Hur tolka 6 i mynt?
Jag behöver lite tolkningshjälp. Har "kört fast" i en situation i mitt liv och drog tre kort för att få hjälp i hur jag kan komma vidare. 1. Var befinner jag mig nu 2 vad håller mig kvar här 3. Hur kan jag komma vidare Först fick jag 3 i mynt Sedan lyckohjulet På sista frågan "hur kan jag komma vidare" fick jag upp 6 i mynt Hur skulle Ni tolka kortet 6 i mynt i förhållande till frågan? Tacksam för tips :)
"Man måste ge lite mer än man tar"
Beror på vad som visar sig när jag tittar på kortet.. För jag har aldrig läst en bok och vet inte vad korten står för enligt böckerna.. Så jag måste se kortet för att veta vad jag känner.

ja en bild på kortet hade klart varit till hjälp. I min cosmic lek är kortet så himla positivt och han jonglerar med världen. Så det kortet i samband med din fråga: Hur kan jag komma vidare? skulle jag svara att du ska lita till dina egna förmågor, mycket nytt i den närmaste framtiden, att du vet hur du ska göra och hantera situationerna som uppstår, att stanna upp och känna in samt att hålla en positiv livsbild hela tiden för du kommer landa på fötterna. God timing på alla sätt. Glädje och många förhoppningar som slår in.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack, är otroligt tacksam för era svar! Det är inte så lätt att lägga Tarot, speciellt inte när man lägger kort för sig själv! Okej, om jag börjar från början.. När jag fick upp kortet kände jag mig positiv men orolig. Mest för att vi lever i en sån materiell värld och när korten med mynt/pentagram dyker upp blir jag alltid lite skeptisk.. Kortet känns bra på nått sätt?! Men jag är nog mest orolig för att behöva ta tag i saker och välja själv och det påverkar min tolkning av korten alldeles för mycket! Får se om jag kan hitta en bild på kortet ur samma lek som jag drog den ur.. :)
Står för givmildhet enligt RWS.
Kortet kan också stå för förlåtelse och dela med sig.
Beror givetvis på vilken situation kortet visas och vilka andra kort som visas intill. Känner man sig villrådig så kan en större läggning förklara lite närmare vad själva situationen handlar om.
Tänker man på dem tre korten som kommit tillsammans med frågorna, då tolkar jag det som ett förslag ifrån korten till att be om hjälp i de som upplevs svårt för dig, kan också betyda att våga bjuda lite mer på sig själv i den situation frågan gäller så låsningar eventuellt släpper.
Tråden här blev ju då ett första led i försöka finna svar & hjälp 🙂
Sen kan man alltid fråga sig själv om korten menade si eller så och vad som menades egentligen. Den frågan förblir oftast obesvarad.
Tarot handlar mycket om vägledning på de viset.
Det gjorde ju frågan också 👍
# Tack! Superbra beskrivet! ☝️
Med tanke på dem kringliggande korten (och eftersom att man sällan får någonting serverat här i livet) så känns det som att min tolkning bör vara att inte vänta på att någon annan person ska göra saker åt mig, lösa situationen och ge av sig själv utan att det är jag själv som måste bestämma mig för att handla! Känns så tydligt när man får lite hjälp på traven, tack! 😃