God torsdag 20 juni
God kväll. Vilken hetta det var idag också. Känns som åskluft men ingen åska verkar komma. Blir väl lagom till sillen och sånt i morgon som vanligt:P Idag har jag fått svar på tal och åter påminnts om att vara _specifik_, gärna övertydlig, så man får de svar man vill. Har bett om att veta vad jag gör,i höst innan,jag går,hem på,semester. Jag hade ju tänkt mig svar från rektorn om hon kan få sin plan i verket men därifrån hördes intet. Däremot blev jag bokad vecka 31-33 på fritids, så jag vet ju lite vad jag gör i höst. Ja jag kan inte klaga, och det vill jag inte, är så tacksam att jag fick svar. Mitt hopp lever, och mina vildaste tankar vågar jag tro ska bli verklighet. Ha en superskön helg alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Bra tänkt Skogis, gott hopp och positiva tankar så är hälften vunnet.
Ja det är som åska i luften. Jag var i Rångedala efter jobbet, förbi Stollans hemtrakter och en bit till. Kanske inte så långt från dig heller Skogis va ? En nätt resa på 19 mil T&R för att inhandla lite växter och buskar jag velat ha ett tag. Rångedala har bra priser och allt hemma så det var det värt. Stackars Honey fick bekänna färg minsann, hon sväljer inte så mycket men hon har fått slita sedan hon kom till mig, stackars liten. Men hon verkar glad för det.
Nu ska jag bara slappa!!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan, ja om jag inte tror på mig, vem ska då göra det;) Rångedala är inte helt nära, jag bor några mil utanför Jönköping, åt Nordväst.
/ Skogshumblan
Hoppas att du får som du vill Humblan!
Ja värmen den är lite väl bra just nu, + 37,4 som mest på min balkong Har varit ute en stund och handlat lite mer av det som jag inte orkade eller kunde släpa hem igår.
Jordgubbar och glass bland annat🤤! Fick betala 45 kr för en låda, det är dyrt! I går sålde de 3 lådor för 100kr!
Hur många lådor jordgubbar klämmer ni i er över midsommar?😉
Själv blir det nog bara de två jag köpte idag, köpte en i går också som jag inte ätit ännu. Skall ta den senare i kväll!
Har även planterat min blomsterkruka med blå Lobelia och Margeriter, det blev riktigt bra och redan efter en timma såg jag att de hade återhämtat sig även om jag vattnade dem det första jag gjorde när jag kom hem med dem igår.
Ha det bra i värmen😓!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jordgubbar och vattenmelon frossar jag i under sommaren. Tycker 35 kr litern är dyrt men idag blev det 3 l a 89 kr kg. Coop är dyrt!
/ Skogshumblan

Ja just nu känns det som om jag ska smälta bort, ingen svalka direkt fast jag har öppet överallt.
Ni skulle varit med i trafiken i dag. Verkade som om alla var på väg till Varberg över midsommar. Köer som slingrade sig låååånga, som väl var så skulle jag ju åt motsatt håll på dit vägen och sedan var det lite lättare på hemväg. Men sicka tokstollar, omkörningar mm som såg helt sjukt ut. Låg i väggrenen mest på väg mot Borås, för det var en jäkla massa som chansade hej vilt. Att ha så brått att komma till ledigheten och riskera att inte komma fram alls!! Horribelt! 😮 Inte en enda polisbil såg jag heller.
Jag sätter väl i mig en låda jordgubbar kanske, men sedan har jag lite egna som mognar lite eftersom och varje gång jag går förbi så blir det en mogen gubbe mindre i planterigen😉
Ja jordgubbar med glass är bäst, ingen grädde för mig och inte massa socker heller.
Sajtvärd Tarot
# 5. Brukar säga att de där biltokarna har avtalat tidpunkt med herr Döden! Har de tur missar de den tiden!
Jag äter heller inte grädde till mina jordgubbar men gärna Schwarzwaldtårta!😃
Gokväll.
Varmt på jobb idag. När till och med ungdomarna runt 20 år ser medtagna och varma ut. Då är det varmt och nästan ingen syre inne. Blev inte allt för många knop idag.
Varberg, haha satt och funderade på att köra uppåt och ta en glass i Varberg, sen när min semester kommer. Något får jag ju göra. Kan inte bara rensa och sortera u huset. Varbergs fästning var några år sedan jag var där. Vidare uppåt kanske Ullared. Någonstans i de krokarna finns där väl en new age butik. Tillåtet att shoppa på semestern har jag bestämt. 😃 Har ju kvar av skattepengarna. I år slapp jag betala dyrt för reperationer på bilen. Svärsonen och dotterdotterns kille fixade det åt mig. Ja och dottersonen med. Och en av deras kompisar. Barnbarn i övre tonåren kommer gärna med någon kompis också så snart vet jag inte vilka som hör till mig. Det gör allihopa. Har många små-❤️.
Ha en skön kväll nu ska jag vara tyst en stund. 🎧
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
# 7. Fick ändra stavningen på tårtan, inte lätt med utländska titlar!
Ketchup och knäckebröd? Nääää det vill jag inte smaka på men "smaken är ju liksom baken delad" och tur är det!😉

Stollan Hahaha jag snodde ju din stavning ju!! Nu fick jag ju sno den nya😂
Isa, ja en tripp till Varberg är väl inte fel, kolla med turistinformationen om vad som kan vara sevärt så du får ut det bästa av det. Glass på tre toppas är kraftigt överdrivet tycker iallafall jag. Å skulle du åka dit ta det varligt med chokladsåsen, väl mastig.
Nån new age butik i Ullaredstrakten vet jag inte.
Sajtvärd Tarot
Eller Borås kanske? Jag och geografi. Men brukar hitta dit jag ska och hem igen. 😉
Isa, här i Borås har vi två st. Kommer du hit måste du tala om det så jag kan träffa dig!🙂
Borås har två, tarotkatten och stengården, väldigt nära Stollan tror jag :)
/ Skogshumblan
Ja och så lång tid tar det ju inte att köra upp. Några endagarsutflykter ska det bli har jag tänkt mig. Absolut ska jag tala om innan jag kör. 😃
Har nog aldrig smakat thaimat. Kina mat däremot. Men får prova ju. Sägs ju vara jättegott.
Ingen aning, har aldrig ätit Thaimat
Thaimat är namnam! Personligen är jag inte förtjust i citrongräs och/ eller kokosmjölk men det finns ju annat som tur är:)
/ Skogshumblan
# 13. Ja Tarotkatten ligger nära ca 10 min att gå. Stengården ligger nog 40 min gångväg från mig.
Hehe jag har nog liiite längre. Tar bilen istället. Har fått pumktering på cykeln tror jag, den står på sock iallafall. Tror det tar ca 2 timmar till Göteborg härifrån. Så 1,5 timme kanske.
Jamen katten låg ju nära iaf:)
/ Skogshumblan

Golden Elephant!! men de har inte vare sig citrongräs eller kockosmjölk, det är en svensk variant av Thai. Jag fullständigt älskar Thaimat!! Nu har jag lärt mig göra deras "sås" , träffade på en förträfflig Thailändska för ett par veckor sedan som gav mig riktiga Chilifrukter, inte nån svensk fjantig variant, utan riktiga och jag gjorde världens bästa "det brinner som f*n men det är gott" sås. Ingen mer än jag uppskattar det här hemma, men jag kan dricka den som den är. Måste vara skadad!
Men Golden Elephant har både kyckling, biff, fläskkött, vårrullar mm i buffén så man kan äta sig mätt på det man gillar bäst. Innan 14 tror jag det är , sedan är det dyrare. Får vi ju kolla upp innan ju.
Sajtvärd Tarot
ja, jag lär ju köra iväg tidigt på morgonen så jag har tid på mig. 🙂
jag gillar buffè då kan man plocka lite av varje och smaka på.
# 21 Ja du den katten är nära, jag praktiskt taget bor där nere!😉
Senast var jag där i tisdags, onsdags och idag. Försöker hålla mig därifrån åtminstone 2-3 dagar i veckan, men det är svårt! Det är så roligt att titta på allt, bara gå runt och andas energier och prata med likasinnade!