Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 763 ggr
Pagan
1

1 oktober

Godmorgon på er

Ford är lite seg i dag ser jag😉

Har haft svårt att få upp korpgluggarna själv i dag och gäspar stoooort!😴 Hoppas Ni får en skön dag. Här plusgrader så jag slipper skrapa rutorna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
1

Gomorron!

Var också riktigt segstartad idag, ändå la jag mej inte särskilt sent igår.
Får väl se vad man kan få ut av den här dagen 🙂

Fridens liljor!

Fred och god växt!

[Sol69]
1

God morgon!

Jag är ledig idag så sitter och läser lite i trådarna och dricker mitt morgonkaffe.,. Är nog den viktigaste koppen på dagen..

Solen skiner ute.. och de ser ut att va lagom kallt ute.. 🥶 Men jag sitter ju inne.. och har haft turen och inte behövt skrapa rutor än..

Men nu är vi inne i oktober och det är den mörkaste och råaste månaden har jag för mig.. Så blir väl att frysa lite.. 😕

Men får väl ta fram små lampor och ljus och lysa upp tillvaron lite med. Bor ju i en lägenhet så har ingen brasa som jag kan kura vid. Annars är det mysigt på hösten. 🙂

Hur upplever ni oktober månad??

Ha en trevlig dag och en bra start på oktober. 🤗

Ford -57
0

Sant sant, kom inte igång förrän halvsju idag😃, men d e klart 16 tim. å 92 mil gör en lite seg🙂

Strålande vackert Norrlandsväder har d varit idag, klarblått å sol, fina färger i träden. +8 just nu. Nu blir d välan TV en stund, slötitt😴

Sen pömsa till halv fem till en ny dag me nya möjligheter🙂

GoKväller.

Pagan
0

Ford. 92 mil på  vägarna?? Oj det låter klart jobbigt. Hoppas du fått vila lite nu då.

Sol. Oktober är rätt ok tycker jag, november är väl ingen höjdare och än värre då framåt februari mars, då lider jag, blött, mörkt och tre nyanser av grått. man har gått länge påpälsad och bara längtar efter en vår som dröjer och dröjer.

Sajtvärd Tarot

Ford -57
0

#4 Tja, d känns ju att man gjort rätt för sej efter en sån dag🙂 Idag blev d bara 53. Men d räcker.

Nov. Dec å Jan e tyngst tycker jag, mörkt å kallt, jävlit på alla vis. Men d e snart vår igen😉

Ha d.

[Sol69]
0

December tycker jag är lite mysigt med adventsljus och stjärnor. Men annars är de mörkt..

Idag har jag varit och köpt nya krukor på återvinningen. ingen ide att köpa nytt när man har en katt som har en för lång svans och har ned saker titt som tätt..

Köpte även en liten bok med snören på för att den va så gullig.. en liten svart bok som heter magi och de har gjort som band så man kan knyta ihop boken. 😃

Men där emot upptäckte jag att jag fått en spik i bildäcket så i morgon blir det att åka till däckverkstan.. och de är luft i bilen.. 🤔Men kunde ju varit värre kunde ju missat det och kört på motorvägen med en spik.. Så de är bättre att de se positiva än att hänga upp sig på det negativa.. 🤪

Blir en kväll i lugn och ro framför tv och datorn..

Hoppas ni andra också får en bra kväll 🤗

Tarotstollan
0

Vaknade med världens värk i nacken, yrsel och illamående så det var bara att stappla upp väcka djuren, ge dem mat och sen ta ett par tabletter och krypa tillbaka i säng.
Vaknade vid 17 och mådde betydligt bättre, kröp då ner i ett varmt bad och nu känner jag mig nästan som en hel människa igen😉!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
0

Gott stollan

Bara 53 Ford, ja det är t ha perspektiv det😂Sov så gott 

Spik i däcket låter som mer än bara luft där sol. Blir lite nyfiken på dina bokfynd

Nu har jag sett på warehouse 13 igen, 4 säsongen nyss påbörjad. Jäklar så spännande!!! Men jag måste disciplinera mig å gå å  sova strax. trist men sant!

Hoppas Ni får sova gott.

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
0

Har ett bord med en hylla under, som jag lägger alla nya böcker som jag ska läsa. De börjar bli en hel del böcker. Men får beta genom en bok innan jag tar den andra. 😃

Återkommer när jag kan rekommendera böckerna jag har läst 🙂