Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Astrologi & Numerologi Aura & Chakra Bilderna i tarotleken Böcker - CD Dagens hälsningstråd Den nya Jorden Drömmar och drömtydning Energier och krafter Existensiellt och livsåskådning IFokus info Gott & Blandat Humor och skoj Kanalisering Köp, Byt & Sälj Meditation och avslappning Musik o Videor - Youtube Månadens/Veckans/dagens kort Orakel/änglakort Pendel och andra redskap Sajten och medlemmarna Snackistrådar - vi snackar om allt! Stenar och kristaller Symboler Tarotleken Tarotstjärnor Våra tarotlekar Tolkningar Totem och kraftdjur Tävlingar och lekar Universums Lagar Våra bilder och foto Våra egna berättelser Övningar
Dagens hälsningstråd

Godmiddag 29/11 2019.

2019-11-29 13:25 #0 av: Tarotstollan

Solen skiner och just nu + 2. Sol
I gårkväll ösregnade det så det studsade på asfalten. Regnar
Jag var ute och handlade och det var nog tur det, för sen under sena kvällen/natten svängde det till snöstorm på tvären...
Katterna skulle prompt ut på balkongen och de fick en dusch av snöblandat regn över sig när jag öppnade dörren.
De blickarna jag fick av dem....FörskräcktSkrattar
Nu har det frusit på, så utanför huset är det glansis, jag hoppas att det hinner töa bort innan kvällen då de lovat mera minusgrader.
Jag har nämligen planer på att gå ut i morgon och är det så halt som det ser ut när folk kommer och hasar utanför fönstren, så tror jag inte jag varken vill eller vågar.

Inte nog med det så har jag tvättstugan idag och möttes av grannarna där nere i dörren, där de meddelade att torktumlaren är trasig...
Så nu är frågan hur jag skall få min tvätt torr? Vi har torkrum men de skall vara tomma 1 timma efter vi slutat tvätta, då nästa skall börja torka.Funderar

Ha en fortsatt bra fredag!Vinkar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2019-11-29 16:27 #1 av: Amandla

Här har det också snöat, ett par centimeter lössnö och  nu fryser det på. Inte så halt just nu, med andra ord. 

Jag har ägnat ett par timmar åt att pyssla runt med adventsljusstakar och annat, är inte färdig men jag blev för trött. Det är inte direkt bråttom heller, jag fortsätter imorgon eller på söndag.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2019-11-29 17:38 #2 av: Tarotstollan

Jag har inte ens putsat mina fönster ännu...Generad
Får göra det nästa vecka när temperaturen vänt uppåt igen, tråkigt men jag hänger inte upp några stjärnor i skitiga fönster.Nörd

Anmäl
2019-11-29 22:32 #3 av: Amandla

Mina fönster  putsade jag i september, då var de helt nya och det får duga så. Så himla skitiga  har de inte blivit på några månader bara. Fast jag förstår din känsla, och det är nog mer trafik (= luftföroreningar) runt där du bor mot här hos mig.

Anmäl
2019-11-29 22:49 #4 av: Tarotstollan

Jo, det är sant och dessutom har jag inte putsat fönstren sen förra julen, så det är nog dags att göra det igen!Skrattar

Anmäl
2019-11-30 10:08 #5 av: Amandla

Äsch då, de kan vänta ett år till! LiparSkämtar

Anmäl
2019-11-30 20:47 #6 av: Tarotstollan

GapskrattarTummen upp

Anmäl