Annons:
Etikettorakelkort-änglakort
Läst 488 ggr
[QASIK]
10/30/19, 11:03 PM

Ett intressant minne

För ca 8 år sen fick jag en orakelkortlek av en bekant för hon tyckte att leken passade mig. Jag hade ingen alls erfarenhet av vare sig Tarot eller Orakel/Änglakort. 

Jag är uppvuxen med en mormor som brukade "spå" i vanliga spelkort så jag blev glad när det visade sig att den här leken bestod av samma antal.
Så jag gjorde som mormor för denna bekanta. Jag lade ut korten, började räkna till 7 från en viss punkt och vidare tills cirkeln slöts i räkningen. Läggningen blev lyckad och jag tyckte att det var kul, så jag fortsatte att lägga för vänner och deras sällskap tills det började kännas obehagligt. Men innan det blev obehagligt hann en rätt intressant sak hända när jag skulle lägga åt en kompis.

Jag började räkna och vände upp var 7:e kort men efter ett tag flöt inte läsningen. Jag upplevde bara en slags "dimma" ju mer jag fortsatte. Jag kände mig förvirrad och sa till väninnan att något inte verkar stämma. Efter ett tag upptäckte jag att jag hade räknat fel mellan det andra och tredje kortet. När jag väl rättade mitt misstag flöt läsningen på. Jag blev så ställd och häpen över hela situationen.

Jag tog det som en bekräftelse på att det jag gjorde fungerade men även som en påminnelse om att det var allvar. Att jag inte borde leka som jag trodde att jag gjorde.

Ville bara dela med mig av detta för att jag nyligen blev påmind om minnet.
Finns det någon annan som har haft liknande upplevelser?

Annons:
Tarotstollan
10/31/19, 12:17 AM
#1

Tack för att du berättade, en intressant historia!
Jag lägger så lite kort att jag aldrig hinner märka något särskilt.
Vad var det för stjärna du lärde dig av din mormor? Den lät väldigt intressant, så det vore kul om du ville berätta om hur den skall läggas!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[QASIK]
10/31/19, 10:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag berättar jättegärna, för jag har inte sett det göras av någon annan. Och kanske någon känner igen metoden.
Man lägger ut korten 13 kort på rad i 4 rader lodrätt. Jag lägger dem i serpentin, dvs att kort 14 går direkt under kort 13 och vidare. Men jag tror att mormors väninna la kort 14 under kort 1. Det viktiga är att lägga som man räknar efteråt.

Man börjar räkna från kort ett, men om något annat kort känns bättre att börja från, så är det bättre. Var 7:e kort vänds upp och på så sätt växer en tolkning fram.

Det här sättet gör att man känner själv när det är dags att sluta. Det brukar bli runt 8 uppvända kort, men om det känns som att man vill ha mer info fortsätter man tills det känns färdigt.

Kanske den här metoden upplevs som vag då det inte finns något system som berättar vilket kort som ska vara till vad, men jag tycker att allt blir tydligt i sin berättelse.

Ett minne till: Syrran hade ställt en tyst fråga. Jag fick fram att hon har ignorerat ett viktigt möte pga rädsla/oro, men hon hade inget att oroa sig för. Sen fick jag fram att någon hade givit henne ett mycket bra erbjudande som var falskt och att hon skulle avstå. Först ett par timmar senare berättade hon om läkartiden hon var orolig för och om telefonförsäljaren som hade lyckats sälja henne en dyr försäkring. Efter detta, hann hon avbeställa försäkringen.
Gissa om jag var häpen då jag trodde att allt var på skoj.

Tarotstollan
10/31/19, 8:28 PM
#3

Intressant, om man lägger 6 rader istället så kommer alla 78 korten i tarotleken med och det funkar ju eftersom varje person bestämmer själv vilken eller hur deras stjärna skall se ut!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[QASIK]
10/31/19, 11:14 PM
#4

Vad kul att du är nyfiken på metoden. Om du lägger korten så, så snälla berätta vad du tyckte.

Tarotstollan
10/31/19, 11:42 PM
#5

Har lagt in den i min tarotpärm bland mina andra tarotstjärnor, så det kan ju dröja innan det blir aktuellt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Frolly
11/2/19, 6:13 PM
#6

Den måste jag nog prova någon gång, talet sju är ju ett gammalt tal som har haft stor betydelse genom årtusenden. Spännande!

Annons:
Upp till toppen
Annons: