Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1769 ggr
Tarotstollan
2

Tarotlek i julklapp?

Måste ju fråga nu när det närmar sig jul:
Önskar ni eller kommer ni att köpa någon ny tarot- eller annan lek till julklapp?

Själv vet jag inte än men om jag skall få någon så får jag nog köpa den till mig själv! Tomten lär inte komma med någon😉!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
1

Nej jag varken önskar mig eller kommer att köpa någon till mig själv. Känner att jag är nöjd med de jag har.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elena-Maria
2

Förra året önskade jag mej en Osho Zen-lek av bättre hälften. Och det fick jag också. I år tyckte jag vi skulle skänka pengar till Göteborgs Katthjälp istället så det blir nog det. Nån liten klapp kanske det blir ändå. Funderade på Doreen Virtues Healing with the angels Oracle cards till svärmor (hon är änglafantast), men jag har inte bestämt mej än.

Fred och god växt!

Sameli
1

Tror inte att jag är riktigt redo att köpa ny tarotkortlek än.. meen jag måste erkänna att jag är bra sugen på att köpa en ny lek!

Eller att köpa orakelkort, problemet är bara att man ska hinna använda dem man har först och kunna bekanta sig med dem ordentligt. 😃

"Man måste ge lite mer än man tar"

Mephi
0

Jag har köpt "Oracle of Shadows and Light" leken till mig själv och jag måste säga att det tär på en att aldrig få öppna det där förbaskade paketet. Jag slog även in det i mitt finaste leopard-presentpapper för att markera att jag måste vänta. Grrr 😭
Som tur är så är det bara några dagar kvar. 

Snälla December, speeda upp dagarna lite tack 😉

-

Skogshumblan
0

Challa, karaktärsdanande. Jag är impad!

/ Skogshumblan

Pagan
0

Hahaha😂Ja det var värst vad duktigt. jag har redan öppnat mina😉

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

#4. Nej Challa inte speeda upp dagarna då hinner jag inte allt det jag skall!😮😉

Tänk vad kul du skall ha på Julaftonen i stället!🥳
Jag köper också paket som får vänta tills då, något kul skall väl jag och katterna ha att öppna på Julaftonskvällen när jag kommer hem från det andra firandet med släkten!🙂

Mephi
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen fått öppna paketet och jag absolut älskar leken. Kolla in dessa underbara bilder. Jag älskar den

-

Skogshumblan
0

Vackra färger Challa. Hoppas ni kommer funka fint ihop!

/ Skogshumblan

Pagan
0

Så du lyckades hålla dig hela vägen🙂God Jul

Sajtvärd Tarot

Mephi
1

Jajemen, Pagan. Det var jobbigt men nu kan jag klappa mig på axeln och säga "Braaaaa jobbat!" 😉

Ska lägga upp bilderna på Illuminati leken alldeles strax. Är det inte typiskt att man blir sjuk och sängliggandes när det är någon högtid runt knuten? Är iaf återställd nu. ^^

-

[Sol69]
2

Fick en ny tarotlek i julklapp som är helmysig men vet inte om den går att lägga med 😃Housewives Tarot

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/housewives/

Elena-Maria
0

#12 Åh, den har jag på min vill-ha-lista :)

Fred och god växt!

Pagan
0

Braaaa jobbat Challa😃

Ja den är söt Sol. Jag kan sitta och titta lite och blanda, men inte jobba med den. Den ligger i en liten söt ask med vad som ser ut som receptflikar för de olika sviterna.🙂

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Grattis till era nya kompisar Challa och Sol!

[Sol69]
0

Tack 😃

Mephi
0

tack 🙂

-

Tarotstollan
0

Skaffade mig 2 julklappar själv, då Tomten skickade medelande om att han inte hade tid att springa runt och välja tarotlekar till mig!😉😃

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/book-of-shadows/
Denna har vi ju diskuterat i någon tråd innan. Ja, den har ganska mörka färger på korten men det finns de som är ljusa i färgerna också.
Det som jag hittills mest har lagt märke till, är att korten är så hårda och att det är så vassa kanter på dem, så det gäller att se upp när man blandar och räknar dem så man inte skär sig på dem.
Väldigt många otroligt vackra kort, så det skall bli kul att lära känna den leken så småningom.

Tarotstollan
0

Nästa lek heter "Symbolon" en lek tecknad i klara pastellfärger och med astrologiska tecken på varje kort. Det finns heller inga namn på något av korten.
En klart annorlunda och intressant lek, av något slag!😃

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/symbolon/

Mephi
0

Tarotstollan, jag tänkte på det du nämnde om att korten är hårda. Illuminati leken jag länkade till för någon dag sen har riktigt hårda och tjocka kort. Jag tycker de är näst intill omöjliga att blanda (jag kör det där när man delar leken i två och böjer halvorna till en båge). Hoppas du och BoS funkar ihop i alla fall och att du kan få ut mycket ur dina klappar ^^

-

fridelfina
0

Spännande lek BoS verkar vara, har du även den andra "so below" leken?

Pagan
0

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/symbolon/Lät ju klart intressant: The purpose for the Symbolon Tarot deck is to recreate memories from past lives. The cards show images from European myths and history, and on each corner of the card are astrological symbols. While designed for psychological or memory work, it can be used as a divinatory tool with some knowledge of astrology.

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Gillar verkligen http://www.aeclectic.net/tarot/cards/book-of-shadows/

Men den ska visst ha två delar. kanske man ska ha båda då och använda bägge i läggningen. Klart intressant.

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

#8. Challa den är underbar och står på min vill ha lista!

#21. Nej, jag har inte köpt "So Below" än men det skall jag göra för självklart så vill jag ju ha bägge. 
I asken är det ju plats för bägge lekarna men som någon skrev en är grön och en är blå. Jag hade nog tyckt det varit bättre med samma färg på lekarna, då hade man kunnat blanda dem på ett annat sätt utan att veta från vilken lek kortet hade kommit på grund av färgen.

Har inte hunnit att titta så mycket på leken eller boken än, så jag vet inte riktigt hur författaren har tänkt sig att de skall sammarbeta eller inte. Spännande!

Pagan
0

Ja, jag har mailat adlibris för jag fattar inte riktigt själva upplägget, om det är två böcker mm. Får se vad de svarar. Dessa lekar ska jag också ha!! Känner ett sug i önskeådran och den drar nåt väldans😛

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Nej, jag tror inte det är två böcker eftersom det står i denna första boken om korten i den andra leken. Alla korten är ju dessutom avbildade i färg så man hinner ju vänja sig vid dem innan man får tag i leken.

Pagan
1

ok, ja det var ju bra. Räcker väl med en bok tycker jag. Enligt aeclectics står det att " The Book of Shadows Tarot is the first volume in a two volume deck set conceptualised by Tarot expert, Barbara Moore. This is the 'as above' deck, focusing on universal and divine energies, while the second will be 'so below' and concentrate on everyday human experiences. "

SÅ de ser ju ut att vilja samarbeta på olika plan. Den första fokuserar mer på det universella och det gudomliga medans del två mer ser till våra vanliga varjedag händelser/erfarenheter.

Sajtvärd Tarot

Mephi
1

Så som jag har förstått det så är den en bok som gäller för båda lekarna. Om man köper boxen som har plats till bägge lekarna får man med boken. Köper man lekarna var för sig sitter man antagligen där med två vita häften. 

Jag tittade lite i min bok för att se hur det fungerar när man använder båda lekarna. Jag fattade för att man först gör en läggning med "as above" leken, sen letar man reda på samma kort från "so below" och om nåt av "so below" korten hamna uppochner har personen i fråga en blockering där som denne behöver komma förbi. MEN om man inte avänder reversals så hänger jag inte med riktigt. o.o

Det blir kanske lite långt nu, men jag citerar boken: 

"The easiest way to combine the two decks is to lay out your reading as usual (or consider just drawing one card as the answer to your question), using either deck. Then go through the other deck and select the same cards, laying them next to each other in the spread and reading the two cards as a pair. Pay particular attention to the energy available, indicating by the As Above card, in relation to what the querent is doing with that energy, indicated by the So Below card. 

The cards can always be used in this manner. As the reading progresses, if there are a preponderance of reversed cards and the querent wished to unblock the energy, identify the behinning of the block in the spread, usually the first So Below card before the series of reversed cards. This card is coupled with energy that should be flowing but is not. This is likely because the querent is not utilizing the energy in the best way. Shuffle the remaining So Below cards, ask for guidance on how the querent can best use that energy to restore the natural flow, and draw a card. Place that card on top of the blocking card. Turn the following cards right-side up and reinterpret the spread to discover what will happen if the querent behaves differently."

-