Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1125 ggr
druttizen
1

The Universal Goddess

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Min tarotlek heter ["](http://ravenmoonlight.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=2220 ""The Universal Goddess"")The Universal Goddess".
Hittade tillhörande bok på tradera, men den var på engelska. Jag kan ju engelska, men vill hitta en på Svenska. Har googlat och letat utan att hitta på svenska, så nu skriver jag här.

Kanske finns en Annan bra bok om inte annat, som tolkar korten på ett bra och tydligt sätt..

Tack på förhand :)

Tarotstollan
1

Hej och välkommen hit.
Ja, det är inte lätt att hitta tarotböcker på svenska men det finns några godbitar, bl.a. har du ju de böcker som Ylva Trollstierna skrivit, hennes senaste bok "Tarot-korten på bordet" kan verkligen rekommenderas! Hon skriver både lättlästa och lätt förstående böcker.

Sen har du ju "Jolanda den tredje" som det finns en tarotlek till också, skriven av vår svenska "rikshäxa" Rosie Björkman! En annorlunda men rolig tarotlek.

"Stora boken om Tarot" av Cassandra Eason.
"Levande symboler" av Marie-Louise Cronstedt.
"Tarot- Själens spegel" av Gerd Ziegler handlar om Thoth tarotlek.
"Tarot" av Tad Mann.
"Tarot och spelkort del 1 och del 2" av Leena och Sonja.
Thomas Jönssons bok " Tarot- den inre värdsomseglingen".

Hoppas att någon av dessa titlar kan hjälpa dig!
De andra här på sajten kan säkert ge dig flera tips senare under dagen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

åkerhumla
1

Välkommen 🙂

Jag var också lite anti böcker på engelska när jag började men de är inte så svåra som man kan tro. Testa om den inte är så dyr 😉 Annars är böckerna ovan att rekomendera.

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

druttizen
1

Tack för era svar 🙂

Mamma har Tarot - Själens spegel, av Gerd Ziegler, ihop med tillhörande tarotlek. Den har hon haft i alla år och den är ju bra vet ja.

Den bok som tillhör min lek, köpte jag hem den gången. Så den har jag redan då, men vore skönt med en svensk trots allt. Jag har även några bra sidor på nätet som jag tolkar ifrån. De har bra text till varje kort.
Men som sagt, ändå att ha en bok hemma som tolkar korten på ett bra sätt.

Tar till mig tipsen jag fick här ovan 😊

[Melodica]
1

Tarotstollan: jättebra boktips! Jag skriver under på att flera av de böckerna är bra och jag har använt mig mycket av flera böcker på den listan. ❤

druttizen
1

Även "Jolanda den tredje" har mamma ser jag..
Vad bra, då kan jag passa på att titta i böckerna nu när jag är här på besök några dagar 🙂