Ett kort för 2014
Fridelfina startade i dag med att dra ett kort för sitt år 2014 och jag gjorde detsamma.
För min del blev det Kung i Svärd. Ett kort som kanske för det goda med sig att jag tar kommandot och styr på ett bättre sätt och kortet talar också om mer beslutsamhet och målmedvetenhet och det bådar gott tycker jag.
Skriv gärna här i tråden vilket kort du fick för 2014.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag drog 3 i Svärd.
Besvikelse och sorg, vet redan en av anledningarna och hoppas verkligen att det räcker med det!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tarotstollan, för mig betyder 3 i svärd även valmöjlighet, även om det kan vara mellan några saker som känns jobbiga så kan du ändå välja hur du hanterar det.
Jag drog först 8 bägare, som i Tarot of the New Vision visar en man som lämnar en stad där det avfyras fyrverkerier. Han har just gått över en bäck och håller sig över solar plexus. Kände direkt att det där är ju precis det jag upplevt senaste dygnet, precis som nästan varenda gång jag lägger kort hamnar jag i nuläget. Det var en del fyrverkerier här i natt, och jag är innerligt trött på att bo som jag gör, jag vill lämna staden.
Alltså drog jag ett kort till och förtydligade att jag vill ha ett kort för det år som just påbörjats.
9 stavar, visar en man som står framför en inhägnad han håller i den sista staven för att sätta ner den i staketet men väljer att stå kvar utanför trots att ett stort djur närmar sig (kan inte se om det är en björn eller babian, dåligt tecknat…. ). Alla stavarna har grönska i topparna.
Det hänger helt klart ihop med det första kortet (förstås), och talar till mig om att jag samlat på mig kunskaper och tillgångar som blir bra att ha för att möta det som kommer under året. Jag behöver inte vara rädd eller osäker, för jag har skydd och vet hur jag ska hantera tillvaron. Det som först ser farligt ut kan mycket väl istället vara till fördel för mig.
#2. Jo, det är ju så men just detta kort i Jolanda leken visar inget positivt direkt. En kvinnlig spindel som sitter och gråter i ett nät, hennes tårar droppar neråt på tre olikfärgade svärd. Tårarna omvandlas till någon sorts dekoration på svärdet.
Tolkar det som att sorgen omvandlas till något annat, som kanske leder vidare till något …?!
Angående djuret på ditt kort så är det en stor och välväxt brunbjörn.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#3 Jag gissade nog att det ska föreställa en björn, men tja… här kan man se hur "björnen" ser ut 😛http://naleandcompany.blogspot.se/2011/08/nine-of-wands-tarot-of-new-vision.html
Själv drog jag Kung i Svärd samt Styrkan för 2014.
"Man måste ge lite mer än man tar"

Vad bra med en egen tråd, kan vara lättare att hitta senare! Slänger in min text om mitt år 2014-kort!
Drog ett kort för det kommande året och fick Solen IXX
Ett bra år där jag kommer att stå rakryggad med min krona stadigt på hjässan och sola mig i ljuset som bryter mörkret och det känns tryggt i min kärleksrelation (!?).
På kortet är det en älg (eller hjort?) som bär Solen i sin krona och mörkret bryts av solens strålar. Fjärilar och en skalbagge flyger i luften och en pojke och flicka dansar i en yster dans hållandes varandras händer och en tupp ser på när en höna pickar i gräset…