Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1081 ggr
Nimtyel
0

Frågor om min tarot lek

Jag hoppas jag skriver detta på rätt plats först och främst 😛

Tidigare i min ungdom började jag smått lägga Tarot, sedan tog skolan över och leken har legat. Tänkte inte då på att den behövde skydd och har legat både här och där. Antar att ett tomt kort även saknas till leken, men jag har ett hum om vart jag kan hitta den 😉Vill gärna börja använda den igen.

Nu till mina frågor:
Kan jag använda min lek fortfarande eller behöver den rensas?
Om den ska rensas - hur går jag till väga?
Eller är det bättre om jag försöker hitta en ny lek?

Mvh/ Liv

[Sol69]
1

Tror att du kan rena den genom att lägga den i månljuset vid fullmåne.. eller lägga den i salt över natten. Det är de två alternativen jag har hört talas om.. 🙂

Men andra kanske har några bättre svar  🤔

Amandla
2

Du kan rena den med tankens kraft också, det brukar jag göra. Jag håller händerna på föremålet och tänker att all gammal, förbrukad och felaktig energi genast blåser bort, och att ren, klar, kärleksfull energi omedelbart fyller hela föremålet. Klart. Det går på några sekunder 🙂

[Sol69]
0

Det va ett bra tips Amandla 👍

Nimtyel
0

Tack för era tips Sol69 och Amandla! 🙂

Dom uppskattas verkligen!! 🌺

Jessica Holländare
3

Jag brukar rena med hjälp av pendeln. Bara att pendla runt över det som ska renas tills pendeln stannat. 🙂

åkerhumla
0

Det var ett bra tips Amandla :-) likt en höststorm rensar naturen.

☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

Skogshumblan
1

Så kul att du vill börja använda din lek igen! Jag gör lite som amandla och ibland när jag är färdig med en läggning låter jag leken ligga och lufta sig. Jag är inte mycket för ritualer och att man "måste " göra si eller så utan är mer för att man känner sig fram och provar vad som känns bra för dig. Du kommer säkert hitta dina vägar att rena, jobba och tolka leken så lycka till på vägen och välkommen hit in för att ställa frågor eller delta i våra trådar på de sätt du vill och kan!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Nimtyel
2

#5 Jessica Holländare

Tack för ett fint tips!! Glad över att du vill dela med dig 🤗

#7 Skogshumblan

Tack - ännu ett fint råd! 🙂 Börjar bli lite ivrig på att använda den nu, kanske lägger jag för mig redan ikväll och ser hur det går.😃

Och till er allesammans:
Är så glad över att jag är medlem här och att jag nu har börjat bli en aktiv användare av dessa forum och trådar. Tycker det är så fint att alla hjälper varandra på det sätt ni kan. Guld värt för var och en! Blir som ett litet barn varje gång jag kikar in ^^,

Ljus och kärlek till varje medlem från mig!❤️🌺

Tarotstollan
2

Välkommen hit till oss!
Jag brukar rena mina i Fullmånesken (när jag kommer ihåg det), ibland i solsken, dra dem genom rökelse, eller bara helt enkelt sortera dem i ordning och sen blanda dem.

Vissa säger att du inte behöver rena dem alls, det är bara hokus pokus som de säger.

Gör precis som du själv känner, så blir det bra!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nimtyel
1

Tack Tarotstollan! 🙂

Roligt att ni vill dela med er hur ni gör allihopa, att få förslag är inte alls dumt för en som mig. Även om jag har lagt lite förut så kändes det ändå som att något "fattades" redan då. 🤔

Men nu känns det rätt 😃

powerofthebass
2

Har bergkristall till mina kort

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_