Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 989 ggr
Pagan
1

Godmorgon söndag

Nu har det slutat regna och jag funderar på att ta mig en försenad promenad eller fortsätta slappa. Skulle behöva damma och dammsuga men det är sååå tråkigt att jag försöker komma på alternativ till att vara nyttig. Vad ska Ni fylla dagen med?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Slappa låter bra Pagan. själv ska jag strax servera middag och sen tänker jag stöng in mig med stryktvätt, strykbröda och strykjärn. Nåde den som stör! Ska lyssna på ljudbok och bara slappna av. Blev grinig helt utan orsak på maken som sov till 11 och nu kan jag inte släppa ilskan helt… Himla störande! Ha en bra dag alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
1

Är det din ilska Skogis eller någon annans ilska? Enligt boken jag läser nu. Var dig själv, så är större delen av våra tankar och känslor, andras, som vi glatt plockar upp och gör till våra egna. 😉

Gomiddag förresten. Här är alla måsten gjorda igår. Ja här är massor både ute och inne att göra. Men ärligt talat bryr jag mig inte. Min vila är lika viktig, har jag märkt. Kanske det blir en låda till idag, eller två. Får se vad jag känner för. 🙂

Ha en skön söndag

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
1

Det är min egen Isa, han kan sova hela dagen och klagar sen på att det ser ut som det gör eller att jag är grinig. Tro sjutton det när man ensam får dra lasset!

/ Skogshumblan

Isa56
1

Känner igen det där. 

Tror det var därför vi började med mammas frikväll.

Skogshumblan
1

Haha vore bättre med pappa som gjorde något annat än det han själv vill;)

/ Skogshumblan

Isa56
1

Jo, det håller jag med om.🌺

Jaha ingen vedkörning idag heller just nu öser regnet ner. 😃

Pagan
1

Hm, ja Skogis been there😕Svårt tänka om när man landat i missnöjet. 

Själv kom jag mig ut och skulle fortsätta med slänten, bar mer sten och skulle börja plantera och blev inskickad av regnet, det fullkomligt öser ner här också. Typiskt! Nu har det ju regnat varenda dag i hela veckan. Börjar oroa mig för om det ska bli som förra sommaren, inte uppehåll en dag förrän i oktober.

Positivt tänkande var det ja🤦‍♂️

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
2

Jamen nu är jag glad igen. Fast huset ser ut som Villavillerkulla och maken riskerar att bli *cencur* ;)

/ Skogshumblan

Tarotstollan
1

Ja här har varit ömsom sol och ömsom regn. Hade planer på gå till djurparken men hade ont i huvudet när jag vaknade, så det med regnet gjorde att jag ställde in.

Nu vid 18-tiden så sprack molnen upp och sen har solen lyst☀️!
Sitter nu och äter lite och tittar på båda burkarna.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

gevalina
1

Godkväll. Nu skiner solen men ute har  jag inte  varit så mycket denna  dag.

Har tillbringat dagen på kalas hos min manlige vän och ätit smörgåstårta. Mycket god. Och under em var jag hos mina andra två väninnor och fick min totemkarta som stämde  bra in på mig. Pricken över i et så bjöd hon  på god Janson frestelse.

Nu återstår bara en liten kopp te innan det är dags att krypa till kojs.

Må väl alla där ute.

Tarotstollan
0

# 10. Totemkarta låter intressant gevalina, berätta gärna mer om vad det är för något. Inte nyfiken alls😉!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
1

Ja här kom solen tillbaka runt 16 och jag var ute och gjorde det sista i släntrabatten, sedan gav jag mig på den lilla pytteslänten och blev klar med den också. 🙂Såååå gott att lägga saker till handlingarna, nu är det ju typ bara resten kvar……….men jag är ändå nöjd med min dag. 

Dottern lagade middag till mig så jag kunde bara sätta mig vid dukat bord, sicken lyx! 

Nu har jag nyss sett på Sommar med Ernst. Han har ju en massa planer han också. Men vad massa hjälp han har. Undrar just vilken bra sammanhållning den har med Universum, hm, lite avis.

I morgon måndag och vecka nr.26 tar sin början. Sista veckan i juni. Ska bli intressant att se vad den har i sitt sköte. 

Snart dax att dra nya kort för Juli och filura över om Juni månads kort var rätt tolkade, men tills dess sov gott och njut av honungsmånen. Ibland gör fullmånen det svårt att sova, så försök att njuta, filosofera och njuta av lugnet o stället och hoppas att du däremellan får sova liiite grann i allafall.

Sweet dreams.😴

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Så härligt att fått avsluta något Pagan. Hoppas det blir så fint så. Själv har jag påbörjat en ny "operation", min son är en överenergisk liten en som aldrig är trött. Så nu har jag bestämt att på lov ska ungen tröttas ut. I kväll fick han cykla en halvtimma men,inte har det hjälpt. Men jag tänker att det nog tar ett par dar innan vi ser resultat. I morgon kväll blir det 6 km cykling med mig då jag tar en löptur, hoppas på bra resultat! Är också inne på att köpa en studsmatta, slänga upp honom där lär ge bra resultat för både det ena och andra han behöver hjälp med ;)

/ Skogshumblan

Pagan
1

hahaha låter som en bra plan Skogis🙂Bli av med överskottsenergin måste ju bli himla bra!

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Pagan ja det blev en ovanligt trevlig löprunda ikväll. Sablar var den ungen är energisk! Jag är helt genomsvett och lagom slut av den rundan men han verkar oberörd. Men sån ska ungdomen!

/ Skogshumblan

Pagan
1

Låt honom jogga bredvid dig i stället för att cykla, så ska du se att han blir tröttare

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Ja det är en tanke. Ska prova den i morgon, blir nog bara några km då;)

/ Skogshumblan