Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 691 ggr
Pagan
1

Internationella kvinnodagen

Imorgon är det den internationella kvinnodagen. Brukar du göra något speciellt denna dag? Eller är det en dag som alla andra?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Vander-sten
1

Roligare med Jul, Påsk, Pingst och midsommar när man kan fira tillsammans, liksom övriga högtidsdagar 😃

AVAAZ.org - The World in Action

Var med och stötta du också, en insats för världen.

Amandla
1

Jag brukar inte göra något annat än att fira Pixie pudels födelsedag. Så passande för henne att vara född just på alla kvinnors dag, min lilla fröken öken ❤️

Tarotstollan
1

Kommer ju ihåg att det är den dagen varje år men inget firande!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2

Vi har det ju så himla bra just här i vår lilla vrå av världen. men det har ju kostat på. Många kvinnor har genom åren kämpat för att vi ska få det bättre. Sedan ska vi ju inte heller glömma att kvinnor i andra länder fortfarande lever under rena rama medeltiden. Att man ska behöva ha en internationell dag för kvinnor är det många som ojar sig över. varför inte ha en för män då också? men sådant gör mig lite tvär. Män har allt för länge dikterat villkoren och inte velat ha kvinnan som sin like. ja så är det väl än, även här, om man tänker på lönerna mm.😕

Ett ljus ska jag tända för alla de som kämpat för oss och för de som fortfarande gör det och det ljuset ska även få brinna för de som ännu inte uppnått den frihet vi i västvärlden åtnjuter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot