Annons:
Etikettdagens-tråd
Läst 287 ggr
Amandla
2020-02-28 17:50

God fredagskväll 28 februari

Snart dags för middag, jag ska bara bestämma vad jag ska äta… kyl och frys innehåller en hel del så det finns att välja på. Nåja, jag är inte hungrig än så jag ska nog komma på något bra. Vad ska ni äta?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
  • Redigerat 2022-10-24 00:31 av Tarotstollan
Annons:
Lussan20
2020-02-28 18:17
#1

Pizza, utan fantasi just idag, är hjärntrött.

Jag ska nog unna mig en Semla i morgon, ska lämna in en bok om änglar på biblioteket och går förbi ett kondis. Det blir bara minsta storleken.

Ha en fin helg  alla" Kram från WL🌺

Amandla
2020-02-28 18:27
#2

Jag tog en bytta med köttfärssås ur frysen, ids inte anstränga mig mer just idag. Semlor har jag ätit några i år, men bara hembakade. Skulle jag köpa en så skulle jag välja en med vaniljkräm istället för mandelmassa, och definitivt en liten.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Indiania
2020-02-28 20:56
#3

Jag har ätit pizza, det smakade bra.🙂

" Var nära naturen - var när dig själv "

Tarotstollan
2020-02-28 21:46
#4

#1 och 2, vad menas med minsta storleken? Semlor finns väl bara i en storlek? 🤔

Gick hemifrån vid 16.45 ner till centrum för att titta in på Panduro då de hade 25 % på akrylfärgen. Är ju tvungen att passa på när det är billigare!
Som jag misstänkte så var vit och svart slut, det är ju de färgerna som används mest….
Tråkigt men inget att göra åt, jag köpte 3 andra tuber med olika färg som jag inte redan hade och dessutom ett stort set med glitter pulver i olika nyanser.
Efter det gick jag till biblioteket och lämnade tillbaka en bok som var försenad, det kostade 27 Kr!😕
Sen hemåt, var inne en sväng i affären och handlade bl. a. lite kattgodis, några flaskor bubbelvatten och en 2-pack semlor till mig själv!🤤

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lussan20
2020-02-29 07:42
#5

Tarotstollan!

Vi har minisemlor här, ca 60% i stl mot de vanliga. De borde finnas på andra ställen också? Annars kan man dela en. Förr då barnen bodde hemma köpte vi Semmeltårta. De har jag inte sett på länge? Mvh/WL🌺

Amandla
2020-02-29 09:33
#6

Hoppsan Stollan! Hade det varit jag som lämnade tillbaka försenat till bibblan hade det gått på mer, jag lånar sällan färre än tio böcker åt gången. Fast jag förstår känslan, såklart😛

Det är konditorier och bagerier som har olika storlekar på semlor, deras stora semlor är just det, STORA. De små är alldeles lagom 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Tarotstollan
2020-02-29 20:40
#7

Jadå, jag har haft högre böter än så!☺️
Aha, det visste jag inte att det fanns olika storlekar på semlor.
Jag köper de allra flesta från Ica Citys eget bageri som de bakar i affären där jag mest handlar och de är nog stora då, den vanliga storleken.
De har även haft semla tårta i kyldisken, jag tror att man kan beställa det hos konditorn där också. För folk beställer "vanliga" tårtor hela tiden där hos dem.
Vi har lyxen att ha ett konditori i den affären och det är alltid väldigt svårt att slita sig från den avdelningen och ännu värre att inte köpa något smarrigt varenda gång jag är i affären!😭🤤😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lussan20
2020-03-01 06:53
#8

Det blev ingen Semla!

Jag stod och ryckte i dörren på vårt kondis tre minuter över 11, då hade de stängt kl 11. Vilken tid att stänga en lördag? Då gick jag över gatan till Coop och köpte en bulle, en kardemummafläta med hallonsylt. Den var minst lika god. Så fikat blev räddat den dagen….Ha en skön Söndag! Idag får vi äta skorpor! Mvh/WL🌺

Upp till toppen
Annons: