Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tolkningar
Läst 1000 ggr
Piixy
0

Är det något fel med mig?

Hej nu i somras så skulle min morbrors fru Emese spå mig med kort. Efter ungefär 20 sekunder, suckade hon och sa att hon inte kunde få upp något på mig, hon sa att hon är utom räckhåll för mig. 

Vad betyder det?

Kan jag aldrig bli spådd nu? 

MVH Piixy

jojjana
0

Vilket konstigt svar hon gav dig. Kanske ville hon inte spå vid det tillfället och därav sa hon det till dig. Dvs inte själv kunde ta ansvar för att hon inte ville/orkade- enklare att lägga över skulden på dig.

Mycket underligt. 

Klart du kan få hjälp av korten för att se dina vägval och troliga utgång vid vissa tillfällen i livet. Du får helt enkelt finna någon annan som kan hjälpa dig att tolka korten. Eller göra det själv.. :-)

Piixy
0

Jo hon provade vid flera olika tillfällen men sa att jag var utom räckhåll. 

du skrev " göra det själv" vad menar du, hur skulle jag kunna göra någonting sådant?

fridelfina
0

Kanske det mer är din morbrors frus problem än ditt? Kanske hon känner dig för väl för att kunna vara objektiv? Tror absolut inte du behöver vara minsta lilla rädd för att vara oläsbar, inte alls! Det är svårt (kan jag tycka) att läsa på personer man känner väl och vara objektiv på vad korten säger, man omedvetet kan styra informationen så att det passar den som frågar.

Amandla
0

Ibland har jag upplevt det som att korten inte vill svara på en persons frågor för att denne ska känna efter själv vad som är klokast. Särskilt för de som sätter "för stort" värde vid vad korten säger eller frågar för ofta/för mycket.

Skogshumblan
0

Jag håller med de andra, det var lite konstigt uttryck.

För mig kan det ibland vara så att den som frågar står mig för nära, jag ska helt enkelt inte spå den personen. Eller som amandla skriver, vissa frågor ska man helt enkelt inte få veta.

Jag tycker du ska försöka själv om du har en lek. Blanda och lägg frågan du har och be oss om hjälp med tolkningen ifall det inte löser sig på egen hand.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Piixy
0

Tack hörni men jag har ingen egen kortlek :/ tror nog inte att jag är ämnad för att hålla på med sådant själv :P