"Årsläggningar"
Hej allihopa
Nu när vi närmar oss ett nytt år, undrar jag om ni har tips på roliga/bra läggningar för det nya året. Självklart kan man lägga ett kort för varje månad, men ni kanske har fler tips?
Med vänliga hälsningar
Melinda
Don´t worry, Be happy!
Vet inte om denna är så rolig men den tar ju en stund att lägga.
Jag tar 3 olika lekar, blandar dem var och en för sig, tar ett kort ur varje lek och skriver upp dem.
Dessa 3 kort är för Januari, första kortet är för de första 10 dagarna, andra för 11-20 och det tredje kortet för dagarna 21-31.
Stoppa tillbaka korten i respektive lek, blanda lekarna igen och dra 3 kort för Februari osv.
På det viset får samma kort chans att återkomma under året, kanske i samma lek eller i någon av de andra.
Sen är det dags för tolkning! 3 x 12 kort, lycka till!
Självklart kan man göra detta med både 1 lek eller flera, allt efter vad man känner att man orkar med.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Här har du flera du kan testa om du vill, det är inlägg 4 från botten! Rubriken är: Year (New Year).
http://www.tarotforum.net/showthread.php?p=3707688#post3707688
Tack för länken Tarotstollan. Där fanns mängder av spännande läggningar :D
Don´t worry, Be happy!
Kul om du hittar något du gillar.👍
Ja, det finns ju en del att välja på i alla stjärnor som är inlagt på Aeclectic!😉😂
Men jag som inte är så duktig på engelska då undrar jag om det inte finns någon sida på svenska ? Någon variant på en årsläggning men ar jag.
Vet tyvärr ingen mer än den jag skrev ovanför. Hittade ingen heller bland våra "tarotstjärnor" här på sajten.😕
Det blir nog så att du får hitta på en egen och det är ju inte så dumt, det blir ju med "extra krut" i den om du gör den själv!😉
Jag gillar att göra mina egna. En standard jag ofta kör är ett kort som varnar för något att se upp med, ett positivt att hålla fokus på eller ta till sig och det sista ett gott ord på vägen. Jag har lagt endagarsläggningsr, veckoläggningar och längre läggningar med denna "standardmall". Kan vara ett tips. Gillar idén med att skriva upp vilka kort man får, blanda in dem i leken igen och så vidare tills man är klar. Ska prova det!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag lägger först 12 kort för varje månad, sedan ett kort till på varje, och sedan ytterligare ett (3 kort/månad) De tre korten (i ordning) representerar hur månadenser ut. Det första kortet talar om hur början på månaden är, det andra hur majoriteten på månaden är, och det tredje slutet/övergågen till nästa månad. Sedan lägger jag ett kort som står för hela året från en mer allmän syn 🙂
#10 ingen fara! :)
Någon som lagt en stjärna för 2022?
Jag har tänkt att göra en, får se om jag hinner innan veckan är slut!