Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotleken-kortens-betydelse
Läst 2293 ggr
Tarotstollan
1

Stora Arkanan / 17 Stjärnan.

Nytt kort att diskutera och nu är vi framme vid nummer 17 The Star / Stjärnan.

Så vilka känslor, tankar och funderingar får du fram av detta kort?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Melodica]
1

Stjärnan är lugnet efter stormen (Djävulen, Tornet) och balans, harmoni, medititation, en period av eftertanke, drömmar och önskningar kan nu besannas, se saker i ett "sant och äkta" ljus och själv bli sedd.

Tarotstollan
1

Stjärnan för mig symboliserar att saker och ting börjar lysa upp och man har börjat att se åt vilket håll man skall röra sig. Ser det också som en önskestjärna.

På mitt kort står en flicka insvept i en isbjörns famn och björnens mun biter över hennes huvud. Ser inte att björnen är död eller hon är rädd utan den är nog ett sorts försvar eller skydd. Över björnens huvud strålar en stjärna. Runt om dem är det en massa spiraler och en planet som snurrar. Framför dem finns ett vattenbad med näckrosor, grodor och en fisk. Runt kanten på vattenbadet sitter och ligger dessa små stenfigurer som i boken kallas stenfolket. Det är små runda gulliga figurer som jag ännu inte fått grepp om vad de symboliserar, då jag ännu inte hunnit så långt i boken.
Tycker detta kort är väldigt vackert!

Pagan
1

Stjärnan i Cosmic Tarot är väldigt vacker. En naken kvinna står i stjärnans klara ljus vid ett vattendrag med en Flamingo vid sin sida. Flamingo är ju ren och skär sommar. Men sägs också skänka balans och nåd. Allt i kortet andas frid och balans.  Allt är frodigt och vackert. Ingen oro, ingenting skrämmande. Bara att allt är som det ska och hade jag ställt en ja och nej fråga så skulle detta kortet svara ett rungande ja.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

Upptäckte nu när jag skulle lägga in nästa kort att jag numrerat fel på Stjärnan och ingen av oss hade sett det, men nu har jag ändrat på det!