26 Juli
God morgon!
Idag regnar det ute lite till och från, men det behövs.. 🙂
Kan erkänna att jag kände av väderspänningarna något enormt i skallen igår. Men det blev bättre så fort Tor kom och slog med sin hammare här. 🙂
Idag ska jag vila och i helgen är det jobb. Tog ju ledigt igår och idag för att jag hade sån skallebank. Men som sagt Tor har tagit bort den biten..
Hoppas det rensas ur ordentligt nu..
Måste säga att jag tycker det har varit kul att å lov att öva på er alla. Dels så lär man sig att tolka korten och sen så lär man sig att lita på det man ser i korten. 😃
När man är mera van så kanske man ska testa och lägga något mera avancerat och se hur det fungerar. Men först lära känna korten och dess budskap. 🙂
Ha en bra fredag och helg.. ni som är lediga..
God eftermiddag! Här har det inte kommit en droppe, skulle behövts. Min sista semesterdag, härligt att få jobba lite ett par veckor framöver. Ha en trevlig helg!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Solsken och varmt. Har haft tvättstugan idag så jag är mer än mör i kroppen.🤢 Duschen efteråt var mer än efterlängtad och skööööööön!
Som vanligt tar jag det lugnt och väntar på mera regn det är inget lovat idag men hela helgen varnas det för åska, så jag hoppas att det medföljer vatten också!
Min tomatplanta växer så det knakar i värmen och tomater har det blivit också, dock inga som är klara att ätas men skulle tro att i nästa vecka kan jag nog få någon att smaska på!
Nu skall jag gå och smaska på en sallad som blev över från i går, orkar inte fixa någon "riktig" mat i värmen.
Ha en fortsatt trevlig fredag kväll!☀️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Solsken här också och varmt, cyklat ett par mil längst med vatten för att skingra tankarna.
Mini solroserna och kryddor växer så det knakar på balkongen.
Vilken fin blandning på din kruka.
Förberett middag till sonen inbakad kassler (kassler ,annanas,ost danablue, creme fraiche i knyten med sallad.
Trevlig Helg🙂
Här har de varit varmt och kvalmigt hela dagen, hade hoppats på en regnskur. Men det har varit fint hela dagen.. Men regna i alla fall i natt så bliv lite blöta ändå..
Tack. Gillar blommor. De livar upp tillvaron lite.. 😃
För min del blir det en lugn kväll och jobb i morgon.. Så till er som är lediga njut av helgen och dess lugn..

Godafton
Ja här öser det ner med sol men ännu inget regn, får se om de som spår väder har nån tur med helgens prognos. De säger regn från söndag. Men så sade de ju å andra sidan förra veckan också. Helt otroligt sommararväder, inte en regndropp på fleraveckor och typ +30, man kan ju tro man befinner sig runt medelhavet.😃
Äntligen är det fredag, som jag läääängtat, nästa vecka sista veckan innan 14 lediga dagar, ännu mera längtan. Har ju bokat en resa till Grekland, men man kan ju lika gärna vara hemma, men jag ville ha solgaranti😛
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Grekland låter mysigt Pagan. Kan du packa ned mig i resväskan också 😃 Skämt och sido. Vart i Grekland ska ni? Grekland är trevligt. Har varit på Kreta och i Aten. Men skulle vilja bila runt på fastlandet om jag hittar en van chaufför ☝️
Jag har en jobb helg nu och några veckor kvar. Men har ledigt nästan en vecka i slutet på augusti. Då ska jag njuta av egen tid och bara vara. Sonen har ju skolan då och jag kan göra vad jag vill nästan utan hänsyn till honom. Han är ju ganska stor nu. Så finns det lite mat att värma klarar han sig.. 🙂

Thalassa på Kos
All inclusive, värsta flotta hotellet och 200 meter till stranden. Ska bli himla gott, jobbigaste blir väl att få ha armband för att få drinken gratis😂
"- Frukost, kl. 7.30-10.00. - Lunchbuffé, kl. 12.30-14.30. - Kaffe/te samt kakor och glass, kl. 16.00-17.00. - Middagsbuffé, kl. 18.30-21.00. - Obegränsat med förfriskningar, lokala drinkar, öl och vin kl. 10.00-23.00. - Flera sportaktiviteter. Observera att ändringar kan förekomma. Som identifikation är det obligatoriskt att bära hotellets armband. All Inclusive gäller till kl. 12.00 avresedagen."
De ska ha mysiga gränder, trevlig shoppinggata inte så långt bort och enligt foton så är det en himla najs strand.
Sajtvärd Tarot
Det låter riktigt mysigt. Var länge sen jag var utomlands. men de kanske kommer vad det lider. 😃
Har ju varken haft råd eller resesällskap. Men i framtiden kanske jag har både och.. Är inte den våghalsiga som gillar att åka iväg helt själv. Vill ha någon att roa mig med.. Dela drinkar med 🍸

Vi hade tur, sista minuten och 3500:- inklusive allt för 7 dagar. Billigare än att roa sig hemma, mat och allt. Även om jag inte trivs med Greklands hetta som är just nu eller att det mesta är vidbränt så känns det ändå gott att komma hemifrån och verkligen vara ledig. Annars så kommer väl man på en massa "måsten" och ledigheten bara går iväg.
Hm, ser nu på Yr.no att Hellas som det heter på norska har samma temp som vi. Å nu har jag vant mig.😃
Sajtvärd Tarot
Låter hur underbart och dig välförtjänt som helst Pagan!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Vilken tur ni hade med reskostnaden Pagan! Vi har letat oss blå efter ett alternativ vi har råd med, fast vi är ju hela familjen förstås. Det vi hittat är typ 22-24 tusen och helt utan någon sorts mat… Men men det finns väl skäl till att vi inte hittar nåt (LoA), vi har det ju skit just nu gubben och jag så universum förstår väl att vi inte kan umgås på de premisserna som det innebär att vara utomlands på okänd mark…. 🤔 och att det skulle bli en bra upplevelse för varken oss eller barnen

Ja du sötis, så kan det ju vara. Läser just nu Magin för tredje gången och ska väl försöka få till de där 28 dagarnas övningar nu då. inte bara lite ströövningar och lite gäsp, du vet😉känner att det givit liiite resultat, men om man gör dem alla och verkligen har intentionen med så kan det ju säkert göra stor skillnad. Kanske nåt för dig också?
Men ja vi har haft tur i år. Först med resan till Thailand i februari där allt bara flöt på och inte blev så dyrt vi tänkt och nu med Greklandsresan, tror att universum tycker vi behöver lite egentid nu. Å det kan jag säga att egentid givit en massa resultat, känns jäkla bra nu.😃
Kanske du skulle satsa på en weekend, bara du å gubben?
Sajtvärd Tarot

Spännande med 28 dagars övningar… Tror bestämt att jag har den boken oöppnad här hemma i bokhyllan som maken tycker att vi kan rensa ut för det är ju bara massa j-la böcker i den….
Vet inte, men jag tycker att det passar med böcker i en BOKhylla, eller? ☝️
Vad vill han ha i BOK-hyllan då?
Precis som min mamma brukar säga, "rensa ut skiten". Då brukar jag svara att var skall jag då ha böckerna när jag rensat bort skiten?!😉

Ja, vad han vill ha där vet jag inte riktigt, papper, pärmar, fotoalbum, kläder? Sa jag att vi inte riktigt har nån bra dialog just nu? 🎧
Jag tror att det är ett uttryck för det dysfunktionella hos oss just nu… en sorts metafor för att det inte är bra liksom 🤔 Rensa ut skiten så det blir tomt och så får man fylla på med nytt. Maken väljer dock att vilja rensa det som jag gillar - böcker. Hade jag gillat posrlin hade det väl varit köksskåpet som varit "målet". Jäkla karl som inte kan prata känslor utan tror att det är nåt annat som skaver…. 🤦♂️
Jo det kanske är så att det är någonting han behöver prata om men inte vet hur…. be han skriva ner det i stället, det kan funka om han får tid på sig.
Hoppas att det ordnar sig för er båda.

Ja, det hoppas jag med! Skriva har funkat förut, men nu är han inte där ännu och det är som det är med det…