Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 588 ggr
[Sol69]
1

18 December

God förmiddag!

Sitter och njuter av mitt kaffe.. För mig är det jätte viktigt att jag får mitt morgonkaffe. Skrattar

Idag ska jag små plocka lite hemma.. fixa och dona lite.. för sen är det jobb i kväll som gäller. Så jag hinner inte med några stora grejer.

Men det märks nog att det börjar att gå emot jul, För om man vågar ge sig ut så är det folk överallt.. Ändå så säger alla att de inte köper så mycket julklappar och sånt. Funderar

Jag köper lite julklappar men inte några stora mängder utan lite för att jag tycker att det är mysigt och hör till julen. Hjärta

Önskar er alla en bra dag.. och ta det lugnt i julstöket. Lovar att det blir ju även om allt inte är tipptopp. Skrattar

Pagan
1

Ja visst är det smått kaotiskt överallt just nu. Skulle tro att köpmännen firar triumfer. Bättre och bättre säljresultat år efter år. Nåt som stör mig nåt våldsamt är alla dessa kuvert man får med erbjudanden om att ta lån. Finns nog en del som går i den fällan och skaffar sig avbetalningar i dessa tider.

Jag fortsätter stanna hemma och vilar mig. Den envisa förkylningen jag dragit på länge nu har väl dränerat mig på energi kan jag tro. Bara gilla läget.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
1

Hoppas att det blir bättre snart Pagan.. Undrade varför det inte fanns en morgontråd som du har skrivit,, Men det förklarar ju saken…😃

Ja det med att man tar lån för att kunna göra saker eller köpa saker har jag aldrig förstått mig på.. För det blir ju dubbelt så dyrt. Varför sparar man inte till det man vill ha 🤔

Vist bil och hus kan man ju inte spara till men annars så skulle aldrig jag låna för att få något.. 😃

Pagan
2

Nej, inte jag heller. Det är att binda ris till egen rygg. Men skulle tro att det blir vanligare att många faller för frestelsen kring Jul att köpa mer än de har råd med. Så barnen får "det som alla andra har". Därför är det ett elände med dessa frikostiga lånevillkor.

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
1

Håller med dig helt och fullt och sen är ungarna vana med att få allt de pekar på och de flyttar hemifrån och förstår inte att man inte kan handla saker innan man har betalt räkningar och mat..

Pagan
1

ja, det är rätt lustigt. Man curlar sina barn och sedan visar det sig att man givit dem dåliga föresatser till att leva ett självständigt liv. Ibland kan jag bli lite mörkrädd när jag tänker på den unga generationen som är vana att få sig allt serverat, att de ska styra Sverige😮

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Ser att vi fått snö här på iFokus! Härligt!🙂

Dagen började extra tidigt för mig efter sovit knappt 5 timmar! Jag kom på att jag var tvungen att fixa mina julkort, vet att de skulle varit iväg tidigare men jag har inte kunnat ordna det innan idag. Alltid samma visa varje år: var är listan med de som skickade förra året, hade jag inte några frimärken över och vad lade jag dem, var är julkorten som blev över eller använde jag alla , vad är det för postnummer dit de har flyttat nu osv osv…..

Jag han i alla fall med att få ner dem i brevlådan innan den tömdes idag och det är skönt att ha fixat det.

Nu är det bara att försöka skriva alla räkningar också idag, så jag vet hur mycket jag har kvar att handla mat för. Tyvärr har ju inte alla räkningar kommit än och jag måste lägga på dem så att de dras den 23 dec så det inte blir strul med betalningarna. Det är ju inte många arbetsdagar för posten och co att ta hand om våra räkningar innan nyår!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!