Tarotlek - natur/skog
Hejsan
Helt ny här som användare men har varit inne och tjuvläst länge :)
Jag funderar på att skaffa mig en tarotlek, har googlat runt massor och hittat cosmic. Jag gillar den men det finns ett men… jag hade gärna haft en med natur eller skog, det lockar liksom mer. Finns den ens eller bara i mina drömmar? Gärna "cosmic-enkel" också… många krav här :/
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand

Har ingen i åtanke så här på rak arm. Har du spanat runt på Aeclectic?
Jag var där inne och skrev forest i sökfältet och fann några tänkbara, även när jag skrev nature kom en fin upp, ytterligare en fin fann jag på sökordet wood. Men jag vet inte riktigt hur mycket natur du vill ha.
Men kanske du kan använda andra sökord in english då förståss, för att få lite inspiration.🙂
En fin lek är Sacred Sites Tarot. Den funderar jag på om den skulle få komma hem och bo hos mig.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tack för svaret :)
Har googlat bilder idag och nu har jag hittat tre alternativ:
Isho zen, Gentle Wisdom och Wheel of the year.
Jag älskar bilderna i Gentle Wisdom :) Dock lockar Isho zen genom att den är svensk men jag får väl bättra på engelskan om det blir någon annan. Nu när jag skriver inser jag att det är egentligen bara två jag fastnat för…
Så mycket natur och skog kanske det inte var…
Sajtvärd på Lenormand

hahaha brukar vara så🙂Om du är ny inom Tarot så skulle jag iallafall rekommendera att du köper en som har alla de vanliga karaktärerna i stora arkanan och de vanliga sviterna i den lillaså du lär dig dem innan du experimenterar med någon annan. Osho zen handlar om visdomen inom zen och är inte en traditionell tarotlek.
Wheel of the year var himla fin tycker jag och Gentle wisdom verkar ha andra namn på karaktärerna de också, men den var fin.
Sajtvärd Tarot

Man kan sortera på tema också
ex Nature http://www.aeclectic.net/tarot/cards/nature.shtml
Här är alla temana http://www.aeclectic.net/tarot/cards/themes.shtml

Kanske denna kan falla dig i smaken? Den är både klassisk och "naturlig" 😉http://www.aeclectic.net/tarot/cards/herbal/

Förresten, ursäkta min ohövlighet…
Glömde ju säga Varmt välkommen till sajten!
#6. Bra förslag Fridelfina, den är så vanlig så jag glömde den helt!
Ja, välkommen hit Åkerhumla!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Åhh herbal är jättefin :) Tack Fridelfina! Och den passar även mig som är ny? Ska kolla närmare i morgon på dator och inte en osmart telefon ;)
Sajtvärd på Lenormand
Och tack för välkomnandet :)
Sajtvärd på Lenormand
#11 Tack Pagan :)
Nu kommer 10miljonersfrågan från IQ fiskmås ;)
Vad jag nu har läst mig till (på betald arbetstid :/) är att man bör ha lite örtkännedom med Herbal, hur mycket? Jag har visserligen odlat örter och annat i flera år samt har god kännedom om naturens växter men räcker det? Örter på engelska är inte min starka sida…
Sen undrar jag vad det är för skillnad på alla Raider Waite-lekar? Finns en uppsjö verkar det som.
Gilded har jag också kikat på idag, vackra lite… ähh hittar inte ordet… bilder.
Har kommit på vad jag inte gillar med Cosmic - ögonen! På vissa bilder strålar det ur ögonen… hurrv… det är lika hemskt som ansikten utan ögon.
Sajtvärd på Lenormand
# 12, Mycket bra fråga angående örter! Kan ju vara svårt om de inte finns i Sverige, å andra sidan så får man ju lära sig något nytt när man läser på om dem.
Det är bara du själv som kan avgöra hur du vill göra med örterna, antingen bryr du dig inte om vad de betyder och tolkar kortet utan örten eller också får du forska lite om örterna och sen ta med dem i din tolkning.
Eftersom du är Nybörjare vill jag råda dig att vänta med att "blanda in" örterna i din tolkning tills du känner dig lite säkrare med korten. Sen kan du ju börja med något kort i taget, men det är bara du som bestämmer hur du vill göra!
När det gäller Rider-Waite lekarna tycker jag personligen att den största skillnaden är färgerna, en del i pastell och andra i starka färger, dessutom finns den att köpa i 4 olika storlekar (som jag vet om), originalet alltså!
Om du menar Rider-Waite systemet så är det att alla kort har bilder som gör det lättare att tolka.
Hoppas att du förstår något av det här!

Ja det är inte klokt vad man kan lära sig på jobbet😂
Skulle tro att du allt eftersom lär dig alla örterna av bara farten och lite grundkunskaper har du ju redan. Det brukar ju komma ett litet häfte med som du kanske kan få lite hjälp av i början. Får ta mig en titt på länken så jag får en bättre uppfattning.
Gilded vet jag att flera på sajten har som favorit.
Vad säger du om Cosmic, att ögonen är läskiga😮Denna lek är helt underbar så tänk vad vi kan känna olika.🙂
Sajtvärd Tarot
# 14. Haha Pagan, smaken är ju som baken delad …. Jag gillar Cosmic jättemycket men gillar inte hovkorten, så där kan jag hålla med Åkerhumla men det jag inte gillar med dem att de bara sitter där och stirrar, jag vill ha aktion i min kort!😉
😂👍!

Kom på en som är på svenska "Jolanda den tredjes tarot" och den är ju relativt "naturlig" om man säger så. Köp boken till så har du mycket "matnyttigt". Fast den kanske "kräver" att man är något så när lagd åt det häxiga/indianska/schamanska hållet, men jag tänker mig att Åkerhumlor som gillar naturen troligtvis är det! 😎

glömde länken: http://www.jolandadentredje.nu/boken.html
# 19. Som du vet har jag den och jag är så långt från häxiga/indianska/schamanska hållet man kan bli…. men jag älskar min Jolanda! Sant är ju att jag lärt mig massor av nya saker med den tarotleken och det är ju kul.
Tror att man faktiskt lär sig något nytt av varje ny lek man skaffar sig antingen man gillar den eller ej!
Tror också att Åkerhumbla skulle gilla den!
#13 Jodå jag förstår :)
#14 Jag förstår varför de har den som favorit, den är underbar ❤️ och nu tappade jag ordet igen… mystisk (där kom det 🥵) av någon anledning så hamnar jag alltid på den och ser de korten även om jag googlar annat 🤪
#18 Hmm, njaa, om de är de korten jag får fram då jag googlar… det är en röra av kort då man googlar bilder på den. Vet inte riktigt vad som är vad.
Både klokare och oklokare på all denna googling, snart gör jag slut med google. Den är just nu ingen trevlig vän 😡 Den kan för mycket
Sajtvärd på Lenormand

Om du rullar ned på sidan jag länkade i #19 så ser du några av korten och de texter som finns i boken man kan köpa till.
Jag vet Tarotstollan, men så har du ju massor (fler än vattumannen har på hyllan i butiken gissar jag) med tarotlekar i skillnad från Åkerhumlan!
# 21. Ja, Jolanda leken är färgglad och mycket detaljrik och som Nybörjare kan man kanske känna att detta är för mycket.
Jag tycker den är vacker och inspirerande också, dessutom gjord av en äkta svensk häxa/kvinna inte att förglömma! 😉
# 22. Mer än Vattumannen hahaha, nej det dröjer länge än!
Tyvärr😉😂!
Hmm, Jolanda är slutsåld överallt. Till o med slut hos leverantör 🤔 Det var nog inte meningen…
Sajtvärd på Lenormand

Synd, om du nu blev intresserad!
Men den finns visst på engelska med häfte för 229 kr.
http://www.vattumannen.se/Search.aspx?q=jolanda%20den%20tredje
Fast å andra sidan så kanske det kommer ett nytryck eller en ny lek snart då, eftersom hon gett ut en ny bok tänker jag? Ska fråga henne nästa gång jag åker till tornet.
Finns också hos www.Tarotkatten.se
Beställde Gilded 😃 och sätter upp jolandas på en önskelista. Om nu jag och Tarot passar ihop så blir nog korten som skor, man kan inte ha för många, eller? 😉
Tack för all hjälp 🌺
Kommer nog upp ett inlägg sen som heter "översättningshjälp"… Det var ett par år sedan jag praktiserade engelskan i klassrummet 😕 som lärare och ännu längre sen som elev…
Sajtvärd på Lenormand
Grattis, Gilded är otroligt vacker! Det fixar du tjejen! Kunde jag lära mig så gör du det också!

Det är rätt enkelt ändå på engelska, det finns ju alltid en bild som är menat att förstärka budskapet!
Nämen fy på er, nu har ni fått igång min "vill ha" gen igen…. Ja jag skulle inte bli förvånad om någon "skogslek" dimper ner här snart. Ni är ju förbövelen helt hopplösa med att hjälpa en hitta objekt att sukta på som man inte visste att man ville ha ens ju! 💋
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
31. Kul att vi kan inspirera dig Humblan😉😃!