Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1266 ggr
Mephi
2013-06-17 15:49
3

Döden

Jag fick ett meddelande av en tjej igår som ville att jag skulle kolla lite i hennes framtid samt se vad jag kunde få fram om döden. 

Jag nekade dock döden-frågan och sa att jag inte tycker man mår bra av att veta hur eller när man ska dö. 

Funderade lite på det och undrar egentligen VARFÖR man vill veta en sån sak. Personligen tycker jag man hellre kan lägga energi och fokus på hur man ska få ut så mycket som möjligt genom att LEVA istället. Men jag antar att vi alla är olika. 

Hur har ni ställt er till döden-frågan när ni fått den?

-

Amandla
2013-06-17 16:18
2

Kan inte jag minnas att jag fått just den frågan, men jag brukar bara säga  nej om någon vill veta om framtida olyckor och sjukdomar. "Sånt ser jag inte i korten" kan man ju dra till med…

[Ravenna]
2013-06-17 16:50
2

Jag har aldrig fått den frågan faktiskt, men skulle jag få den så skulle jag kanske vända frågan tillbaka mot frågeställaren. Fråga varför personen vill veta något sådant.

Det kunde kanske leda till en djupare insikt och hjälpa frågeställaren, eftersom det ligger något mer bakom en fråga om döden. Det är inte bara en fråga vilken som helst, det finns en anledning att man frågar något sådant. Som du säger Challa86; varför vill man veta en sån sak.

Eller så svarar jag helt enkelt att jag inte lägger kort för sådant, det beror på situationen. Sånt känner man.

Skogshumblan
2013-06-17 16:53
2

Jag håller med, varför vill man veta?! Kontrollbehov, dödaångest/ rädsla för döden? Tycker hur som inte om när folk vill veta sånt, känns som Ravenna skriver mer konstruktivt att vända på frågan, eller ge råd som är konstruktiva.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-06-17 21:20
2

Har aldrig heller fått den frågan. Säger mer om frågeställarens funderingar.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

vresrosen92
2013-06-19 07:21
1

Jag har visserligen inte lagt särskilt mycket för andra och inte heller fått den frågan, men precis som ni andra skulle jag inte heller vilja ta reda på det. Vissa saker, så som döden, behöver man inte veta; tror man får ut mer av livet då (visst, det finns ju dödssjuka som lever upp och inte tar allt för givet längre när de blivit sjuka, men allt är väl relativt..)

Don´t worry, Be happy!

Mephi
2013-06-19 17:59
1

Mäh, jag tycker ofta att jag får den frågan, eller att folk frågar om jag kan se när någon ska dö. Sen har jag även märkt att många tror att bara för att man pysslar med Tarot så ser och pratar man med döda. Jag har inte den gåvan och tror inte jag skulle vilja det heller. Där emot tror jag att det finns "spöken" eller andar för ibland försöker de få kontakt även om man försöker vara avstängd. 
Hur som helst så ligger det nog väldigt mycket ovisshet vad gäller 'spå i kort'. Det käns som jag bara babblar nu. heh 🤫

-