Söndagen den 4 augusti
God morgon!
I går kväll var Tor här och hälsade på och han var verkligen arg 😡
Regnet öste ned och det blixtrade och dundrade samtidigt och de fick stänga av genomfarten en stund genom stan för det blev översvämning, Temperaturen va uppe i 30 grader. Men efter Tors framfart var det behagliga 20 grader.🙂
Idag fick jag 4 pentacles som dagenskort. det visar en tjej som är ute och handlar mat. Jag ska i och försig åka iväg och handla lite kattmat och bröd, så det stämmer ju. Men om det står för något annat får jag ej till mig det 🤔
Ha en trevlig dag. och njut av söndagen

Jag hoppades på mer dunder och urladdning i går, men det kom bara en pytteskvätt. Idag mer huvudvärksväder, hoppas det ska dundra till ordentligt så laddningen går ur jorden och man kan andas igen.
Inga större planer för dagen. Sitter och filurar lite med mina lekar och böcker. Bara vara är dagens motto🙂
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag har gjort lite nytta idag.. Skurat kattlådan och möblerat om i köket. Torkat lite golv. Så nu luktar det rent i alla fall 😃
Tänkte ta en sväng till affären och handla lite i em. 🤔
Det är varm och soligt ute, men inte lika extremt som igår. För igår innan Tor kom på besök mådde man rent ut sagt dåligt av värmen. De va så hett att man kände sig svimfärdig 🥵
Funderar på hur mycket regn det kom igår. Det blev ju översvämning på genomfartsleden och det slog in vatten under taket och de va säkert en meter in som vattnet lyckades lista sig in.. 🤔
Men behöver i alla fall inte ägna dagen åt att vattna mina blommor ute, Det tackar vi universum för 👍
Ha en fortsatt lugn söndag och helga vilodagen 🙂
God kväll! Tor var här i går och blixtrade runt rejält. Skvätte ner rätt rejält och behövligt. I dag har inte många knop gjorts. Kokat kräftor och små plockat lite. I morgon är det måndag, härlig dag;) Mina kottars sommarlov är över och de ska till förskola och fritids igen, blir intressant att försöka få upp dem strax efter 06 i morgon…. Ha en skön kväll alla:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Soligt och varmt. Ringde kompisen så vi gick ut och tog en promenad ner till centrum, där vi tog en glass och gick runt i Stadsparken och tittade på alla blommor.
Sen vidare hemåt mot en affär där vi båda handlade lite att äta. Vidare hemåt, hon till sitt och jag till mig men sen fick jag springa runt hos bortresta grannar och vattna tomater som skrek efter vatten!
Skönt att äntligen komma hem och kunna koppla av efter allt spring. Sitter just nu och kollar på "Bones", sen skall jag fixa till något att stoppa i magen.
Ha en fortsatt trevlig söndagkväll!☀️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vad är det för fin lek du har Sol? 🙂
Fred och god växt!
Pagan leken. Jag tycker att den är fin och den har ett mera vardagliga kort. som bilar istället för häst och vagn 🙂
Nu är snart söndagen till ända.. i alla fall för mig och sen är det arbetsvecka igen.. Blir att sminka över lite lila för allt är inte borta men mycket bättre.. 🤫
Va ute och promenerade en stund idag vid vattnet och hittade vild hallon. Men tyvärr är det så mycket hundar som stryker där så kände att de inte var vidare aptitliga att äta 😕
Men det är så skönt att gå där nere och höra vattnet klucka och se vågorna slå in mot stranden. Man får så mycket energi av att vara där nere en stund. ❤️
Ha en trevlig kväll 🤗