Go midsommardag
Hej på er
Hoppas Ni sovit gott och haft sköna drömmar. Sitter och funderar på om jag ska ta mig ut och plantera lite växter samt rensa ogräs, men det har regnat hela natten och är dyblött så det är inte en upplyftande tanke just nu. Enligt Yr.no ska det inte regna mer här i dag, det låter ju lovande iallafall.
Hoppas Ni får en skön dag vad Ni än tar er för.🙂
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Gomiddag 😃
Uppehåll. Och svalare, skönt för det var väldigt kvamligt igår.
Här blir nog elda lite och tvätta. Så är det gjort. Borde städa ur Bertils bil, mycket hundhår där. Får se vad det blir. Ingen lär ta jobbet ifrån mig ändå. 😉
Ha en skön dag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Japp förmodar det. 😃 Spara det också till semestern? Nej kan ju inte spara allt till dess. Då blir det ingen vila ju. 😉

nä ett evigt dilemma det där. Har en massa jag också som jag ska "göra en annan dag" Men å andra sidan så gör jag ju andra viktigheter i dag som jag ju skulle gjort i förra veckan så någon gång ska jag väl knappa in på det där andra också.😛
Sajtvärd Tarot
Hehe man borde göra som förr, när det blir lite mycket. Jag skrev listor och sen prickade jag av efterhand och fyllde på med nya saker. LOL 😂

å listor, jag är expert på dem. Fyller på och fyller på, så jag blir ju aldrig klar. Så jag får försöka bita mig hårt för att inte skriva listor, massa dåligt samvete. Vet inte hur många gånger jag hållit på till långt in på natten med grejer som stått på idaglistan. Usch!
Sajtvärd Tarot
Aha jag skriver bara vad som behöver göras. Aldrig när det ska vara gjort. På så sätt blir det bara roligt att pricka av punkterna efterhand. 🙂 Sen när papperet är fullt skriver jag en ny. Ibland skriver jag saker jag redan gjort enkom för nöjet att kunna stryka den punkten. LOL
Prova, man upptäcker då att man gjort väldigt mycket. Jag skrev varje dag till dotra i Mars om vad jag gjort och fick ibland svar att jag skulle ta det lugnt. Då upptäckte jag att jag betydligt mer än jag trodde. Och det kändes väldigt bra och jag slappnade och gick ner i varv. 🙂
Goddagens. Svalare här också, skönt! Ska börja beta av hurvet jag orsakat lite här och var. Tvättstugan är nästan åtgärdad,har lite tvätt att vika ihop eller stryka först men det lär jag hinna. Skulle sitta fint med låååååång löprunda idag,jisses vad de där pirogerna som svågerns sambo gjort var goda! Lettisk midsommartradition med piroger och någon färskost. Vi åt som jag vet inte vad igår. Varken svärmor, "svägerskan" eller jag kan laga lagom mycket mat. Blir alltid åt ett halvt regemente;) Fördelen är att vi idag har massor av rester,( ja pirogerna är mina förståss;)) så jag slipper laga mat idag. Skönt!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag slipper med står vid spisen. Dotra och svärson gör också mat till ett halvt regemente. Så det blev mat och en öl med hem. 😉
Vi är lyckligt lottade idag. 🌺
Mulet och inte många knop i "görande" här! Det är så tyst och lugnt här att man kan tro att folk dött. Inga bilar, inga ungar, ingen musik….. absolut stendött här! Sköööönt!!!!
Jag har ringt till min kompis i Svenljunga för att önska god Midsommar fortsättning och gratta hennes vovve som fyllde 7 år häromdagen. Tyvärr var det inget glatt budskap som nådde mig när hon svarade, hennes ena katt hade blivit dålig och veterinären hade inte kunnat göra något mer än vätska upp honom men på morgonen i går låg han död på köksgolvet, han blev 12 år gammal.😕
Tråkigt och hemskt när sådant händer men det är ju naturens lag att vi alla skall den vägen vandra.
Min minste pojke blir 3 år idag, det firar han med att sova!😃
Det får väl bli lite tonfisk senare när han vaknar, ja alla 3 ligger och sover det är väl vädret som gör att de blir sömniga, värmen kanske sliter extra mycket på dem. Fast idag är det faktiskt lite kyligt tycker jag + 15,4 just nu.
Skall nu gå ut och leta i kylskåpet och se vad som kan vankas till ef.middags mat!
Ha en fortsatt trevlig Midsommardag!🌺
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!