Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 975 ggr
Pagan
1

Goddagens 28 december

Så var det plötsligt lördag igen då. Dagarna bara flyger i väg. 

Här är det just nu uppehåll. Men jösses vad det har regnat senaste dygnen, främst kvällar och nätter. Blåser kraftigt också. Många som fått översvämning i källare och garage. Slamsugarna har fulla dagar och SMHI har utfärdat en del varningar p.g.a. höga vattenflöden. Ängar och åkrar ser ut som sjöar. Får hoppas att det lugnar ner sig nu.

Idag ska jag ha middagsbjudning, börjar bli lite mycket nu. Men först ska jag slappa runt i ett par timmar. Kanske ska jag ta itu med tvätten också, den har kallat på uppmärksamhet i ett par dagar.

Vad ska ni fylla dagen med?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
1

Min dag fylls nog med snuva! 🤦‍♂️Och lördagsgodis… 🤦‍♂️

Men du Pagan verkar ha mycket middagsgäster flera dagar i rad! Du har väl lite ledigt också så att du får tid till återhämtning, eller är det återhämtning att få ha när och kära på middag? Vi är ju olika och har olika sätt att återhämta oss!

Pagan
1

Ja det har blivit lite mycket senaste tycker jag också. Både på gott och ont. Men i dag är det sista inplanerade middagen. Sedan ska jag bara vara. 🙂

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Kul men jobbigt med "kalas"! Nyfiket frågat men vad bjuder damen på för något gott?🤤

Här har dagen gått i vilans tecken, har fortfarande ont i muskler jag inte visste jag hade! Lite nyttigt har jag ändå gjort, städat badrummet. Gjorde inte det till jul så nu var det nödvändigt.
Ja, det var hemskt vad det regnat och blåst, i går när jag var ute så vräkte det ner snöblandat regn också. Det kom så pass mycket snö så gräsmattorna blev vita, då kom faktiskt julkänslan!
Fast idag är det lika grönt som innan men det blåser mer än bra och emellanåt kommer det några regnskurar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
1

Det blev tjockskurna revben med sås och potatis, tomater med creme fraicheröra och mozzarella. Bidde smarrigt. Men nu har gästerna gått hem till sig och lugnet lägrar sig över mig. tror jag ska sätta på TV:n och se vad de kan erbjuda.

Här har inte det minsta vitt visat sig. Bara en massa massa regn.

Än har jag inte pallrat mig ner och tagit hand om tvätten, får bli morgondagens bekymmer.

Sajtvärd Tarot

Amandla
1

Ojs vad tiden runnit iväg, måste sätta in karréspjällen i ugnen 😛Tror det ska bli ingefära-citron- och honungssmak på dem 🙂

Pagan
1

ja det lät smarrigt. Jag körde med honung, ingefära idag🙂

Sajtvärd Tarot

Amandla
1

Häpp, bidde ingen citron utan jag tog chili och vitlök istället 😃

Pagan
1

nu blir jag ju hungrig igen ju!! påminner mig om Thaikycklingen jag gjorde nyligen. massa chili och vitlök. Så himla smarrigt!😃

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Det låter bra vilket som, jag kommer och tar hand om resterna!😉

Amandla
1

🤗

Pagan
1

ä jag tar mig ett par kvarblivna köttbullar😛

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Va?😮 Är du inte mätt efter revbensspjällen? Jag skall ha ALLA köttbullarna!😉

Pagan
1

Hahaha😂

Sajtvärd Tarot