När Var och Hur?
Tänkte höra med er om när ni drar kort för lite inspiration i mitt vaneliv. Jag är nämligen en skalman och fastnar fort i en vana.
Är det varje morgon, en gång i veckan, månaden eller när och vilka "frågor" ställer ni? Vilka lekar använder ni till de olika korten och varför?
Jag har använt mig av Ärkeänglarnas orakelkort på morgonen med frågan "Vad ska jag tänka på idag?" Tarotleken känner jag på ännu och har inte använt den någon dragning eller läggning, kanske dags…
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
😃 Hoppas tryckfelsnisse framme där.
Menar:
"Vilka lekar använder ni till de olika frågorna och varför?"
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
Jag har hällt på med Tarot sedan 2011 (tror jag). Under de år som gått har det varit perioder då jag dragit kort för var dag, ibland för en hel vecka i taget och långa perioder då jag inte rört korten. Jag har aldrig haft speciella "användningsområden" på mina lekar, så att en viss lek bara används till en speciell fråga. Men jag har haft en av mina lekar som en privat lek, dvs jag har bara lagt för mig eller nära nära vänner med den. periodvis har jag hellre använt djurorakelkort än Tarot men ombyte förnöjer. Hoppas jag förstår din fråga rätt och svarat på vettigt sätt. :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Det enda som är vana för mig är att jag drar nästa dags kort precis innan jag lägger mig! Då använder jag min Jolanda lek eftersom jag "jobbar" med den i år.
Ibland drar jag även orakelkort som komplimment , då använder jag lite olika lekar men mest har jag i år använt Magical Unicorns Oracle Cards.
Brukar tänka, säga lite åt "vad skall jag tänka på i morgon" hållet.
Sen varje månadsskifte så drar jag nästa månads kort, även då med Jolanda leken. Ungefär samma sak här " vad skall jag fokusera på denna månaden"!
Numera blir det inte ofta att jag lägger kort för något speciellt, känner mig för splittrad för att sätta till tid till att tolka ordentligt!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag drar ett kort när andan faller på oftast med min pagan.. ibland med min indian lek..

Skalman här också då. 😃Jag drar ett kort för veckan, vad ska jag främst rikta mitt fokus mot? Ett för månaden och då frågar jag vad just denna månad har i sitt sköte för mig, rent allmänt. Varje dag, på morgonen lägger jag min dagsstjärna. 5 kort (fyra för klockslagen under dagen som jag delat upp på 4 samt ett dagens energikort.) I mitt fall då blir det kort nr 1, kl. 5-10, kort nr 2, kl 10-15, kort nr 3, kl.15-21, kort nr 4, 21-framåt natten, samt avslutningsvis då dagens energikort.
Kan ofta lägga en trekorts stjärna för specifika frågeställningar Dåtid, nutid, framtid. Eller om jag använder runorna så blir det lite omkastat Urd, skuld och Verdandi. D.v.s Dåtid, framtid och nutid.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot