Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 522 ggr
Frolly
12/29/19, 8:49 AM

Kortlekar utan glans?

Hej alla! Får absolut först och främst passa på att önska alla det bästa avslutet på året och såklart att 2020 innebär massor av möjligheter att göra gamla saker på nya sätt 🤗 Såå…jag tycker det framgår så dåligt beskrivningar när man köper kort exakt hur glansiga de är. Och så tänkte jag att jag kanske kunde kasta ut en fråga här rörande vilka Tarot och Orakel lekar ni har som ni upplever som mest matta. Själv föredrar jag tveklöst Smith Wait centennial framför radiant wise spirit Tarot när det kommer till själva ytbehandlingen. Den förstnämnda är lite mattare och något vaxartad och, för mig, betydligt skönare att ha i handen. Det samma gäller för det där med orakelkort Jag fick min livs första orakel lek av en väninna för ett tag sedan, Wisdom of the Oracle. Jag säger bara; glansen mannar…!! Galet läbbigt 😂 Skulle hemskt gärna vilja få lite tips på både Tarot och orakellekar som är mer åt det matta hållet

Annons:
Tarotstollan
12/29/19, 8:28 PM
#1

Oj, vilken svår fråga. Jag tror aldrig jag sett någon direkt beskrivning om hur glansigheten är på några lekar.

Själv bekymrar jag mig inte alls för hur glansiga eller matta de är.
Jag bryr mig mera om hur dåligt materialet är som de använt till lekarna och hur lätt korten skadas vid användning.
Skulle tro att det beror på vilket förlag man har köpt leken av.
Utav de lekarna jag kollade nu som allra hastigast, så är ju de från U.S Games klart glansigare än de från Lo. Scarabeo.
Den svenska leken Jolanda är ju inte lika glansig som någon av dem, men det kan ju också bero på vilken utgåva av leken det är.

Lite beror väl det också på hur mycket man använder korten och hur mycket de då slits.

Just orakellekarnas glansighet  har jag inte så mycket erfarenhet av, då de flesta jag har kommer från Hay Houses utgivning och de är glansiga!

Du kan ju gå in på Youtube och kolla hur de ser ut när folk packar upp lekar och kollar igenom korten, då brukar man ju se tydligt om de är väldigt glansiga eller matta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
12/30/19, 5:02 AM
#2

Tack snälla för väldigt utförligt svar, jag får prova youtube 🙂 Orakel korten alltså…det är ju som att hantera plastade tallriksunderlägg för små barn 😅

yeahsica
12/30/19, 1:11 PM
#3

Många independent-lekar är matta eftersom det är lite av en trend just nu. De kan ju dock vara ganska dyra… Försöker komma på vilka massproducerade lekar jag har som är lite mattare:

  • The fountain tarot
  • The zombie tarot
  • The wild unknown tarot
  • The wild unknown animal spirit oracle
  • Animal kin oracle
  • Tattoo tarot: ink and intuition
  • Moonology oracle cards
  • Work your light oracle (troligtvis även den kommande leken The starseed oracle eftersom det är samma konstnär och förlag)
  • The universe has your back (troligtvis även hennes nya lek Super attractor, men den har jag inte själv)

Annars kan jag också rekommendera youtube, även om det ibland är svårt att se hur glansiga korten är på video. Ofta brukar kortens glansighet nämnas om det handlar om en recension dock 👍

Frolly
1/5/20, 7:25 AM
#4

Tack snälla!! Listan ovan är ju guld värd och jag ska verkligen googla upp dem! Tycker de högglansiga korten är så hårda och vassa, jag får ont i händerna när jag blandar 🙂

Upp till toppen
Annons: