Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tolkningar
LĂ€st 1989 ggr
Sameli
0

9 i stavar

Vad Ă€r era tankar, funderingar eller erfarenheter av 9 i stavar?😉

Den tycker jag sjÀlv Àr lite klurig..

"Man mÄste ge lite mer Àn man tar"

Tarotstollan
0

För mig beror det lite pÄ vilken lek jag anvÀnder men generellt sett skulle jag tolka som : att vad som Àn hÀnder eller kommer sÄ Àr jag/personen beredd och kommer att slÄss för min/din sak!

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

Sameli
0

Aha du tÀnker sÄ.. Ja det skulle passa i dem situationer jag dragit det kortet faktiskt..!

Tarotstollan
0

Vilken lek anvÀnder du och hur tolkar du?
Alltid kul med nya infallsvinklar!

Sameli
0

Just nu anvĂ€nder jag Waites universella Tarot 👍

Pagan
0

Mannen pÄ kortet ser rÀtt trött och sliten ut. SÀttet han mer stödjer sig pÄ staven han har, mer Àn för att gÄ till anfall med den, tycker jag ser ut som om han behöver vila frÄn tidigare anstrÀngningar. Att han behöver andrum och Àr lite rÀdd för att men det ska komma mer skit nu nÀr han lyckats ta sig pÄ fötter igen.

Alla stavar har gröna skott, vilket i sig Àr ett hoppfullt budskap, men som sagt han ser ut att behöva en tid av reflektion och rekreation innan han tar nya tag. Framöver ser det ljust ut, men han mÄste fÄ tid att smÀlta idag innan han kan se detta budskap.

Om du tror att du vet allt, Àr du dÄligt underrÀttad

SajtvÀrd Tarot

Tarotstollan
0

Ja visst ser han trött ut och skadad Àr han ocksÄ men han ser ut ocksÄ som att han Àr pÄ sin vakt mot saker som kan komma. Han tÀnker inte ge sig i första taget och sÄ har han staven beredd dels att försvara sig med och dels att vila pÄ. Sen har han ju stavarna bakom sig som ett skydd och grönskan pÄ dem inger ju hopp om att detta kommer han att klara Àven om det Àr tufft.

I Jolanda leken Àr det en ryttare som hoppar med sin hÀst rakt över stavarna, ryttaren en ung kvinna har bÄgen spÀnd med pilen skjutklar mot vad det nu Àr som kan komma.

Sameli
0

NÀr jag drog ett kort för dagen förra veckan kom 9 i stavar upp.

Jag kan inte mer Àn hÄlla med era beskrivningar. Den dagen kÀnde jag mig precis som mannen pÄ kortet. Sliten och trött, men inte pÄ ett deppigt sÀtt utan mer som att vara mitt i kampen.

PÄ bilden tycker jag nÀstan att mannen hÄller ett krampaktigt grepp om staven, utifall att han skulle stöta pÄ ytterligare motstÄnd.