Tarot iFokus

Tarot

Etikettorakelkort-änglakort
Läst 2473 ggr
[Bettanbop]
1

Keltiska kort

Vad tycker ni om dessa kort?

Har ni använt dom?

De keltiska druidernas djurkort

Vill du ta reda på dagens styrka hos dig själv? Dessa otroligt vackra och detaljrika djurkort talar till en som få saker…

Tarotstollan
1

Jag har dem och tycker att de utseendemässigt är otroligt vackra, detaljerna syns så tydligt på de stora korten.

Jag brukar dra något kort då och då. Har inte lagt någon stor stjärna med dem.

Undrar vad man skall ha de 3 tomma korten till? Antar att om man använder dem i en läggning att de får stå för allt eller ingenting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Bettanbop]
1

Tack Tarotstolan 

Jag har kikat på den här leken ett tag och är lite sugen att köpa den. Den är som du säger otroligt vacker.

Hur upplever du den då? är den lättförståelig och har den varit träfsäker för dig?

Tarotstollan
2

Jag vet ärligt talat inte vad jag skall svara på dina frågor!

Jag har aldrig gått så djupt in i dem att jag ens kommer ihåg vad de svarat mig när jag dragit ett kort. Jag antecknar heller inget när det gäller Orakelkort. Jag drar ett kort och läser i boken vad det står, är det inget som ger mig något gensvar direkt från kortet när jag läser det, så har jag glömt inom 10 min vad det stod!
Många här eller rättare sagt de flesta kopplar ju upp sig och använder sina hjälpare när de använder korten, det gör inte jag så mina tolkningar blir ju på ett helt annat plan!

Det positiva med leken är: stora, klara, vackra fina bilder. Djuren är sådana att vi alla kan relatera till dem på något sätt, även drakarna. Det finns förslag på några olika sätt att använda korten.

Det negativa är: korten kan vara för stora för någon med små händer, att det endast är 33 kort med bild och 3 tomma kort!
Mina kort och häftet är på engelska men ser att du fått tag i den svenska utgåvan och det underlättar ju om man inte är så bra på engelska.

Har du råd så köp den, kan du inte använda den så har du i alla fall väldigt vackra kort att titta på!
Det finns så otroligt många fina lekar att köpa så det är endast du själv som vet (förhoppningsvis) vad du vill ha och vad du gillar att jobba med!

Vet att detta inte var vad du ville läsa men hoppas ändå att du får ut något av det. Har du tur kanske någon annan har denna leken och kan ge dig ett bättre svar senare under dagen!
Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
1

Fina kort helt klart.. 😃

[Bettanbop]
2

Det blir nog ett köp 😉

Skogshumblan
1

Oj så fin!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Sol69]
2

Kul det låter. Glöm inte berätta om du är nöjd sen 🙂

Amandla
0

Jättefin lek! 🙂