Annons:
Etikettdrömmar
Läst 386 ggr
[QASIK]
2019-12-03 07:41

Dröm om tänder, mm

Hade en skum dröm i natt. Jag drömde om att jag hade tappat alla mina framtänder och alla andra utom ett par hörntänder var lösa.
Nu till det konstiga. Jag skämdes enormt över mina tappade framtänder och ville varken le eller prata, men samtidigt kände jag glädje över händelsen. Jag var konstant bland mycket folk men det fanns en eller två som jag anförtrodde mig till om tänderna. Jag visade hur lösa de andra var och pratade glatt om det.

Före eller efter tänderna tittade jag på vintersolen med min mamma. Jag sa att den är så vacker när den är så röd. Mamma rättade mig och sa att vintersolen alltid är svart för det saknas solstrålar, men jag förklarade att solstrålarna kommer underifrån planeten och lyser upp den lilla sol som syns och därför är den vackert röd. 😂

Jag drömmer skumma och starka drömmar i princip varje natt, men just denna dröm fastnade på annat sätt än de andra. Kanske för att tänder anses vara ett laddat tema. Jag kan inte minnas att jag har drömt om tappade tänder förr men har hört att andra brukar spå olycka i sådan lägen.

Kul om någon har en teori om vad detta kan betyda.

Annons:
[QASIK]
2019-12-05 09:46
#1

Två dagar senare har jag förstått min dröm.

Tänderna: Både rädsla och förväntan inför oundvikliga förändringar ang jobb.
Min arbetsgivare vill försämra mitt jobbschema och jag söker andra jobb medan jag väntar på beslut om nya schemat. Jag ska på intervju nästa vecka för ett jobb som skulle innebära permanent flytt till fritidshuset, vilket är både skrämmande och roligt samtidigt. Bara ett fåtal vet om det.

Solnedgången: Jag försöker ge mamma positiva perspektiv.
Min mamma har flera cancerdiagnoser, diabetes och ett par andra sjukdomar. Hon är en enormt livfull person men är enormt rädd för att dö. Jag är också skräckfyllt rädd för att hon ska dö och försöker slå ifrån mig den typen av tankar. Ofta behöver jag ge henne mer positiva perspektiv när hon målar allt svart. Hon är annars en mycket flickig och aktiv person i en 70-årings kropp och i princip alla blir "kära" i hennes härliga personlighet och utstrålning.

Tarotstollan
2019-12-05 19:27
#2

Vad skönt att du kom på vad din dröm betydde för dig!👍
Jag är urkass på att tolka drömmar, såvida de inte är väldigt klara.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[QASIK]
2019-12-05 22:01
#3

Ja, verkligen. Jag kunde koppla av och sluta oroa mig. :)

Upp till toppen
Annons: