Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1157 ggr
Sameli
0

7 i svärd

Vad har ni för tolkningar på 7 i svärd?

"Man måste ge lite mer än man tar"

SpiritualLight
0

En bra fråga tycker jag! 👍

Jag upplever också 7 i svärd som lite knivig (där fick jag till det 😛)

Ibland är den positiv ibland negativ, beroende på vilken bok jag utgår ifrån. Ylva Trollstiernas jordnära tolkning känns positiv, även om hon belyser att man ska titta på omkringliggande kort. 

Jag känner ärligt talat att jag inte vet själv faktiskt och att jag också behöver svar på frågan!

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

Skogshumblan
0

Inget positivt kort i min värld. Ett kort fullt av svek, gå bakom ryggen och stölder. Twice.se har bra tolkningar, likaså Ylva Trollstiernas webb. Kolla in dem:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
0

Men jag tycker beskrivningarna av kortet skiljer dig lite mellan Twice och Från Ylvas böcker! Jag har inte tidigare bekantat mig med kortet så värst så det är därför jag är nyfiken på det eftersom det har börjat dyka upp i mina läggningar! Ylvas beskrivning är mildare, ungefär som att kortet står för valfrihet och självständighet medan på Twice beskrivs kortet som ett svekfullt, bedrägeri osv

Skogshumblan
1

Ja men oftast så får man av korten runt vink om hur det är och en känsla i kroppen också.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Sameli
1

Ja det har du ju absolut rätt i Skogshumblan :)!

[sagamar76]
0

Den är full av hemligheter och önskningar vilka man vill hålla inom sig t.ex Det finns andra tillfällen som kan vara bättre… vara smart