Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 882 ggr
Amandla
1

God morgon 21 december

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Morning, är alla trötta idag eller uppe med tuppen för att hinna med allt före jul? 

Har ni några julmåsten, saker som måste göras, plockas fram eller annat? Då menar jag inte städning eller fixa julskinkan, utan om det är något särskilt pynt, godisrecept eller julsång som spelas.

Jag älskar den här, så vackert!

Skogshumblan
1

God förmiddag. Här är lite avslaget idag. Sömnen blev utkonkurrerad av magsjuka. Stackars sonen och maken har åkt på det. Dotera har troligtvis haft det fast vi trodde det var febern som orsakade kräkandet. Själv har jag inga symptom peppar peppar…. Skulle vilja ha pyntat och fint men jag bor i ett renoveringshurv så det får bli ett annat år. .Byta gardiner, några speciella snögubbar jag köpte i USA för många år sedan och så julstjärnor, det är viktigt för min julfeeling. Förutom snö då.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
1

Godmorgon, kan man säga det fortfarande? Godförmiddag annars då. 

Här är det blåsigt och regnigt. SMHI har varnat för kraftiga vindar i helgen. Känns himla juligt…..not. Inte en snöglutt så långt ögat når. 

Nä jag har inga direkta måsten längre. Känns rätt skönt. Det var viktigare då barnen var små. Nu rimmar jag inte ens. Funderar på att ge mig ut senare och handla det sista av julmaten. Skulle tro att vi är rätt många som behöver komplettera så jag drar mig. 

Hoppas du slipper magsjukan Skogis, äta massa vitpepparkorn kanske? Krya på sig hälsningar till de sjuka kommer här.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Tack Pagan, hoppas du överlever julshoppandet om du vågar dig ut…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
1

Fy för magsjuka 🤐Krya på er i hela Skogis-familjen!

Jag köper nästan ingen julmat, det räcker med skinka så vi har till smörgåsar i en vecka eller två. Julmat äter vi hos mina föräldrar på julafton och kanske en dag till, sen är jag sannerligen nöjd. Det jag äter på julbordet är sill med någon potatis, ägg med räkor och så varmrökt lax. Lite grönsaker och majonnäs till, sen är jag mätt och nöjd.

Pagan
1

Vad skönt Amandla. Här är det tänkt att alla kommer till mig. Fast i år har vi beslutat att vi bara ska vara den närmaste kretsen. Dottern vill inte ha allt ståhej i år och det har alla förståelse för. Så för min del så blir det att se till att allt finns på bordet då. Men jag har koll på läget så det blir nog bra.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Hoppas att du klarar dig från magsjukan Skogshumblan! Inget vidare att ha till jul eller någonsin!

Ja, här fortsätter städandet. Har putsat köksfönstren idag och även fått upp julgardinerna, inte lätt med en 4 m lång kappa ståendes på ett bord och vingla + hoppa från stol till stol!
Har även varit ute och kastat tidningar till återvinning det tar ca 10 min allt som allt och under den tiden han jag bli plaskblöt! Jag vill ha snö till jul, inte ösregn!😭
Sitter just nu och äter men sen skall jag fortsätta med fågelburarna och plocka med småkrafset! Det är just småkrafset som tar tid, varje liten pryl skall plockas in och förhoppningsvis hamna på ett ställe så jag hittar det efter helgerna.

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!