Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1443 ggr
[Sol69]
3

11 Juli

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er alla..

Idag lyser solen här.. och jag har en ledig dag innan helgen så det är jobb igen.. Nackdelen med att jobba inom vården..

Tänkte åka och handla lite här så det finns att äta för sonen och katterna. Men fy katten hatar att handla med alla andra inför helgen.. då alla springer runt som yra höns. 😃

Väntar på att försäljaren som jag köpte min bil av ska höra av sig. En lampa har lyst hela tiden med jämna mellanrum sen jag köpte bilen. vill att de fixar det åt mig utan att jag behöver betala något. eller byter ut bilen mot en annan bil som har samma värde. Bryr mig inte om vilket. bara de löser det. Köpte ju bilen på en firma för att jag skulle kunna vara trygg och veta att bilen är okej, då anser jag att de ska visa att de är seriösa och hjälpa kunden. när det är samma lampa som lyser hela tiden.. Men får väl se hur snälla de är.. Suck! Har ju ett stort behov av en fungerande bil till jobbet i och med att jag pendlar..

Har bett universum om hjälp.. För bilen är ju a och o får mig om jag ska kunna jobba.. och de påverkar ju hela mitt liv. och även mina vårdtagare och arbetskamrater. så hoppas på en lösning som är bra för alla.

Ha en bra dag..

Skogshumblan
2

God morgon Sol och ni andra som kikar in under dagen. I dag verkar jag vara i ett himlans gott flöde. Jag kom i säng sent i går men vakande vid 5 och var utsövd. Kort därefter vaknade kottarna fast de var uppe tills sent också. Vi har handlat och nu blir dagen som den,blir. Är sjukt sugen på att få köra ett tufft träningspass idag, tyvärr lär det dröja innan det blir av ikväll så jag får väl köra hårt med mig tills dess. Kanske ska prova den där "ubergeneralen" jag befriade Pagan ifrån, verkar ju kunna köra hårt med folk;) Ha en fin dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Tarotstollan
1

# 0. Hoppas att det ordnar sig med din bil. Det är extra jobbigt att gå och vänta när man verkligen behöver den.
#1. Ta det lugnt i värmen,  bättre att ta passet senare när det är svalare.

Själv har jag plockat lite i lägenheten. För en stund sen ringde min kompis, hon hade tidningar till mig men eftersom jag inte skulle ut än bad jag henne lägga dem nere i "shopen" då jag skall dit sen.

Skall fortsätta att greja en stund till medan andan existerar (vilket inte är ofta) så det gäller att passa på.

Ni som är medlemmar i Livsenergi, vad tror ni om Original Rider-Waite Tarot Boxen sid 20?
Jag funderar på att köpa den men har inte bestämt mig ännu.
Även Shaman Wisdom Cards och The Power Of The Runes verkar spännande.
Det andra på den sidan har jag redan.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
1

god em ! hemma från jobb och känns jätteskönt. skall ägna resten av dagen åt internet film mat vila och ev skriva lite anteckningar om tarot…

bara en kväll kvar att jobba och sen ledig helgen…ska troligen åka till Helsingör  och se vad de har för lekar och vad de kostar…men säkert dyrare än här.

Skogshumblan
1

Stollan, ja det blir 20 minuters backintervaller idag:) 3 min högt tempo - 1 min gående vila. :)

/ Skogshumblan

fridelfina
1

Halloj allihop!

Har sovit middag en stund idag, det var skönt! Fina vädret har kommit tillbaka och det är ju härligt eftersom jag börjar jobba igen på måndag (fast bara en vecka, sen är jag ledig 3 veckor till!)!

Har beställt en prenumeration på den "nya" yogatidningen idag, 4 nummer + ett par specialtidningar för 169 kr, det var billigt tycker jag.

Håller tummar för att Sol får bilen fixad snarast, att Skogis får en efterlängtad genomkörare i backarna, att Stollan får en härlig stund i läshörnan med alla nya tidningar och att Gevalina har en mysig dag! Önskar alla en trevlig afton denna 11 juli!

Pagan
1

Ja jag hoppas också att du får ett bra bemötande på bilfirman sol. Så jäkla typiskt!

Stollan läser i Livsenergi om setet och det låter klart intressant, kanske jag skulle slå till jag också. fats jag har syndat en del denna månad och unnat mig rätt rejält, eller unnat min trädgård rättare sagt, men likväl så har pengarna gått åt. Men jag är väldigt sugen. Det finns ju alltid makaroner.😉

Skogis, kör på, det som fungerar på mig måste ju vara ett bra recept.

Låter som du har det gott Fridelfina, och vad skönt att veta att du har en vecka jobb och sedan 3 goa veckor till.

Helsingör Gavelina, du är väldigt på resande fot du. Vad händer i Helsingör då?

Här skiner solen och fåglarna kvittrar glatt i mina träd på tomten. De för sanningen att säga ett jäkla liv, men de verkar ju glada så vad göra åt det?Skrattar

Har haft en skön dag, visserligen jobbat över som vanligt, men rätt semesterlunkigt annars. ensam middag i dag, rätt skönt det med. Imorgon veckans klart bästa dag, eller iallafall på eftermiddagen. tror jag ska bygga altan i helgen. Det lär ju bli ett projekt det, hoppas på bra väder då.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Pagan, ja lite så tänker jag. Har ju lyckats få till den där rosen till min nåldyna och har längtat hela dagen efter backingervallpass och snart är det dags. Blir nog träningsvärk på den men sånt kan kärringar behöva ;)

/ Skogshumblan

Pagan
1

Ja ibland vill man bara köra skiten ur sig, så kör på Skogis, en varm dusch efteråt och sedan en bra film eller nåt så är du en ny kärring sen🙂

Sajtvärd Tarot

fridelfina
1

Apropå köra skiten ur sig. Kuratorn föreslog igår att jag skulle börja boxas för att få fatt i mina känslor 🤪 eftersom hon förstått att jag inte ens är arg/ilsken när jag borde vara det, utan hon känner känslorna åt mig. 😡

Vanligtvis brukar ilskna känslor som inte får komma fram ändå "pyra" lite och på nåt sätt anas där inunder, men inte på mig…. 😇

Har faktiskt tänkt på det själv för länge sedan, men jag tvekar till att anmäla mig till en klass. Nån som gått på sådan träning och har tips?

Pagan
1

Inget sån tips, men vad menar du

Har du aldrig varit arg?

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
1

#9 undrar också vad du menar 🤔

fridelfina
1

typ, inte… ☺️

Fast det är klart att jag har varit arg, men inte i relation till min man… Där beteer jag mig som moder teresa/anka som allt rinner av och jag istället finner en massa förklaringar (eg. ursäkter) till hans beteende och bara löser problemen som uppstår, vad de än må vara. Lösningsfokuserad in absurdum när det gäller vår relation.

Jag har av födsel och ohejdad vana (inlärd av uppväxten= läs överlevnadsstrategi) en väldigt accepterande inställning till livets alla situationer och är extremt jordad och far inte upp i det blå. Det är som att ha ett ankare med en kort, oantastligt grov kätting. Det positiva med det är att det egentligen är stört omöjligt att få mig ur balans… Vilket resulterar i att jag under väldigt lång tid sakta, sakta tillslut befinner mig på gränsen till utbrändhet. Jag har gått i väggen en gång tidigare för snart 10 år sen, men har denna gång satt stopp för det genom en massa olika strategier både hemma och på jobbet och framför allt hittat denna fantastiska kurator/terapeut!

Vi har pratat mycket om självhävdande ilska och min avsaknad av den och det var då som boxningen kom på tapeten. Så svaret på er fråga Pagan och Sol är att jag kan bli arg, men jag blir det inte för min egen skull!