Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 541 ggr
[Sol69]
1

15 Juli

God morgon..

Här är det soligt ute.. Men det har börjat blåsa lite..

Idag blir det en ganska lugn dag..ska försöka tvätta bilen och hälsa på mina föräldrar..

Hoppas alla får en fin och innehållsrik Måndag..

gevalina
1

godmorgon…har ätit frukost och pratat  med min vän som jag skall hälsa på nästa vecka.

åker snart till arbete för att bidra med  lite hjälp till våra patienter…sen är jag ledig tre dagar men tvätt väntar kl 0600. puh!

ha en härlig dag.

Amandla
1

Morrn! Jag är både barn- och hundfri! Skrattar Ettan är hos mormor och morfar med Albinpudeln, Tvåan är hos farfar (med pappa och hans familj) och Pixie är ju som sagt hos uppfödaren med sina valpar. Känns rätt märkligt, ungefär som när man varit ute och åkt skidor och sen tar av sig skidorna, när man går sådär konstigt. Eller som att behöva gå i rulltrappan för att den står still. Ja ni fattar… men det är skönt! Jag älskar att vara ensam och det har inte varit många timmar senaste åren som jag fått rå mig själv helt och hållet.

[Sol69]
1

God kväll på er alla.

Här har det varit en lugn dag.. Varit hos mina föräldrar och käkat tårta.. Gubben blir ju äldre.. 😃

Börjat fundera på om jag ska flytta närmare mitt jobb. Men har en son som är lite bångstyrig och inte vill flytta.. Fast han skulle få mera att göra i en lite större stad. Mera utbud. Inte för att Linköping är jättestort. Men Motala är ju mindre och en dator finns ju hemma vart han än bor. Men förutom det finns det ju mera utbud för ungdomar i en större stad.

Men undra hur man ska kunna övertala honom 🤔

Tarotstollan
1

Halv mulet med blåst och några regndroppar. Fruktansvärt kvavt, det hjälper inte att det blåser.
Var en sväng till bibban och lämnade lite böcker. Lånade några nya som jag förhoppningsvis skall läsa. Ville lånat några andra böcker men just när jag var på bibban så kom jag inte ihåg namnet varken på författaren eller böckerna! Så typiskt mig, precis när jag kom innanför dörren här hemma så kom jag ihåg alltihopa! Får ta och skriva upp det så jag kommer ihåg namnen till nästa gång.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
1

Blev en lite annorlunda kväll mot vad jag har tänkt mig.. Fick sitta på akuten med min dotter. Hon hade cyklat omkull vid ett vägbygge där de gjort en cykelövergång med stenar. Så nu blir det kryckor och bo hos mig i några dagar tills knät inte ömmar när man går i trappor längre..

Men tur hon är stor och klarar sig själv.. dag att gå och läsa lite innan det är natti natti.. jobb i morgon igen..

Sov gott på er alla..

Amandla
1

Nej men oj då, stackars dottern 😕Hon slog väl inte i huvudet?

[Sol69]
1

Nää det är bara knät som har fått dig en släng så hon ej kan gå på det..

Men vad folk är dumma ingen hade stannat utan bara åkt förbi henne när hon satt bredvid cykeln.. Den som funderat på att stanna var en tio åring pojke… Hur är det med folk i dagens läge.. bara åka förbi… nu liknade hon ju hem och ringde mig efter några timmar., men ändå??

Tarotstollan
1

Stackars unge, det borde bli polisanmälan på det tycker jag. De kan ju inte ha en stenövergång där man skall cykla! Är ju svårt bara att gå där det är sten!

[Sol69]
1

Den lilla ungen är nitton år fyllda 😃

Pagan
1

ja man kan ju undra vad som hänt om hon var värre skadad, att folk bara kan gåförbi!! upprörande. Man blir ledsen på mäniskligheten. kram din dotter från mig.

ALtanbygget går framåt, fick upp mina väggar i dag som ska kröna ena sidan och nästan hela golvet är klart - men virket tog slut. Hade inte riktigt räknat med så mycket spill. Men men det blir himla najs och som ett gigantiskt dansgolv. Såg inte sååååå stort ut på ritningen. Hahaha min solsäng som jag köpt kommer se himla ledsen och ensam ut🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

# 9. 9 år eller 19 år spelar väl ingen roll, hon är väl din lilla baby ändå?😉

Skogshumblan
1

Nämen Sol så otäckt, tur att det "bara" var knät. Ja jag undrar också var samhället är på väg. Min erfarenhet är att invandrare brukar stanna. Hoppas din dotter mår helt bra igen snart.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
1

Sol: Jag önskar din dotter ett stort krya på sig! Visst är är det lite otäckt att folk inte bryr sig om… eller inte ens ser?