Annons:
Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 271 ggr
Tarotstollan
2019-11-29 13:25

Godmiddag 29/11 2019.

Solen skiner och just nu + 2. ☀️
I gårkväll ösregnade det så det studsade på asfalten. ☔️
Jag var ute och handlade och det var nog tur det, för sen under sena kvällen/natten svängde det till snöstorm på tvären…
Katterna skulle prompt ut på balkongen och de fick en dusch av snöblandat regn över sig när jag öppnade dörren.
De blickarna jag fick av dem….😮😃
Nu har det frusit på, så utanför huset är det glansis, jag hoppas att det hinner töa bort innan kvällen då de lovat mera minusgrader.
Jag har nämligen planer på att gå ut i morgon och är det så halt som det ser ut när folk kommer och hasar utanför fönstren, så tror jag inte jag varken vill eller vågar.

Inte nog med det så har jag tvättstugan idag och möttes av grannarna där nere i dörren, där de meddelade att torktumlaren är trasig…
Så nu är frågan hur jag skall få min tvätt torr? Vi har torkrum men de skall vara tomma 1 timma efter vi slutat tvätta, då nästa skall börja torka.🤔

Ha en fortsatt bra fredag!👋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Amandla
2019-11-29 16:27
#1

Här har det också snöat, ett par centimeter lössnö och  nu fryser det på. Inte så halt just nu, med andra ord. 

Jag har ägnat ett par timmar åt att pyssla runt med adventsljusstakar och annat, är inte färdig men jag blev för trött. Det är inte direkt bråttom heller, jag fortsätter imorgon eller på söndag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-11-29 17:38
#2

Jag har inte ens putsat mina fönster ännu…☺️
Får göra det nästa vecka när temperaturen vänt uppåt igen, tråkigt men jag hänger inte upp några stjärnor i skitiga fönster.🤓

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2019-11-29 22:32
#3

Mina fönster  putsade jag i september, då var de helt nya och det får duga så. Så himla skitiga  har de inte blivit på några månader bara. Fast jag förstår din känsla, och det är nog mer trafik (= luftföroreningar) runt där du bor mot här hos mig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-11-29 22:49
#4

Jo, det är sant och dessutom har jag inte putsat fönstren sen förra julen, så det är nog dags att göra det igen!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2019-11-30 10:08
#5

Äsch då, de kan vänta ett år till! 😛😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-11-30 20:47
#6

😂👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: