver det. En kvinna som fokuserar på vad hon måste göra eller vill göra. 2, något jag ska vara vaksam/se upp med. 7 i mynt/pentagram. En påminnelse om lagen om sådd o skörd, som du ber får di svar. LoA mm. om jag inte ser upp kommer jag förlora något eller någon som är mig kär. 3, Gott ord på vägen, styrkan. ta hand om dig själv och lär känna dig själv!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
0

#2. Humblan, jag har en fråga! Inget negativt men hur får du fram att 7 mynt/pentagram står för förlora någon/något kärt?
Mynt står ju för ekonomi och jag skulle nog se det som att du skulle vara försiktig med dina pengar, planera något med din ekonomi eller så att du inte blir ekonomiskt lurad.
Har du egna tolkningar av kortet eller?
Som sagt jag är bara nyfiken och vill lära mig!🤓

Skogshumblan
0

Stollan klart du ska fråga. Denna tolkning försökte jag gå på intuitionen innan jag tolkade med "färdiga ord". Då blev det såhär. :)

/ Skogshumblan

Tarotstollan
0

Ok, bra att veta!👍

Pagan
0

Jag har slarvat denna månad😊Får skärpa till mig så jag får dragit för april iallafall.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, än är det mycket kvar av mars;)

/ Skogshumblan

Skogshumblan
0

Mycket försvann under mars. Både pengar och sidor hos mig som jag av vana låtit finnas kvar.

Pengarna var till viss del enbart lyx men ibland behövs det också!

Ta hand om och var rädd om mig själv var klockrent råd. Helt enkelt att följa- nya. Men jag har gjort mitt bästa!

/ Skogshumblan

Tarotstollan
0

Jag drog ju Styrkan och för mig var det psykisk styrka som jag behövde p.g. av att jag fick extra värk och problem med rörligheten.

Inlägget är låst för nya kommentarer