Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 949 ggr
Tarotstollan
0

Sova med tarotleken.

Är det någon av er som sover med er tarotlek under kudden?
Har ni någon gång gjort det?
Om ni gjort det, har det påverkat era drömmar eller hjälpt er med olika tolkningar?

Jag har själv aldrig sovit med en lek under kudden, däremot har jag alltid min arbetslek liggandes på en byrå bredvid sängen under natten!
Drömt om tarotlekar har jag ju gjort som ni redan vet men någon hjälp med tolkningar har jag inte fått.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maikailoa
0

Jag sov en gång med tarotleken under kudden, efter att jag hade tvättat den, och det höll på att gå illa.

Man kan gott ha den under kudden någon gång, för att knyta kontakt med den. Men det är frivilligt.

Känns det inte rätt så låter man bli.

åkerhumla
1

Man kanske skulle lägga den under kudden för att få se om man lyckas få nått svar på alla miljoner frågor man har 🙂

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Skogshumblan
0

Nä, men tack för en intressant ide!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mephi
0

Jag har inte gjort det, men känner att det kunde vara en bra ide för att eventuellt få bättre kontakt med någon av lekarna som jag inte använder så mycket. 🙂

-

sockerspoket
1

Intressant ide! Men då har jag en liten fundering.. om man är rädd att ta sönder tarotleken då? Min är inte laminerad eller så utan den ligger i original kartongen när jag inte använder den.

Tarotstollan
0

#5. Ja, det har jag också undrat över, så därför får min lek ligga på byrån jämte sängen.

Läste på Aeclectic, att någon hade sin lek i en smal plastpåse under kudden för att minimera att leken blev skadad. Undrar om det funkar?
Jag har ärligt talat ingen lust att testa då jag är rädd om mina lekar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
0

Hm ja risken finns väl att man skulle kunna vika korten under sömnen eller så. Men har man den i sin ask så vore väl risken lite mindre kan jag tänka mig. jag har aldrig sovit med mina lekar, men det är egentligen inte så dumt tänkt. Eller iallafall sitt eget kort.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

sockerspoket
0

#6 Jag tittade på nya tarotkortlekar igår och då finns det en sida som heter vattumannen.se där man kan köpa en träask för sin lek. Skulle kanske funka med en sån? Inte så skönt att sova med då om man har en mjuk kudde.. men värt att tänka på!

[Sol69]
1

Intressant tanke 😃Jag har sovit med mina stenar och kristaller under kudden när jag känt behov av lite extra stöd men inte med min tarotlek

sockerspoket
0

Hmm det kanske skulle vara något för mig. Har ju några stenar som stöttar mer än andra, det kanske hjälper att sova med dem. Vad brukar du sova med för stenar?

[Sol69]
1

J<g brukar sova med den eller de stenar som jag känner mig mest dragen till för stunden.. Ibland så har jag en sten i fickan när jag känner ett stört behov av att ha den med mig. 🙂

sockerspoket
1

Jag upplevde en lite små läskig sak häromnatten. Jag vet inte om det någon form av illusion som ögonen gjorde men jag upplevde att det stod någonting lurvigt som var lite längre än sängen med ögon som såg ut som sådana som djur kan få när man fotar dem med blixt. Och jag blinkade frenetiskt för att liksom vakna till och medan jag tittar med uppspärrade ögon så stiger varelsen liksom upp till taket och stannar där och stirrar på mig. Jag blir jätte rädd och drar täcket över huvudet och vågar inte röra mig, då känns det som att något lägger sig över mina ben, lite som att en katt skulle ha lagt sig där och när jag rör på benen så flyttas det men försvinner inte. Efter en stund så vänder jag på mig utan att öppna ögonen och efter jag vet inte hur länge så vågar jag öppna ögonen och då är det inget i rummet.

Till saken hör att det är rätt mörkt i rummet när jag sover och ögonen spelar ju gärna en ett spratt när det är skumt i rummet med otydliga konturer etc.

Men min lösning var att lägga ett bergskristall kluster under bäddmadrassen. Och varje natt sen dess så har jag sovit som en stock fram tills ca 20 min innan det är dags att vakna. Om det är pga. bergskristallen eller inte vet jag inte, men det känns tryggt att ha den där iaf. :)