Advent-Julen-Tarot.
Har ni några speciella stjärnor som ni lägger nu för denna tiden som kommer?
Eller har ni något annat med tarot inplanerat för denna tiden?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej, jag personligen har inte något sådant. Men jag vet att flera andra gör olika former av sumeringar av året som gått och de kort man dragit. Andra gör årsläggningar inför 2014.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Glömde ju själv skriva och svara på frågorna😟😃!
Jag brukar vid nyår dra 12 kort ur 3 olika lekar och sen skriver jag ner vilka kort det blir. Alltså 3 för varje månad, sammanlagt 36 kort! Sen är det ju meningen att kontrollera efter varje månad om det stämt eller ej! Vilket jag alltid glömmer!😉
Varje dags redovisningen gör jag senare när jag hunnit landa i det nya året och hunnit räkna alla korten!
#2 Åh, det lät som en rolig tradition. Det kanske man skulle testa! :)
Jag planerar att börja lägga Tarot lite mer frekvent igen. Har ju mina perioder och den senaste tiden har det inte blivit något alls eftersom jag har haft så mycket att göra. Nu när jag avklarat praktiskt taget allt som måste göras är det fritt fram att lyxa till det men roliga saker. Som Tarot. I massor.
Fred och god växt!
Skulle väl förtydliga lite mer hur jag gör: jag har alltså 3 olika lekar och drar varsitt kort ur varje lek för januari och skriver upp dem, lägger tillbaka korten i lekarna igen och blandar varje lek igen och drar sen 3 kort för Februari osv.
På det viset får ju varje kort chans att återkomma under året, kanske i samma lek eller i någon annan lek. Bara det är ju intressant att se om det händer!🙂
Det här måste jag lägga på minnet så jag kan göra inför 2014! 😃 Tack för att du delar med dej 🙂
Fred och god växt!