tarotens mystik
en intressanta fråga brukar väl var har man fått "känslan" ifrån att ett eller flera kort dyker upp…mkt mystiskt de.
man bygger upp definitioner eller skaffar sig erfarenhet om vad då , ifrån var kommer "informationen" ifrån(för från början då man inte visste nåt då måste ju informationen komma från somewhere).
sen ger eventuellt erfarenheten ett visst finger med då tolkning görs ,så långt hänger man med logiskt.
allt (alla kort som man nu drar och hur man nu vänder dom eller har för procedurer för sig) ) kan ju vara totalt hopkokeri ifrån var(ens fantasi…, ja det hela är sannerligen oförklarligt)??…who knows.
tycker ärligt talat hela det här med Tarot är en smula obegripligt men tydligen verkar det "funka"…
frågan är bara varifrån kommer "budskapen", "känslorna", "synerna"…de har jag inte begripigt ännu… som en mystiskt stor bubbla hela alltihopa.
det (tarot(är ju tolkningar till syven och sist) öppnar ju möjligheter i det oändliga men likväl så verkar mkt stämma för saker som "dyker" upp).
konstig ekvation egentligen de där… nåt obeskrivligt men ändå tycks energierna dras till något(kort) på nåt konstigt obegripligt mystiskt vis.
är ni av liknande åsikt eller vad har ni kommit underfund om i denna konstiga värld(tarotvärlden).
varifrån kom egentligen "ljuset"
som väckte liv i alla varelser på jorden och att hjärtat
började slå och vi kunde andas
och skratta 
Måste du veta då?! :) Jag kan varken förklara eller bevisa det som pågår/ sker då jag (eller någon annan) jobbar med kort, runor etc, men för mig är det inte nödvändigt. Det är för mig en "bisak" som visserligen har betydelse men som i sig inte är en del av min tro. Om du förstår vad jag menar, blev luddigt det här.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har efter lång tid nu förstått hur det åtminstone fungerar för mig. När jag får en fråga ställd till mig är det som att jag får svaret av där jag kopplat upp mig, men det kan ibland vara så "svagt" eller liksom, det finns där och mitt undermedvetna snappar upp det men jag får fel i anslutningen mellan mitt undermedvetna och mitt medvetna.
När jag sedan lägger korten för att bekräfta eller förstärka min förnimmelse så blir det tydligt eftersom jag i bilderna kan se det som mitt undermedvetna vet men informationen går vidare till mitt medvetna då.
Korten betyder nästan olika varje gång, även om det är samma bild, för det är helt beroende på frågan och det svar jag får till mig från andra sidan. Vid många vägledningstillfällen behöver jag inte ens korten. Men de känns trygga att ha så jag faktiskt kan säkerställa att alla mina kunder får den hjälp de vill ha, även om jag har en anslutningsvis dålig dag ;-)
Om jag skulle få hjärtan skickade till mig av änglarna dvs Guds budbärare (oftast därifrån jag kanaliserar) så skulle jag nog kanske inte förstå det på en gång, men jag skulle se hjärtan var jag än kollade, även om jag så kollade i skohyllan, så skulle jag se att hmm, två par skor ligger lite snett och formar ett hjärta.
På samma sätt får vi budskap hela tiden och de förnimmelserna förstärks av jordliga ting, exvis en låt, molnen, spå i kaffesump, eller vad som helst.
på första frågan: jo😃 jo😃, ones minds opens up then , hur det kanske ligger till.
jag brukar försöka ha så öppen inställning om mkt för då får man ju andra aspekter av hur nåt kanske kan "tänkas" fungera.
#2 tror jag förstår hur du menar. att inte bry sig utan bara acceptera att så kan de va, den attityden tolkar jag det du skrev , förklara gärna om du menade på annat sätt, jag menar vi har ju alla olika erfarenheter hur folk tänker😎
ja luddigt brukar de bli om man börja tänka🤪, då blir allt invecklat😃
för visst menade du med tro , vad du anser i ditt medvetande och dina erfarenheter?
nä du kan nog ha en poäng i det att man inte kan förklara vad som sker men jag personligen tycker det är intressanta saker och finna nån sorts förklaring vad som kan tänkas ligga bakom.
vågbruset vem ifrån var har det dragits igång i mitt inre att jag nu gör de valen man nu gör, de va de jag menade.🙂
för mig är det en del i min tro var våra tankar och förnimmelser kan tänkas komma ifrån/skapas att vi gör dom val vi verkligen sedan gör.
lite irriterad blir man allt att man inte vet var källan är ifrån??
då har man som individ ju ingen att bolla med att du(who ever it is or whatever its coming from)delgav en det…och med vilken avsikt gav du nu då detta för mig?
jag hoppas ni förstår min undring(jag vet är larvig(guilty 😃😇 )på det viset och att tror att nåt kommer/skapas nånstans ifrån) , men annars är ju allt sånt där(läggningar ,vad som till syven och sist skapas överallt i världen) också hittepå i det oändliga och ingen står för nåt vars än budskapen eller skapelsedirektiven kommer ifrån…va den pudelns kärna jag ville komma till.
men den(kärnan) (lika luddigt som allting annat…) kanske inte heller går komma åt…ja jag vet inte riktigt vad man ska tro om såna här saker .
bara gräva vidare då ilen är bra😃
steg ett brukar att omge sig med folk som är insatta i såna här komplicerade saker med bred erfarenhet(av klok art) om det mesta och allra bäst om de är glada 🙂och inte har "för" invanda sinnen (jag vet stora krav, men min erfarenhet att de brukar va då de brillianta ideerna kommer upp👍😃)eller har alternativa tankesätt outside the box som öppnar ögonen för en(gäller även mitt sätt att tänka) att de kanske inte "va" som jag tänkte eller jag missuppfattade funderingen etc…
och precis humlan vad går bevisa…de är ju ett ord som mkt folk använder sig av i det oändliga för att finna argument för nåt som inte är statiskt.
utan allt är ju i ständig förändring(dynamiskt)😕.
jobbigt men så är ju "verkligheten" vare sig man vill eller ej.
oj blev alldeles för mkt skrivet nu 😂 , men bjuder på de.
hopp om livet😍ska man jämt ha, speciellt då ilen kommer , brukar va avsevärt lättare då 🤐😃🌊☀️🎂🥳.
och skratta 
ber att få tacka för det du beskrivit #2 .
ja visst är det konstigt det där att du säger att betyder nästan olika varje gång. det känns lite som i min värld att de innebär ju att allt kan ses hur som helst beroende på vem som tolkar och vad han /hon får för inre bild, även om 2 pers råkar få upp samma kort betyder de olika i deras medvetanden fastän de kanske ställt samma fråga…visst är sånt märkligt men ändå fullt logiskt på nåt konstigt vis.
de va därför jag kommer till det här igen vet "andra sidan" allt, de ger ju oss bara kanske 2 sidor av ett kort(fast de egentligen finns oändligt många sidor, förstår ni poängen jag är ute efter??)… är ytterst tveksam till det utan de ger oss bara en förnimmelse . vink om vad då…? ifrån vem då?
de där med guds budbärare är jag intresserad över hur vet man "egentligen" att de kommer från nån sån(de är ju upp in the open space vars då…hallå ,kan lika gärna va hittepå , lämnar bara frågan??)…är synnerligen svårbevisligt😎(nu var jag där med det där ordet igen😃, men de tål att tas upp anser jag iaf).
jag låter kanske kritisk men man vill nog "bättre" förklaringar då man står där och undrar …hur gör jag nu??…
vad var syftet bakom den vinken ? man kände, fick, u name it vad man nu kallar det hela.
att leda var då, de vet man ju egentligen aldrig bara nån som pytsat in det i vårt medvetande (ifrån högre instans.. vad är deras syfte där…kanske lika komplicerat som livet är på jorden på"den andra sidan " som alla pratar skriver om) ifrån våra tidigare observationer och vad andra sagt att vissa kort kan antyda för ngt.
ett kort kan ju innebära hur mkt kombinationsmöjligheten som helst och inget "svar" på nåt egentligen , fast de brukar göra det(man gör ju en tolkning…).iaf min åsikt.
så vilket tolkning är "rätt" & vilken är "fel" . omöjligt att veta då det ju egentligen finns oändliga möjligheter jämt och ständigt i fantasins värld då man tolkar en situation😎
så bara ÄR det ju…allt är jämt möjligt i ens medvetande, bara hinder ifrån våra tidigare erfarenheter som bromsar kanske… finns säkert fler förklaringar om sånt här, kom bara just nu inte på nåt😃
yes håller fullständigt med dig #2 om sista meningen du skrev, så bara ÄR det, kan inte förklara varför , bara ÄR så utav nån outgrundlig anledning.
förstår ni hur jag menar. jag är själv lika förbryllad egentligen över detta fenomen är om allting.🤔
🥵få ge mig i denna tråd😃 blev så exalterad nu då hjärnan började funkar på helvarv,❤️ till dom som öppnat denna kanal för mig eftermiddag, stor tacksamhet till alla ni.
ni (vilka det nu är…3:e sidan kanske😉)ger en nytt hopp om att försöka förstå sig på verkligheten eller jag förmedlar bara hur det känns nu såhär rakt ut .
massor av ❤️ ifrån mig till alla som läser detta och dom gett (för det känns så iaf )mig inspirationen att jag nu väljer att skriva detta och vad som kommer upp i iFokus via mina fingrar i eftermiddag🙂 .
uttrycker mig såhär😍 i inspirationen som flödat senaste timman , man vet aldrig när next il kommer👍
och skratta 
Haha du är ju helt underbar med alla dina frågeställningar - jag älskar det! För samtidigt som du ställer frågan så är du hur öppen som helst för svaren.
❤️
Kort sagt kan jag säga att när man vet, då vet man bara. Du har kanske ännu inte funnit din väg men det kommer.
Själv kanaliserar jag inte från andra sidan, då menar jag avlidna släktingar och vänner. Inte för att det är fel att göra det. Många medium gör ett kanonjobb för att bevisa existens av livet efter detta. Och det behövs verkligen! Men jag vet att det som kommer fram ur mina kanaliseringar är från en högre frekvens (kommer inte på något bättre ord) och det kommer enbart ut genom mig, till min kund, ifall det skulle tjäna dennes högsta bästa. Du kan läsa mer på min sajt ifall du vill veta mer. En avliden släkting vet sällan ens högsta bästa även om denne kan komma med råd. Ens högsta bästa vet bara skaparen, därav att jag skriver änglar och Guds budbärare. Sen har jag sett dem också, men det behöver ingen annan lita på.
Men visst är det märkligt när man vet om saker som man rent "logiskt" inte borde veta om. Någonstans kommer ju denna information ifrån.
Men det tog lång tid att förstå och ta reda på hur mina kanaliseringar fungerar. Jag är inte tillåten (från ovan) att få in precis vad som helst (t.ex. råd från döda släktingar) för allt jag säger SKA tjäna till personens högsta bästa. Låter kanske som att man har näsan i vädret - men jag kan inte hjälpa att det är så. Ibland slinker det in en ande som bara måste få säga sitt, men det är alltid med tillstånd av den högsta chefen.
I början trodde jag att jag var ett dåligt medium. Det tog ett bra tag att inse vad min förmåga är för något och att jag istället ska vara stolt över den och att det finns människor som behöver både och.
Kram till dig!
ja just de ja vägar är ju till för att bli funna…
och ja. klippte ut lite ifrån ovan🙂
"
kanaliseringar är från en högre frekvens (kommer inte på något bättre ord) och det kommer enbart ut genom mig, till min kund, ifall det skulle tjäna dennes högsta bästa."
yes har släktingar som ( befinner sig på denna sida😃dvs lever) men som har vart med om upplevelser som det inte finns nån logisk förklaring(iaf min åsikt) annat än det du säger(skriver).
det var en kontakt med en person till en som behandlades för nåt problem(minns ej vad) . denne andre person som inte fanns i rummet talade franska tydligen och hon(den som var kanalen) bad att denne på andra sidan skulle prata i engelska så jag begriper vad du säger och vill.
och då talade denne person(den anhörige till den som behandlades (som var på andra sidan) ) en massa saker och händelser som den som behandlades inte hade en aning om att hon blivit observerad för.
ja sånt här är ju kusliga dimensioner…finns inte mkt utrymme för hemligheter egentligen då i vad man nu tänker ta för sig🤐.
man kanske är observerad…
så där for detta med att vara wild and crazy(suck) och göra småtokiga saker …de kan straffa sig(som i domstolar, anything u say or hear(tror det var så😃) can be used against u in a court of law)…
de gäller att ha omgivning som ger ❤️ trots att man är som man är då och då.👍🙂
kram till dig med
och skratta