Fundering
Undrar över en sak.. đ€
Om man Àr duktig pÄ att lÀgga Tarot kan man fÄ sÄ pass mycket detaljer i sin lÀggning att man skulle kunna se vad som ska hÀnda tex ett Är framÄt? eller göra en detaljerad lÀggning ett Är framÄt?? En mÄnad i taget..
Det jag funderar pĂ„ Ă€r hur pass mycket man verkligen kan se i Tarot.. Att jag kan fĂ„ en hint om vad som kommer att hĂ€nda det Ă€r en annan sak.. Men om man verkligen kan se saker mera konkret đ
Ăr det nĂ„gon som har gjort nĂ„gon detaljrik lĂ€ggning och som har fĂ„tt bekrĂ€ftelse pĂ„ att det har stĂ€mt??
Jag har inte gjort sjÀlv men Gilla som hade denna sajt förut gjorde för ett par Är sedan en lÀggning för mig som skulle visa det nÀrmaste Äret. Hon sÄg sÄ mycket detaljer och hÀndelser som faktiskt stÀmde in, jag fÄr gÄshud Àn nÀr jag tÀnker pÄ det. Helt fantastisk lÀggning som jag inte kan toppa sjÀlv tyvÀrr⊠Men visst tror jag man kan göra lÀggningar för lÄng tid framöver men dÄ vi Àndrar det vare sekund nÀstan sÄ Àndras ju det som kommer ocksÄ. Kan vara svÄrt att se sÄ lÄngt fram,och fÄ ett giltigt svar sÄ att sÀga.
/ Skogshumblan
Medarbetare pÄ tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Skulle vara intressant tycker jag om nĂ„gra som Ă€r vana ville testa och se hur mycket man kan fĂ„ fram via Tarot som stĂ€mmer. đ€
Jag Ă€r ju skorpion sĂ„ jag Ă€r nog lite för att experimentera och testa.. vad som gĂ„r och vad som inte gĂ„r.. đ
Skulle gÀrna stÀlla upp som försökskanin om nÄgon har lust att testa..
Och skulle vĂ€l kunna försöka sjĂ€lv sĂ„ smĂ„ningom.. Men har i alla fall börjat fundera pĂ„ att göra lĂ€ggningar för andra för att börja öva lite mera aktivt pĂ„ taroten.. đ
Men det Ă€r nog min nyfikenhet som hĂ€grar hĂ€r.. att jag alltid vill veta mera och helst dĂ„ utforska sĂ„nt som jag inte vet nĂ„got om.. för att dĂ„ bekrĂ€ftelse pĂ„ om det fungerar eller inte.. đ€
Tycker det Àr ett bra drag, att vilja experimentera sÄ behöver du försökskanin stÀller jag gÀrna upp. Tror du Àr duktigare Àn du tror sÄ försök och se hur bra du Àr:)
/ Skogshumblan
Okej. jag ska göra en lÀggning för dig Skogshumlan.. testa och dra ett kort för varje mÄnad och se vad jag kan se i korten.. Pm kommer nÀr jag har hunnit.. men blir inte idag för jag ska jobba idag.. sÄ hinner inte idag.. Men har aldrig gjort det. sÄ rÀkna inte med nÄgot underverk. Men man mÄste ju börja nÄgonstans..
Ta den tid du behöver och jag lovar uppdatera hela vÀgen. BÄde till sol och om hon godkÀnner hÀr :)
/ Skogshumblan
Det Ă€r okej att du skriver pĂ„ forumet.. Men kom ihĂ„g att jag inte brukar lĂ€gga för andra.. Utan de Ă€r bland de första gĂ„ngerna.. đ
Som sagt tror jag du Àr duktigare Àn du tror och att sÄdana hÀr grejer ger en otrolig möjlighet att vÀxa :)
/ Skogshumblan